Toon posts:

[T.Net] Tweakers Design

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Topic titel moge duidelijk zijn: Wanneer gaat tweakers.net een re-design ondergaan??
Zolang ik al op tweakers kom, nu bijna 2 jaar is er zover ik weet nooit drastisch aan de vormgeving gewerkt. Wordt dat voor een snelgroeiende site als deze niet eens tijd??

Verwijderd

Waarom veranderen wat goed werkt?

Kom eens met punten dan wat verbeterd zou moeten worden? En dus echt functioneel, niet qua vormgeving.

Anders surf je toch lekker via de WoT-interface :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik WOT in bepaalde opzichten al mooier vind dan de huidige TNET look. Helaas zijn de newspostings en dergelijke op WOT erg onoverzichtelijk.

Een paar puntjes die ik gewoon in 2001 niet meer mooi vind:

* Grote zwarte vlak rechts op de frontpage
* De jaren '70-'80-'90 kleuren: geel, zwart en rood
* Het moeten scrollen voor de .plans, artikelen en updates etc.. (Hoewel dit ook al kan middels reviews en features.

Ik realiseer me dat mijn op en aanmerkingen vaag zijn. Voor echt onderbouwde ideeen zal ik ook langer moeten nadenken. Het is voornamelijk een gevoel dat zegt dat de outlook van de frontpage niet meer van deze tijd is.

Verwijderd

Het kleurschema is onderdeel van de herkenbaarheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat geloof ik ook wel maar de door de jaren heen zie je wel veranderingen in kleurcoderingen... Het rood van de PTT is erg herkenbaar maar niet meer hetzelfde als het in 1900 was!!
Ieder groot bedrijf en in mijn ogen dus ook een website als tweakers.net zal met de tijd mee moeten gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Het is fris en uitdagend om met de "huisstijl"eens in de zoveel tijd iets heel nieuws te gaan doen...

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11 10:57
Misschien is het een idee om een topic te openen (geloof dat die er al was) met een design contest voor redesign van tweakers?

Als er dan misschien wat moois tussen zit is het redesignen misschien een optie maar anders niet.

Het redesign moet namelijk niet ten koste gaan van de functionaliteit.

Want tweakers werkt gewoon perfect!!

Tweakers roelt *D

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
Op maandag 16 juli 2001 09:34 schreef Charliee het volgende:
Topic titel moge duidelijk zijn: Wanneer gaat tweakers.net een re-design ondergaan??
Zolang ik al op tweakers kom, nu bijna 2 jaar is er zover ik weet nooit drastisch aan de vormgeving gewerkt. Wordt dat voor een snelgroeiende site als deze niet eens tijd??
2 opmerkingen :

1. If it ain't broke, don't fix it.
2. Never change a winning team.

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

nog 1 :

stilstand is achteruitgang... stof om over na te denken?

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad stilstand is achteruit gaan... zeker in de IT.
Maar jah eerr wordt op deze topic zeer mager gereageert dus we zullen wel de enige zijn die er zo over denken...

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op maandag 16 juli 2001 16:04 schreef Charliee het volgende:
Ja inderdaad stilstand is achteruit gaan... zeker in de IT.
Maar jah eerr wordt op deze topic zeer mager gereageert dus we zullen wel de enige zijn die er zo over denken...
Veel sites doen om de 5 jaar pas een redesign. Zoals Planet etc.. :P
Hoelang bestaat dit concept(design) al..?

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 16:07 schreef HappyFun het volgende:

[..]

Veel sites doen om de 5 jaar pas een redesign. Zoals Planet etc.. :P
Hoelang bestaat dit concept(design) al..?
Ahum... :? .. Planet doet gewoonlijk om de 6 maanden een redesign ;)

Verwijderd

Topicstarter
Juist Planet en een heleboel andere (grote) sites zijn continue bezig met het aanpassen van de vormgeving en het up to date houden van het uiterlijk van de site.

Zelfs de startpagina, toch zo ongeveer de minst interessante site van Nederland ( zou je niet opmaken aan het aantal hits) verandert zo af en toe nog wel eens iets!!!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Ik vind de vormgeving van T.net niet bepaald slecht, integendeel, maar een opfrisbeurt lijkt me ook niet verkeerd.

Dingen waar ik het minst enthousiast over ben is o.a. de linkerbovenhoek met dat rode mobo-detail en de combinatie geel met zwart in het logootje. Op de een of andere manier ziet die hoek er een beetje groezelig uit. Hoe komisch dat tweakers-logootje op zichzelf ook is, het geeft wel meteen het idee dat je op een middelbare scholieren-site aanbeland bent (wat helaas ook het geval blijkt te zijn). De vraag is of T.net dat imago wil blijven uitstralen.

Een ander minpuntje in funktioneel opzicht vind ik dat (nieuwe) plans e.d. niet in het oog springen op de frontpage, maar je moet scrollen. Zelfs op mijn 1200 pixels hoge venster vallen ze erbuiten. Dat ligt dan aan mij waarschijnlijk, want ze staan wel in de update-tracker. Toch loop ik regelmatig een plan/review/feature mis op de dag dat-ie verschijnt en zie hem pas een dag of 2 later, omdat mij bepaalde reacties gaan opvallen, die ik niet kan thuisbrengen. Kennelijk houd ik dat reactie-trackertje beter in de gaten, als t.net moddereter zijnde :P . Voor polls geldt hetzelfde.

Ik hoop i.i.g. niet dat bij een restyling de combinatie tractor-groen met -rood gebruikt gaat worden
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/1/fendt.jpg :D , laat staan AMD-groen met -zwart >:) .

Verder alleen maar lof over de hoeveelheid info die Femme op één pagina weet te ordenen. Mijn opmerkingen zijn verder alleen maar als konstruktieve feedback bedoeld.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad de linkerbovenhoek:
Het zou toch leuk zijn als zoiets eens de paar maanden zou wijzigen.., Er zin zoveel plaatjes in die geest te bedenken.

Vormgeving afhankelijk maken van Thema's
Ik noem maar wat: Lanparty, primeurs etc etc..

Ook het grote zwarte vlak rechts vind ik erg storend en afbreuk doen aan de site.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

ik vond deze kladjes in een oud topic:

http://members.home.nl/kreunen/Tweakers.net/rev4.png

http://members.home.nl/kreunen/Tweakers.net/rev4_2.png

Maar ik geloof dat op dit moment andere dingen prioriteit hebben.
Op maandag 16 juli 2001 16:51 schreef Charliee het volgende:
Ook het grote zwarte vlak rechts vind ik erg storend en afbreuk doen aan de site.
ligt er maar aan hoe groot je je browser maakt :P

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
ligt er maar aan hoe groot je je browser maakt :P
[/quote]

Dat is niet zo, het hangt af van je resolutie!!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
-> "Release dual Athlon AMD 770 chipset al in juli" Whehehe, dat was net voor mijn t.net-tijd of was dat bericht uit de duim gezogen van Big F, bij wijze van grap :D ?

Edit: Hmmm, daar is toch ergens iets mis gegaan. Dit wist ik niet. Nu snap ik ook waarom iedereen zo ongeduldig werd op een dual-Athlon chipsetje.
ligt er maar aan hoe groot je je browser maakt
Klopt, ik heb altijd 2 vensters open naast elkaar van ieder 800x1200 (BxH,'t ken nét) en geen last van die zwarte zijvlakken...

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op maandag 16 juli 2001 17:02 schreef WouterTinus het volgende:
ik vond deze kladjes in een oud topic:

http://members.home.nl/kreunen/Tweakers.net/rev4.png

http://members.home.nl/kreunen/Tweakers.net/rev4_2.png

Maar ik geloof dat op dit moment andere dingen prioriteit hebben.
[..]

Wanneer zijn die pix gemaakt?? En waarom wordt er niks mee gedaan? Prioriteit, je site up to date te houden lijkt me wel prioriteit...

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 16 juli 2001 18:28 schreef Charliee het volgende:
Wanneer zijn die pix gemaakt??
De datum staat erop :)
En waarom wordt er niks mee gedaan? Prioriteit, je site up to date te houden lijkt me wel prioriteit...
Functionaliteit gaat IMHO voor eye-candy. De meuktracker wordt omgebouwd, het mod-systeem heeft een update nodig en er lopen nog wat andere projecten op de achtergrond. Femme is ook geen octopus :)

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op maandag 16 juli 2001 18:32 Femme is ook geen octopus :)
niet?? :+

Verwijderd

Topicstarter
Het moet toch mogelijk zijn om wat test-layouts op de achtergrond te laten meedraaien.. Dan kun je er rustig aan prutsen en info inwinnen over hoe het publiek het vindt.

Maak er een Poll van: "Wat vind jij van de vormgeving van tweakers.net"
* Vormgeving???
* Te gek gaaf nieuw, verfrissend
* Ik ben een diepe nerd, ik geef niks voor vormgeving
*M'n zusje doet nog beter in dreamweaver
*blabla

Verwijderd

Mwoah, ik t.net er nog immer retestrak uitzien. Het is gewoon super herkenbaar en dat mag best zo blijven. :)

Je site cosmetisch updaten is alleen nodig als het er_nog_steeds_net_niet_goed uiziet. Ik denk niet dat t.net daar last van heeft...

Verwijderd

Topicstarter
sorry.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik vond die 2 pictures (die ik een jaar geleden ook al eens heb gezien) best leuk, maar toch ook weer te zuurstokachtig. Ik denk dat tweakers.net geen grote verandering moet ondergaan, maar het van de kleine dingen moet hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar is een Poll geen goed idee??

Wordt er uberhaupt wel eens iets zinnigs met die poll gegevens gedaan???

• IschaGast
Ik vind die 2e picture ook best aardig, niets mis mee!!

Ben ook wel voor een redesign, je moet toch met de tijd meegaan!!

Al doe je maar een redesign iedere 2 jaar ieder half jaar is ietwat overdreven.

Maar het moet wel zo blijven werken denk ik want tweakers werkt gewoon toppie

Verwijderd

herkenbaarheid is ook heel belangrijk, je kan elke 2 dagen een ander keurenscheme enzo invoeren maar dan onthouden de mensen je site niet, tweakers heeft een sobere maar toch herkenbare look die je nergens anders vind, alhoewel dat clones van deze stijl er soms wel mooier/artistieker uitzien (bv http://www.odsync.net/index gebeurd voor de rest wel niet veel enzo maar dat heeft gewoon net een iets smoothere look)

maar zoals gezegd, stap voor stap uitbereiden :)

Verwijderd

Iek ben voor vernieuwing!
Op maandag 16 juli 2001 20:09 schreef Lasher het volgende:

Dat vind ik dus niet goed...te trage verandering is ook niet goed voor de herkenbaarheid. Gewoon 3 super frisse huiskleuren kiezen, wit met donkerblauw en zwart met grijstinten (imho.) en dan redesignen! In 1 keer invoeren en klaar ben je voor de komende drie jaar...

Verwijderd

In 1 keer invoeren en klaar ben je voor de komende drie jaar...
Blijkbaar niet >:)

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 20:19 schreef ALepH het volgende:

Blijkbaar niet >:)
Niet met deze kleuren inderdaad :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop echt dat de tweakers crew een Poll gaat opzetten om de mening van hun publiek te achterhalen.

Dat is toch ook de kracht van een Poll: lering ende vermaak in een.. Datagegevens en plezier waar je je voordeel mee kunt doen.
Dat gebeurt imho ook nog veel te weinig!!

• IschaGast
deze site http://www.odsync.net/index vindt ik dus duidelijk niet beter!!

maar ja ben nog steeds voor design nummer twee!!

Zullen we een design topic openen?
Kan iedereen zich ff lekker uitleven en misschien zit er wel wat bij wat bruikbaar is?

Kunnen we daarna altijd nog een soort van poll doen waarbij iedereen kan kiezen.

Verwijderd

Ik blijf de kleuren strak vinden.

Okee, okee okee. 1 Punt van lichte kritiek dan:

Het donkergrijze vlak rechts mag wat mij betreft best opgevuld worden met een andere kleur, daar het donkere wel een beetje errug ehhh... donker is. Ik zag gisteren de site als onderdeel van de beste sites (per genre) in de PC Professional zonder deze zwarte rand en het zag er idd een stuk frisser uit. :)

edit:

Zwart is donkergrijs |:(

• McVirusS
  • Laatst online: 23-10 00:49
Op maandag 16 juli 2001 20:09 schreef Lasher het volgende:
herkenbaarheid is ook heel belangrijk, je kan elke 2 dagen een ander keurenscheme enzo invoeren maar dan onthouden de mensen je site niet, tweakers heeft een sobere maar toch herkenbare look die je nergens anders vind, alhoewel dat clones van deze stijl er soms wel mooier/artistieker uitzien (bv http://www.odsync.net/index gebeurd voor de rest wel niet veel enzo maar dat heeft gewoon net een iets smoothere look)

Ik vind die site er dus lelijker uitzien dan tweakers.net ;)

Verwijderd

Ik hoop echt dat de tweakers crew een Poll gaat opzetten om de mening van hun publiek te achterhalen.
Waarom ook eigenlijk niet. Met zo'n poll wordt je behoorlijk wat wijzer daar er behoorlijk eerlijk geantwoord zal worden, iedereen heeft tenslotte z'n smaak. Toch denk ik dat het gros voor het nieuws komt, niet voor de layout!

Maar tweakers.net heeft een echte smoel, hard en strak. En loopt als een tiet, anders kom je niet keer op keer in een tijdschrift terecht onder het kopje interessante/goede sites. Tweakers.net ziet er zeker niet belegen uit, "so why change?" keeps popping up.

Je moet ook wel bedenken dat een site als t.net mainly hardware nieuws levert en dan moet je er ook als een strakke printplaat uitzien. En dat is juist wat tweakers.net nu juist doet! :)

Verwijderd

Ik vind die site er dus lelijker uitzien dan tweakers.net
I second that completely. :)

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 20:51 schreef McVirusS het volgende:

[..]

Ik vind die site er dus lelijker uitzien dan tweakers.net ;)
Oh McVirusS, wanneer leer je het nou >:) ?
Het gaat om de kleuren-combinatie ;)

En oh ja, als ik nog iets mag inbrengen :) , als de huiskleuren zullen worden veranderd, moet die logo ook aangepast worden :9 , eindelijk want ik begon er toch van te .... [he] .... precies >:)

Verwijderd

Ik vind licht(er)blauw op wit anders bijzonder storend werken, al wordt ie iets donkerder bij een mouseover. En de kleurencombo vind ik zwaar k#t.

Oja, die zwarte balk rechts: Wederom StarTrek blackhole achtig: ugly. Je moet wel met zorgen dat het goed leesbaar is.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 16 juli 2001 20:40 schreef Charliee het volgende:
Wat heb je aan een mening als Femme op korte termijn toch geen tijd heeft om een nieuwe layout te bakken. Bovendien is het toch gewoon vragen naar de bekende weg.

Verwijderd

Wat heb je aan een mening als Femme op korte termijn toch geen tijd heeft om een nieuwe layout te bakken. Bovendien is het toch gewoon vragen naar de bekende weg.
Maar we kunnen er toch over praten? En als hij er geen tijd voor heeft, wie dan wel? Mensen die replyen met het zeggen dat het geen zin heeft? Kan je net zo goed deze thread closen, toch :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 16 juli 2001 21:15 schreef WouterTinus het volgende:

[..]

Een mening van je gebruikersgroep is hetgeen je naar moet luisteren!! Als een winkel niet datgene levert wat de klant wil kan de winkel wel inpakken!!
Wat is in dit geval de bekende weg dan??
En waarom zou Femme het moeten doen?? er zijn toch wel meer doeds die kunnen webben??

Verwijderd

Bovendien is het toch gewoon vragen naar de bekende weg.
Leg uit. Dit is een kleine groep die het ter vrage stelt en suggesties doet. De bekende weg zal niet naar Rome leiden maar misschien wel naar goede suggesties. En als het zo is dat ALLEEN Femme (met all respect) de layout verzorgt, wordt het tijd voor een webteam die dit voor hem kunnen doen. Zo groot is tweakers.net inmiddels wel, of niet?

Een simpele poll lijkt me een prima idee.

• IschaGast
Laat eens wat zien dan *D

Misschien idee om een desig contest topic te openen? Was er al een keertje geloof ik

Kan iedereen wat leuks maken!!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:57

WoutF

Hoofdredacteur
Het design op zich kan iemand anders best maken maar ik denk niet dat de mensen die voor een nieuw design zijn weten dat het niet simpel is om de scripts in dat nieuwe design te integreren.

Aangezien de leeftijd van het huidige design ga ik er niet vanuit dat het huidige T.net gebruik maakt van templates, dus een nieuw design is naast het ontwerp zelf echt heel erg veel werk

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 16 juli 2001 22:12 schreef woutf het volgende:
Het design op zich kan iemand anders best maken maar ik denk niet dat de mensen die voor een nieuw design zijn weten dat het niet simpel is om de scripts in dat nieuwe design te integreren.

Aangezien de leeftijd van het huidige design ga ik er niet vanuit dat het huidige T.net gebruik maakt van templates, dus een nieuw design is naast het ontwerp zelf echt heel erg veel werk
En dus wordt het tijd om er een keer aan te beginnen!!

Verwijderd

Ik sta volledig achter je hoor Charliee ;)

• IschaGast
We kunnen een topic openen?

Goed idee of niet?

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 21:29 schreef izzii het volgende:
Laat eens wat zien dan *D

Misschien idee om een desig contest topic te openen? Was er al een keertje geloof ik

Kan iedereen wat leuks maken!!
hmmm ik denk niet dat er veel mensen zijn die zoveel moeite nemen voor een 'contest'...

maar ik moet zeggen dat ik de manier waarop op T.net de scheiding tussen links de inhoud en rechts (voor hogere resoluties) de rest wel aardig is :)

• Femme
  • Laatst online: 02-12 10:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het eerste probleem met een nieuwe layout is dat 50% bezoekers de oude layout beter gaat vinden no matter hoe goed de nieuwe is. Dat zie je overal. Zelfs bij het vorige nieuwe design (september 1999) die een kleine face-lift van het design uit maart 1999 waren er veel mensen die het nieuwe design niet mooier vonden, terwijl het een face-lift was die op geen enkele wijze slechter kon zijn dan de vorige. Het heeft daarom meer zin om aan nieuwe functionaliteit te werken omdat daar meer mensen mee blij gemaakt worden.
Ik moet zeggen dat ik WOT in bepaalde opzichten al mooier vind dan de huidige TNET look.
Dat is een voorbeeld van het bovenstaande. De navigatie van de WoT layout is volstrekt waardeloos, toch vinden sommige mensen hem blijkbaar beter.
Het moeten scrollen voor de .plans, artikelen en updates etc.. (Hoewel dit ook al kan middels reviews en features.
Het is onmogelijk om alles in een windowtje van ~1000 bij ~600 pixels te prakken. Jantje wil graag de frontpage postings bovenaan, Keesje de .plan updates en Piet en Klaas de nieuwspostings. Daarom staan de items die het meest aan verandering onderhevig zijn bovenaan. De aankondigingen staan altijd in de update tracker en die zijn op 1024*768 zichtbaar voor iedereen. Verder: hoeveel moeite is het om één keer per dag op de frontpage een slinger te geven aan je scrollwiel?
Juist Planet en een heleboel andere (grote) sites zijn continue bezig met het aanpassen van de vormgeving en het up to date houden van het uiterlijk van de site.
Er is heel veel kritiek geweest op de nieuwe layout van Planet Internet. De nieuwe vind ik nou niet bepaald handiger dan de anderen, meer 'geforceerd modern'.
Wanneer zijn die pix gemaakt?? En waarom wordt er niks mee gedaan? Prioriteit, je site up to date te houden lijkt me wel prioriteit...
Zoals Wouter al zegt zijn er andere, hogere prioriteiten. Die twee voorbeelden werden vorig jaar met weinig enthousiasme ontvangen.
Wordt er uberhaupt wel eens iets zinnigs met die poll gegevens gedaan???
Er komt binnenkort een enquete over zaken zoals nieuwspostings, reviews e.d. (was al eerder gepland).

Ik ben er zelf ook wel over eens dat er een keer een nieuwe layout moet komen, maar dan moet-ie wel meteen erg goed zijn en dat is niet iets dat met twee nachtjes klussen gedaan is. Met name de navigatie moet verbeterd worden zodat er meer onderdelen in de site ondergebracht kunnen worden (bijv. t.net codebase, 'show your rig' patserspecs per user enz.).

• IschaGast
Helemaal met Femme eens!!!

Moet zeker niet iets worden wat in 2 nachtjes is gemaakt.

Als er een nieuwe moet komen dan moet ie wel meteen booming zijn, dat niemand meer kan zeggen de oude was beter ook al blijf je dat altijd wel houden.

Het heeft volgens mij toch ook geen haast ofzo? Tweakers werkt toch perfect zo?

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
maar Femme, maakt de huidige site gebruik van templates?

• IschaGast
vast niet templates sucks!!

Ik zou zeggen doe eens opslaan als kan je precies zien hoe het is gemaakt.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De meeste layout zit in javascript functies en CSS.

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-11 21:51
Op maandag 16 juli 2001 22:48 schreef izzii het volgende:
vast niet templates sucks!!

Ik zou zeggen doe eens opslaan als kan je precies zien hoe het is gemaakt.
Dacht het niet, je kunt de PHP niet zien hoor.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• IschaGast
maar je kan toch wel zien of het met templates is gemaakt?

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Is het niet mogelijk om t.net skins te geven ofzo? :)
Gewoon ergens in een menutje er ééntje kiezen, of beter in je profile je eigen skin/kleurenschema kunnen uploaden zoals je usericons hebt bij got :9
(Ik weet het, het is nutteloos, maar wel leuk :P )

De layout en schikking vind ik juist prima...

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Op maandag 16 juli 2001 23:14 schreef izzii het volgende:
maar je kan toch wel zien of het met templates is gemaakt?
Nee, je ziet toch alleen html? Zou het knap vinden als jij kan zien hoe PHP die gegenereerd heeft

• IschaGast
ah jullie hebben het duidelijk over ander soort templates!!

Ik niets begrijpen van PHP daarom solly |:(

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:55

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 16 juli 2001 22:38 schreef Femme het volgende:
Jantje wil graag de frontpage postings bovenaan, Keesje de .plan updates en Piet en Klaas de nieuwspostings.
Misschien een ideetje om die volgorde instelbaar te maken?
Al zit ik er persoonlijk ook niet mee om ff naar beneden te scrollen, keertje meer of minder scrollen maakt ook niet uit op een dag ;)
Maar 't zou wel erg dynamisch zijn natuurlijk :)

Exact expert nodig?

• koelkast
  • Niet online
Als er dan mensen zijn die een nieuwe lay-out niet mooi vinden, laat je de bezoeker toch kiezen tussen 2 lay-outs? Dat je bij de oude layout dan minder functionaliteit hebt, zij dan zo..

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-10 11:36
T.net is al erg interactief, ik zou echt ook meer willen kunnen customizen.
Het is onmogelijk om alles in een windowtje van ~1000 bij ~600 pixels te prakken.
Wat je dus zou kunnen proberen is een design maken waarbij de gebruiker zelf de layout kan instellen. Bijvoorbeeld hoeveel nieuws headlines hij wil zien. De volgorde van alle items. (Eerst .plans en daarna nieuws.) Kiezen voor een grote of kleine versie van een bepaald item. (.plans bijvoorbeeld als klein blokje in klein font zoals de meuktracker)
Desnoods laat je vanaf het moment dat het nieuws design bestaat een gebruiker zelf kiezen of hij dat nieuwe design al wil gebruiken. Dan heb je eerste de mogelijkheid om alle kinderziektes en suggesties van gebruikers te verwerken.

Wat ik iig slecht vind aan het huidige design is de grote verspilde ruimte tussen de zwarte knoppenbalk en de echt content. De plaats waar je het eerst kijkt, daar staat niets nuttigs. Dat veroorzaakt dus onnodig scrollen.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dan moet je bij alles wat er gemaakt wordt rekening houden met twee layouts -> werkt niet.
Pagina: 1