Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 22:47
Vorig jaar heb ik voor het eerst een jaar fulltime gewerkt. Volgens de belastingsaangifte moet ik aardig wat bijbetalen, terwijl andere geld terug krijgen. Ik vind het in principe niet erg om bij te betalen, maar ik vraag me wel af wat nou precies de reden is. de gegevens zijn als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2r7y3b9.png

Zoals te zien is heb ik twee inkomsten, nummer 1 is mijn vaste baan en nummer 2 is een PGB. Kan iemand mij vertellen waar nu het verschil in zit dat ik moet bijbetalen en anderen geld terugkrijgen? :P

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Een PGB is toch helemaal geen inkomen?
Dat is een vergoeding die je krijgt om zorg van te betalen. Je hebt alleen de regie over die portomonee, maar het is niet 'jouw' geld.
Of zeg ik dan gekke dingen?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 22:47
McKaamos schreef op zondag 6 mei 2018 @ 15:54:
Een PGB is toch helemaal geen inkomen?
Dat is een vergoeding die je krijgt om zorg van te betalen. Je hebt alleen de regie over die portomonee, maar het is niet 'jouw' geld.
Of zeg ik dan gekke dingen?
Wanneer je zorg verleent voor iemand met een PGB dan ontvang je daar geld voor vanuit het PGB van de zorgbehoevende persoon, en dat doe ik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het lijkt er wel op: https://www.belastingdien...n/persoonsgebonden_budget

-

Ik zie geen ingehouden loonheffing. Waarom doet je werkgever dat niet?
Oeps. /blind. Alleen voor het PGB-deel niet.
Kan iemand mij vertellen waar nu het verschil in zit dat ik moet bijbetalen en anderen geld terugkrijgen?
Bij anderen met vergelijkbaar loon houdt de werkgever vaak de loonheffing al in. Dan is "vooruitbetaald". Uiteindelijk betaalt iedereen min of meer hetzelfde, alleen het tijdstip verschilt. En is het voor jou schrikken als je er geen rekening mee hield.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 06-05-2018 16:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
op basis van die 2 inkomens moet je 9385 betalen aan belastingen. Er is via de Loonheffing slechts 8626 ingehouden. Er is dus in dat jaar te weinig belasting ingehouden. Wat ze toen te weinig hebben ingehouden, moet je nu 'terug'betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:28
Rudyy schreef op zondag 6 mei 2018 @ 16:00:
[...]

Wanneer je zorg verleent voor iemand met een PGB dan ontvang je daar geld voor vanuit het PGB van de zorgbehoevende persoon, en dat doe ik dus.
Je wg houdt daar geen rekening mee waardoor je een deel in de 40% moet betalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Rudyy schreef op zondag 6 mei 2018 @ 16:00:
[...]

Ah op die manier. Jiji bent zorgverlener. Daar wordt normaliter geen belasting op afgedragen als je dat rechtstreeks ontvangt, en dan moet dat achteraf.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:24

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wat hierboven gezegd wordt. Als jij vanuit een Persoonsgebonden budget salaris ontvangt, ben je ZZP’er en dien je zelf aangifte over dat ontvangen salaris te doen en belasting over af te dragen.

Omdat je voorheen een veel lager inkomen had, hoefde je niet of nauwelijks belasting te betalen over het uit PGB ontvangen salaris.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het bedrag is opgegeven als loon, dat had resultaat uit overige werkzaamheden moeten zijn (zie bv. ECLI:NL:HR:2007:AY3626). Het effect daarvan is dat TS nog eens €377 (5,5% van 6872) mag bijbetalen. Als TS het goed wil doen, moet hij daarom opnieuw aangifte doen en het PGB-bedrag opgeven als resultaat uit overige werkzaamheden.

[ Voor 4% gewijzigd door GlowMouse op 07-05-2018 16:43 ]

Pagina: 1