Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Mijn nexus 5x is helaas overleden. Waarschijnlijk bootloop en buiten garantie. Wel balen want dat vond ik een fijne telefoon. Wat mij goed beviel was de vingerafdrukscanner aan de achterkant (snel ontgrendelen), ik was tevreden over de camera en ook de kale android met snelle updates beviel me. Ik zelf was ook tevreden over het scherm. Ik wil in elk geval niet veel groter.

Ik zoek een?
Ik zoek dus een waardige vervanger voor mijn 5X.

Wat is je budget?
Zo veel mogelijk bang for buck... maar rond de 300 is acceptabel.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Als telefoon en natuurlijk whatapp. Wat is verder veel gebruik is
- Garmin connect (vivosmart 3 + 735xt)
- Todoist
- 3 a 4 mailaccounts
- om foto's te maken (front camera totaal niet interessant, gebruik alleen de camera aan de achterzijde)
- buienradar
- rabobankieren (dus ook VPN-apps)
- Agenda (natuurlijk)
- Internetten (niet te veel)
- Navigeren met Waze en sygic
Geen uren youtuben of dat soort dingen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kwam tot een nokia 6.1 Net uit, maar las ook over de mindere camara en scherm.
Maar wellicht is dat in vergelijk met de oude nexus 5x wel een verbetering?
Ik weet het niet.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet. Waterdicht zou ik wel leuk vinden (om gezeilk over waterschade te voorkomen) maar niet noodzakelijk. Kale android en snelle updates is belangrijker, vandaar dat ik uitkwam op de nokia 6.1 maar wat zie ik nog over het hoofd in de massale keuze?

Mijn Nexus 5 was tot aan overlijden niet traag of te vol. Ik had aan de 32 mb genoeg.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:36
Ik ben van de 5x naar een Moto G5+ gegaan. Niet geheel tevreden.

Heb je de Nokia 78 al bekeken? Dat zou nu mijn keus zijn

//Edit
@Cyberpope dat moest de 8 zijn
De nieuwe 6 kende ik zelf nog niet.

frickY wijzigde deze reactie 06-05-2018 20:44 (26%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Je bedoeld dat de 7 plus? De 7 zie ik geen prijsopgave van. En de 7+ vind ik met 6" echt te groot.

De 7 lijkt erg slecht verkrijgbaar en ook aan de prijs. Wil eigenlijk niet boven de 350 gaan. Zoveel heb ik ook voor mijn nexus 5x betaald..

Cyberpope wijzigde deze reactie 06-05-2018 20:39 (41%)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DingK
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14:16
quote:
Cyberpope schreef op zondag 6 mei 2018 @ 19:42:
Mijn nexus 5x is helaas overleden. Waarschijnlijk bootloop en buiten garantie. Wel balen want dat vond ik een fijne telefoon. Wat mij goed beviel was de vingerafdrukscanner aan de achterkant (snel ontgrendelen), ik was tevreden over de camera en ook de kale android met snelle updates beviel me. Ik zelf was ook tevreden over het scherm. Ik wil in elk geval niet veel groter.
Ben jij mijn dubbelganger?? Mij overkwam dit weekend exact hetzelfde, en we vonden dezelfde aspecten goed aan dit toestel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 08:58
Je kunt je oude en nieuwe hier vergelijken in de Pricewatch:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/461344;1155071/
Als je dan nog even in de winkel gaat kijken kun je ze fysiek ook vergelijken. Ik denk dat de Nokia 6 (2018) wel op punten een verbetering is voor de Nexus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15:17
De Nokia 7 Plus is niet eens gek veel groter trouwens.

Je zou trouwens ook naar de Xiaomi Mi A1 kunnen kijken.

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
quote:
swhnld schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:46:
Je kunt je oude en nieuwe hier vergelijken in de Pricewatch:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/461344;1155071/
Als je dan nog even in de winkel gaat kijken kun je ze fysiek ook vergelijken. Ik denk dat de Nokia 6 (2018) wel op punten een verbetering is voor de Nexus.
Dat heb ik natuurlijk al gedaan. Lijkt me logisch. Maar cijfers en spec's zeggen niet alles.
Ervaringen zeggen wat meer.
quote:
Danny.G schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:53:
De Nokia 7 Plus is niet eens gek veel groter trouwens.

Je zou trouwens ook naar de Xiaomi Mi A1 kunnen kijken.
Ik vond de nexus 5x eigenlijk al te groot. Heb nu tijdelijk een apple 4 en dat is eigenlijk een fijn maatje. Dus ik vind de 7 plus echt te groot.

Xiaomi is ene optie om te bekijken. Hoewel update beleid niet geweldig is volgens mij.
quote:
DingK schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:24:
[...]

Ben jij mijn dubbelganger?? Mij overkwam dit weekend exact hetzelfde, en we vonden dezelfde aspecten goed aan dit toestel.
Zover ik weet ben ik een uniek persoon, maar ja... great minds think alike...

Cyberpope wijzigde deze reactie 07-05-2018 16:10 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15:17
quote:
Cyberpope schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:09:
[...]

Dat heb ik natuurlijk al gedaan. Lijkt me logisch. Maar cijfers en spec's zeggen niet alles.
Ervaringen zeggen wat meer.

[...]

Ik vond de nexus 5x eigenlijk al te groot. Heb nu tijdelijk een apple 4 en dat is eigenlijk een fijn maatje. Dus ik vind de 7 plus echt te groot.

Xiaomi is ene optie om te bekijken. Hoewel update beleid niet geweldig is volgens mij.
De Mi A1 draait op stock Android en zit in het Android One programma, dus die krijgt gegarandeerd software updates. :)

Overigens is Xiaomi een van de weinige Android fabrikanten met een zeer goede naam wat betreft support. Toestellen ouder dan 3 jaar krijgen zelfs nog updates.

Danny.G wijzigde deze reactie 07-05-2018 16:11 (11%)

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
quote:
Danny.G schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:10:
[...]

De Mi A1 draait op stock Android en zit in het Android One programma, dus die krijgt gegarandeerd software updates. :)
Mmm... dat heb ik daar een verkeerd beeld bij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swhnld
Let wel op dat de Xiaomi al een jaar langer in het Android One programma zit, en dus in vergelijking met de Nokia 6 (2018) een jaar korter updates krijgt.

Xiaomi is overigens met zijn overige toestellen ook goed in updates (minder in upgrades).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13:05

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

@Cyberpope De Huawei P Smart heeft veel bang for buck! En een vingerafdrukscanner op de achterkant.

pricewatch: Huawei P smart Zwart

De P20 Lite ook, maar die is iets duurder dan 300 euro.

pricewatch: Huawei P20 Lite Zwart

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geer123
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 04-05 21:32
De P20 lite icm met een abonnement is een stuk goedkoper, rond de 10 euro per maand bij 2 jarig contract

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Waar?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geer123
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 04-05 21:32

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
O wacht... je bedoeld dat dan het toestel 10 euro per maand kost. Niet dat het toestel + abo 10 euro per maand kost.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
`Na het lezen van diverse reviews denk ik toch dat het de nokia 6.1 wordt.
Maar is dan de 64gb variant (blauw) de extra 20 euro waard??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swhnld
quote:
Cyberpope schreef op maandag 7 mei 2018 @ 21:46:
`Na het lezen van diverse reviews denk ik toch dat het de nokia 6.1 wordt.
Maar is dan de 64gb variant (blauw) de extra 20 euro waard??
Als je je het kan veroorloven, heb je meer opslag, zit je krap is het luxe. Ik vind 64 GB fijn, met offline kaarten e.d. heb ik ongeveer 36. GB in gebruik op mijn toestel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
20 euro is geen probleem, 200 extra ook niet direct.

Maar er zit ergens een grens waarbij je afvraagt of meer kosten opweegt tegen wat het oplevert. Daar zit meer de vraag dan of ik het me kan veroorloven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swhnld
Daarmee geef je zelf antwoord, het is luxe, en dus niet nodig maar wel leuk. Voor 20 Euro is mijn motto, beter mee, dan om verlegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online

Richh

HODL

Mag ik dan toch nog een balletje opgooien voor de 7 Plus? Ja, het scherm is groter. Het toestel zelf niet. Het is toch vooral de breedte die bruikbaarheid maakt, en de 7 Plus is zelfs ietsje smaller dan de Nokia 6.1 (en hij is iets dunner). Je krijgt een snellere SoC met de SD660 ipv de 630 uit de Nokia 6.1, en ook erg belangrijk: 3800mah accu in plaats van 3000mah. En betere camera('s), waarvan 1 met zoom.

Qua specs is het een zeer prima toestel, qua bouwkwaliteit beter dan de Nexus 5X (dat is sowieso wel een dingetje met die 5X) en je hebt Android One: als je Nexus gewend bent wil je dat eigenlijk sowieso hebben.

Niet dat er iets mis is met de Nokia 6.1, maar ik zou het de meerprijs wel waard vinden, zeker als je verwachte restwaarde meecalculeert.

Meer geld betalen voor meer opslag zou ik bij geen van beide doen overigens. Je geeft al aan dat 32GB zat was op de Nexus 5X. Daarnaast passen er gewoon SD-kaartjes in mocht dat later toch wel nodig zijn.

Mijn PC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Toestel zelf ik 1 cm langer, 0,5 cm breder en 2 mm dikker. Dat is toch echt groter.
Rest waarde vind ik totaal niet boeiend. Ik gebruik mijn telefoon tot hij "op is". Ik heb nog nooit een telefoon 2de hands verkocht. Meestal de moeite niet voor die paar tientjes.

Wat dan wel is, is de betere accu (maar is groter toestel en snellere socket ook niet meteen meer verbruikt? Gaat om de accuduur niet om zijn capaciteit). En de betere camera. Dat zijn wel punten.

Eens kijken waar ik de twee telefoons langs elkaar kan zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
En de 6.1 nokia besteld. Voor 233 kon ik hem niet laten liggen en daarmee werd het gat met de 7 plus en de 8 ook te groot voor mezelf om te verantwoorden.

• Tigerblood
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17:17
Heb ook zitten twijfelen tussen de Nokia 6.1 (127 euro eenmalige bijbetaling) en de P20 Lite (153 euro eenmalige bijbetaling). Uiteindelijk voor de P20 Lite gegaan omdat ik het nieuwe Nokia (m.a.w. HMD) nog niet vind overtuigen wat betreft optimalisatie van hun camera app en het gebrek aan extra camerafuncties zoals optische zoom of een tweede lens voor bokeh effects. De bouwkwaliteit (hoewel iets lomp) en Android One is wel helemaal top natuurlijk bij Nokia.

Ik kom van een Honor 8 en ben dus Huawei's EMUI schil al gewend. Wordt altijd een hoop over geklaagd, maar sinds EMUI 7 (EMUI zit ondertussen op versie 8 ) is het prima te doen mits je een custom launcher erop zet.

Wat ik overigens een hoogst vreemd gemis vind op de Nokia 6.1 was 802.11ac Wi-Fi op 5 GHz. Iedere middenklasser heeft het, en volgens mij is het ook standaard op de SD630 beschikbaar. Rare keuze.

Ik verwacht zelf eigenlijk toch niet zo lang te doen met mijn toestel. Geruchten over de Nokia X6 (heeft wel een dual lens setup) of Xiaomi Mi A2 maken me wel benieuwd wat voor geweldige Android One toestellen er nog aan zitten te komen dit jaar. Daarnaast is de Honor 10 ook een toestel waar ik hogere verwachtingen voor heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• holl
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 20-05 14:21
P20 lite bij iBood nu voor 300,-

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
quote:
Tigerblood schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 19:33:
Wat ik overigens een hoogst vreemd gemis vind op de Nokia 6.1 was 802.11ac Wi-Fi op 5 GHz. Iedere middenklasser heeft het, en volgens mij is het ook standaard op de SD630 beschikbaar. Rare keuze.
Dat was me nog niet opgevallen als ik eerlijk ben. Maar vind dat niet z'n probleem. Vroeger was dat een voordeel omdat je vaker 5ghz accespoints tegenkwam die minder druk waren en/of niet beveiligd met een wachtwoord. Tegenwoordig is dat niet meer het geval.

En snelheid vind ik niet zo boeiend op dat punt. Ik doe nooit veel en/of grote dingen downloaden op mijn telefoon.

Grootste is foto's en die zijn snel genoeg op 2.4ghz.

Maar blijf wel aan het rondkijken zolang de telefoon nog niet binnen is.

• humpus
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16-01 11:41
En hoe bevalt de 6.1 je? Ik ben ook op zoek naar een vervanger voor m'n N5X, dus ben wel benieuwd.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Goed. De Nexus 5x was wel fijner, maar dit is ook oke.

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Ik ben nog steeds mijn (tweede) Nexus 5X aan het gebruiken, maar vanwege zich op het (mogelijke) einde van de updates en ook omdat het onprettig is een telefoon te hebben die er nu eenmaal redelijk snel mee kan stoppen ook op zoek naar wat nieuws.

Voor mij zijn de Nokia 6 (2018) 4GB ram, 64GB opslag Blauw en de bq Aquaris X2 Pro kandidaten, beide voor <300€ te koop (wat een criterium is, ik wil eigenlijk niet meer aan een telefoon uitgeven, maar als het heel veel uitmaakt is tot 100€ meer ook nog te verantwoorden.), en beide met weer een redelijk lange periode van softwareupdates. Pluspunten van de 6.1 zijn voor mij prijs en snellere updates, pluspunten van de Aquaris snellere processor, notificatie-LED. Minpunten van die laatste zijn beperkt aantal LTE-banden (1, 3, 7, 8, 20) en een nogal matige ontvangs in GSM&UMTS gekoppeld aan een vrij hoge SAR-waarde. Het formaat van beilde telefoon (net als dat van de 5X is) voor mij wel een beetje de bovengrens.

begintmeta wijzigde deze reactie 24-11-2018 15:54 (17%)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Ik ben tevreden met de 6.1 en de 64gb variant was gisteren 200 euro bij bol.com geloof ik (of ergens, zie bf topic)

Hoppa... voor iemand die ook diep nadenkt wil ik wel wat moeite doen:
https://www.bol.com/nl/p/...uw-goud/9200000091242636/

Mmm zie nu dat hij nu ook in de pricewatch goed is opgepikt.

Cyberpope wijzigde deze reactie 24-11-2018 15:45 (48%)

• begintmeta
  • Niet online
Cyberpope schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 15:42:
Ik ben tevreden met de 6.1 en de 64gb variant was gisteren 200 euro bij bol.com geloof ik ...
Klopt, dat is denk ik een mooie aanbieding (daarom ook een prijsvoordeel van een 6.1 tov een Aquaris X2 Pro (scheelt ~65€). geen notificatie-LED weegt trouwens wel zwaar voor mij, maar of een snellere CPU& die LED 65€ en wat langzamere updates waard zijn....)

Maar ik denk dat ik maar gewoon wacht tot de Nexus is overleden, of er al te lang geen relevante softwareupdates meer zijn gekomen, ook al heb ik graag wat nieuw speelgoed en zou het een prettig gevoel zijn vast een telefoon achter de hand te hebben (of weer een Nexus 5X als reservetelefoon)

begintmeta wijzigde deze reactie 24-11-2018 15:58 (9%)

• Tigerblood
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17:17
Misschien is de Nokia 7.1 in de aanbieding voor 249 euro bij Amazon een betere keuze?

Voordeel t.o.v. 6.1:
Nieuwere Snapdragon 636
LTE Cat 6 i.p.v. Cat 4
Groter scherm in een behuizing die even lang, minder breed is
Extra camerasensor achterop
Dual LED flash i.p.v. enkele LED
Ondersteuning voor 4K @ 30 fps video recording

• begintmeta
  • Niet online
Nokia's 6.1 of 7 zijn inderdaad, zeker tegen de aanbiedingsprijzen, wel voordehandliggende toestellen om te overwegen als vervanger van een Nexus 5, maar andere androidone-telefoons zoals die bq-modellen (al is daarvan, tenminste in het verleden, de updatesnelheid en frequentie wat lager) ook, of als je wat meer wil uitgeven een Pixel 2.

Zoals aangegeven laat ik het er maar even op aankomen met mijn nog werkende Nexus 5X, het is zelden zo dat ik niet anders dan op mijn mobiele telefoon bereikbaar ben als het er echt toe doet.

begintmeta wijzigde deze reactie 23-01-2019 20:58 (3%)

• begintmeta
  • Niet online
begintmeta schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:19:
... bq-modellen (al is daarvan, tenminste in het verleden, de updatesnelheid en frequentie wat lager) ...
Aangezien de patches voor de 5X nu echt opgedroogd lijken, hou ik al een tijdje alternatieven in de gaten. bq is in december voor een substantieel deel door Vietnamezen overgenomen, maar aangezien de X2- lijn net de securitypatchserie van februari binnen heeft, lijkt dat in iedergeval daarop geen negatieve invloed te hebben. Ik zal binnenkort de Nexus overzetten op lineageos, en ook serieus overwegen een vervangend toestel te kopen, dan maakt bq een goede kans, zeker voor de prijzen zoals ze tijdens black friday waren...

• begintmeta
  • Niet online
begintmeta schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 21:03:
... aangezien de X2- lijn net de securitypatchserie van februari binnen heeft, ...
Kennelijk is de patch van maart uit voor die telefoon, ik denk dat ik mede daarom serieus uit ga kijken voor een gunstige aanbieder, de Aquaris X2 Pro lijkt me op zich een prima vervanger voor mijn Nexus (notificatie-LED, niet supergroot (zou wat kleiner mogen), redelijk gangbare hardware. Ben wel benieuwd waneer BQ Pie gaat uitbrengen voor dat model, vermoedelijk wacht ik daar ook nog even op. De Nexus heb ik nog niet overgezet op LineageOS trouwens.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sony

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True