Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop nodig, 700-900 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mootjee
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:15
Hallo Tweakers,

Namens mijn zusje plaats ik deze topic. Haar oude laptop is toe aan vervanging.
Hierbij vraag ik om jullie hulp. Alvast bedankt!

Wat ga je met je laptop doen?
Laptop zal alleen voor privé-doeleinden worden gebruikt. Denk hierbij aan browsen, mailen, veel office gebruiken en tot slot meest belangrijke films en series kijken.

Wat is je budget?
700 - 900 euro (max 50 euro er boven op mag ook indien dit nodig is)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop wordt voornamelijk thuis gebruikt en zelden op werk genomen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Dell en HP hebben haar voorkeur. Indien een andere merk wordt aangeraden dan is dit natuurlijk welkom. Daarnaast is 14 inch scherm formaat acceptabel en anders 15,6 inch maar niet groter.

Tot slot wat vind je nog meer belangrijk?
Bouwkwaliteit moet degelijk zijn, scherm moet goed zijn en het liefst mat scherm tegen licht, snelheid van de laptop omdat er meerdere tabbladen tegelijk zullen worden gebruikt.
Op dit moment kijk ik naar de https://tweakers.net/pric...15-ck040nd/specificaties/ en deze https://tweakers.net/pric...-latitude-3490-56pg4.html

[ Voor 3% gewijzigd door mootjee op 06-05-2018 19:36 ]

Alle reacties

• mootjee
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:15
niemand? :P

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:34
Dan heb je niet veel nodig lijkt me...? Een van beiden zou dan goed zijn lijkt me, maar om het leuk te maken gooi ik er gewoon een paar bij omdat het kan. :9
pricewatch: Lenovo Ideapad 520-15IKBR 81BF008LMH

pricewatch: Asus FX503VD DM002T
pricewatch: Dell Vostro 5471-PJ1PN

Edit: Heb je een chromebook ook overwogen?

[ Voor 67% gewijzigd door rain2reign op 08-05-2018 02:02 ]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 15:56
Aan budget van ~500 heb je inderdaad voldoende om een prima laptop te kopen die aan je lichte eisen voldoet.
Maar als je toch tussen de 900-1000 kan uitgeven, kan je ook voor een convertible gaan.

Merk op dat de Lenovo Yoga 730, opvolger van de 720 nog niet via winkels wordt verkocht maar wel via de NL Lenovo site. En als je de 730 in je mandje zet en een kwartier wacht, krijg je €25 korting als je de bestelling afrond. Dan heb je voor €974 een top 2-in-1. Naar mijn mening de beste 13.3" convertible onder de €1000.

De Yoga 720 wordt trouwens voor dezelfde prijs in winkels verkocht dus je kan net zo goed voor de 730 gaan.

De reviews van de 720 waren zeer goed en van de 730 ook, de minimale verschillen maken de 730 nog net iets beter (en een fractie kleiner en lichter). Plus je hebt Thunderbolt 3 en 2x USB-C. Goed scherm, lange accuduur, goede bouwkwaliteit en heel goede hardware.

Je moet er alleen niet mee willen gamen, maar in theorie zou je een externe GPU kunnen aansluiten.

[ Voor 40% gewijzigd door Jazco2nd op 08-05-2018 12:26 ]