Het eerste probleem met een nieuwe layout is dat 50% bezoekers de oude layout beter gaat vinden no matter hoe goed de nieuwe is. Dat zie je overal. Zelfs bij het vorige nieuwe design (september 1999) die een kleine face-lift van het design uit maart 1999 waren er veel mensen die het nieuwe design niet mooier vonden, terwijl het een face-lift was die op geen enkele wijze slechter kon zijn dan de vorige. Het heeft daarom meer zin om aan nieuwe functionaliteit te werken omdat daar meer mensen mee blij gemaakt worden.
Ik moet zeggen dat ik WOT in bepaalde opzichten al mooier vind dan de huidige TNET look.
Dat is een voorbeeld van het bovenstaande. De navigatie van de WoT layout is volstrekt waardeloos, toch vinden sommige mensen hem blijkbaar beter.
Het moeten scrollen voor de .plans, artikelen en updates etc.. (Hoewel dit ook al kan middels reviews en features.
Het is onmogelijk om alles in een windowtje van ~1000 bij ~600 pixels te prakken. Jantje wil graag de frontpage postings bovenaan, Keesje de .plan updates en Piet en Klaas de nieuwspostings. Daarom staan de items die het meest aan verandering onderhevig zijn bovenaan. De aankondigingen staan altijd in de update tracker en die zijn op 1024*768 zichtbaar voor iedereen. Verder: hoeveel moeite is het om één keer per dag op de frontpage een slinger te geven aan je scrollwiel?
Juist Planet en een heleboel andere (grote) sites zijn continue bezig met het aanpassen van de vormgeving en het up to date houden van het uiterlijk van de site.
Er is heel veel kritiek geweest op de nieuwe layout van Planet Internet. De nieuwe vind ik nou niet bepaald handiger dan de anderen, meer 'geforceerd modern'.
Wanneer zijn die pix gemaakt?? En waarom wordt er niks mee gedaan? Prioriteit, je site up to date te houden lijkt me wel prioriteit...
Zoals Wouter al zegt zijn er andere, hogere prioriteiten. Die twee voorbeelden werden vorig jaar met weinig enthousiasme ontvangen.
Wordt er uberhaupt wel eens iets zinnigs met die poll gegevens gedaan???
Er komt binnenkort een enquete over zaken zoals nieuwspostings, reviews e.d. (was al eerder gepland).
Ik ben er zelf ook wel over eens dat er een keer een nieuwe layout moet komen, maar dan moet-ie wel meteen erg goed zijn en dat is niet iets dat met twee nachtjes klussen gedaan is. Met name de navigatie moet verbeterd worden zodat er meer onderdelen in de site ondergebracht kunnen worden (bijv. t.net codebase, 'show your rig' patserspecs per user enz.).