Ik heb een Netatmo Weather gekocht maar het lukt mij niet om deze werkend te krijgen.
Het begon al dat ik het niet kon instellen met de app. Gelukkig was er ook een mogelijkheid om het in te stellen via de PC. Daar geef je het wifi netwerk aan wat het moet gaan gebruiken. Dan test het ook of het een ip adres krijgt.
Dit alles lijkt goed te gaan. Alleen als het los aan de lader staat dan komt het niet online. in de logging van de Fritzbox staat dan:
Ook heb ik een ander AP geprobeerd (google wifi) en zelfs mijn hotspot van mijn telefoon maar dit werkte ook niet.
Als ik via wireshark kijk dan lijkt het er op dat het fout gaat met de DHCP?
Dit is de logging van powerup en een tijdje later komt de Netatmo nog een keer.
Heeft er iemand een idee?
Het begon al dat ik het niet kon instellen met de app. Gelukkig was er ook een mogelijkheid om het in te stellen via de PC. Daar geef je het wifi netwerk aan wat het moet gaan gebruiken. Dan test het ook of het een ip adres krijgt.
Dit alles lijkt goed te gaan. Alleen als het los aan de lader staat dan komt het niet online. in de logging van de Fritzbox staat dan:
code:
1
2
| 06.05.18 10:16:13 Wireless device deregistered itself (2,4 GHz), Netatmo-Personal-Weather-Station, IP 192.168.178.22, MAC 70:EE:50:18:F6:BA. 06.05.18 10:16:07 Wireless device registered (2,4 GHz), 65 Mbit/s, Netatmo-Personal-Weather-Station, IP 192.168.178.22, MAC 70:EE:50:18:F6:BA. |
Ook heb ik een ander AP geprobeerd (google wifi) en zelfs mijn hotspot van mijn telefoon maar dit werkte ook niet.
Als ik via wireshark kijk dan lijkt het er op dat het fout gaat met de DHCP?
Dit is de logging van powerup en een tijdje later komt de Netatmo nog een keer.
Heeft er iemand een idee?