Msi r380, geen fans of beeld.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijk860
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-10 20:01
Beste Tweakers,

Het Ryzen systeem wat ik voor een kennis heb gemaakt werkt niet meer. Nadat ik het systeem aan hem heb overhandigd heeft het één dag goed gedraaid waarna de pc chrashte tijdens een spelletje(The Hunter, call of the wild)

Na het opnieuw opstarten geeft de kaart geen beeld, en draaien de ventilatoren niet meer. Kaart voelt na demontage ook koud aan.

Ikzelf ben van mening dat er iets fout is gegaan met een update/bios. Zit ik in de goede hoek? Hebben jullie nog oplossingen die ik kan proberen. Of is deze kaart officieel overleden.

[ Voor 7% gewijzigd door spijk860 op 06-05-2018 17:50 ]

MBP 13 2017, Mac mini 16/256gb, iPad Pro M1/128 Iphone 15 Pro 256, PS5,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:23
Specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik lees uberhaupt geen oplossingen die je geprobeerd hebt? Alleen een mogelijke oorzaak van een BIOS waar je niet van vertelt wie/hoe/wanneer de update is uitgevoerd.

Voor hetzelfde geld heeft je kennis geen geaarde stopcontacten en heeft de PC last van lekspanningen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijk860
Het systeem waar de kaart nu inzit.

Ryzen 5 1600
16gb corsair lpx geheugen
550w rm550x
Gigabyte Ab350 gaming moederbord

De kaart krijgt stroom, de ledjes op de kaart lichten op.
MAX3400 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 17:51:
Ik lees uberhaupt geen oplossingen die je geprobeerd hebt? Alleen een mogelijke oorzaak van een BIOS waar je niet van vertelt wie/hoe/wanneer de update is uitgevoerd.

Voor hetzelfde geld heeft je kennis geen geaarde stopcontacten en heeft de PC last van lekspanningen.
Kaart heeft van mij geen updates gekregen/ ontvangen. Heb die kennis uitgelegd hoe en waar hun de drivers vandaan moesten halen. Ik zelf denk dat de pc gechrast is tijdens een update en dat hierdoor de kaart een beschadigde update heeft meegekregen. Dit omdat er een bsod tevoorschijn kwam.

Ikzelf heb gegeken wat de kaart doet in mijn bovengenoemde systeem, dat is oplichtende ledjes, meer niet.

Kaart wordt ook niet herkent in Windows device manager, maar de bios herkent wel 2 kaarten. Ik heb namelijk de keuze tussen pci 1 of 2 als primaire kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:23
Drivers van de kaart staan op de OS disk, niet in het bios. Lijkt mij onwaarschijnlijk dat dat de oorzaak is.

Test de kaart in het systeem zonder je eigen videokaart om issues te voorkomen. Deinstalleer de drivers met DDU, prik de R9 380 erin en zie of je dan wel beeld krijgt. Desnoods nog even een biosresetje van het moederbord.

Als het dan nog niet werkt heb je een dooie kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijk860
Uszka schreef op zondag 6 mei 2018 @ 18:07:
Drivers van de kaart staan op de OS disk, niet in het bios. Lijkt mij onwaarschijnlijk dat dat de oorzaak is.

Test de kaart in het systeem zonder je eigen videokaart om issues te voorkomen. Deinstalleer de drivers met DDU, prik de R9 380 erin en zie of je dan wel beeld krijgt. Desnoods nog even een biosresetje van het moederbord.

Als het dan nog niet werkt heb je een dooie kaart.
Heb gedaan wat je zei, kaart geeft geen beeld en is dus dood.

Pagina: 1