mobo dood??

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Voor ik ga zeuren voor garantie wil ik het nog ff checken bij julie :'(
De laatste maand wilde m'n compje soms niet booten (soms weer wel). Na 2 weken vakantie 8-) kreeg ik 'm helemaal niet meer tot leven, dacht dat het mischien aan de voeding kon liggen en heb nieuwe voeding geprobeerd, zonder resultaat.
Probleem: lampje op mobo brandt, ventilatoren gaan draaien HD's gaan spinnen (HD ledje brandt) maar geen beeld, alles blijft zwart geen boot etc.
Dit heb ik allemaal al geprobeerd zonder resultaat:

- BIOS gereset, geen resultaat
- alles los gekoppeld (HD's, floppy, zip, cd, brander) geen boot
- Videokaart eruit (mobo zou dit moeten melden dmv piepjes) maar mobo zweeg in alle talen.
- RAM eruit, (mobo zou dit moeten melden dmv piepjes) maar geen piepjes
- dacht mischien PC speakertje dood, ander speakertje erin, mobo bleef stil.
- core gechecked op brokkelen etc (nix)
- alles wat evt. los kan zitten aangedrukt

Kortom ik weet het niet meer en denk dat het mobo dood is, of kan het nog zo zijn dat de proc is overleden?
Zelf denk ik het mobo omdat het kreng ook niet wil piepen als het RAM en Videokaart eruit is, maar wellicht heeft iemand anders nog een brilliante inval voor ik ga bellen ivm garantie.

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
klinkt als dode mobo, want is het niet zo dat je mobo ook gaat piepen als er geen proc in zit/danwel kaduk is :? :?

Sinlath | Opinions may contain latency

• lexkam
Op maandag 16 juli 2001 09:30 schreef Sinlath het volgende:
klinkt als dode mobo, want is het niet zo dat je mobo ook gaat piepen als er geen proc in zit/danwel kaduk is :? :?
Dacht ik ook, maar het vage is dat hij voorheen soms wel en dan weer niet wilde booten. M'n optische muis en keyboard krijgen ook geen stroom Ledjes branden niet)

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Adhv je uitleg lijkt het me idd dat je mobo dood is. Heb je geen garantie meer van de winkel waar je die A7V kocht?! Kunnen zij er eerst naar kijken voordat je Asus gaat lastigvallen en je je mobo een maand kwijt bent.
Suck6
RaD

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• lexkam
Heb in februari gekocht bij GrafiCall, en heb op mobo 12 maanden garantie. Moet dus geen probleem zijn (hoop ik). De wankers zijn alleen dicht op maandag dus vandaag kan ik niet bellen :( .
Baal wel want dan kan ik weer naar Leiden rijden en wachten tot ik een ons weeg voor ik een nieuw plankje krijg (denk ik).

Verwijderd

mobo dood is best klote he het gister ookj gehad :(

Verwijderd

Wij WANKERS zijn inderdaad dicht op maandag, en als je zo over ons praat, zal je misschien inderdaad de maximale wachttijd voor je kiezen krijgen.....

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op woensdag 18 juli 2001 09:18 schreef ZwaarVet het volgende:
Wij WANKERS zijn inderdaad dicht op maandag, en als je zo over ons praat, zal je misschien inderdaad de maximale wachttijd voor je kiezen krijgen.....
Wanker :P ;)

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
uhmm.. zwaarvet.. ik denk dat lexkam het niet zo bedoelt heeft. Jullie hebben nog wel eens negatieve publiciteit gehad.
Anders had hij het MB nooit bij jullie gekocht.

Ik zelf koop regelmatig bij jullie omdat jullie vaak goedkoop zijn en ik uit Leiden kom.

Veel mensen snappen ons Leijenaars gewoon niet >:)

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Waar ga je 'm begraven, en wat is de begrafenis/crematie muziek. (in mp3 natuurlijk) :P

• lexkam
Whooo...slecht geslapen zeker! (ZwaarVet), bedoel nix persoonlijk, het geeft meer mijn gemoedstoestand weer tijdes het typen van het vorige bericht.
Een dood mobo met het vooruitzicht op 6 weken wachten op reparatie maakt een mens niet blij, vandaar.
(of mag ik er nu 8a10 weken van maken ivm opmerking? ;) )

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Zo'n post is idd niet slim...Je weet nooit wie er allemaal op het forum zit... ;)
iig Suck6

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Verwijderd

Ach ach, gewoon nog geen koffie op, in de vroege ochtend.... Je kent dat wel.....

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Op woensdag 18 juli 2001 09:18 schreef ZwaarVet het volgende:
Dat hij boos is, moet JIJ je kunnen voorstellen, je ziet namelijk niet graag dat je spul kapot gaat. Dat jullie policy hebben om maandag dicht te zijn, is jullie keus, pc-oke en rs-electronis, en trust/brisk partners en andere zijn ook geregeld maandag dicht. Evenals vele andere winkels.

Maar als de winkel een policy heeft om klanten voor te trekken of te beoordelen ipv gewoon te helpen, dan weet ik waarom ik niet bij jullie koop.

Het is absoluut niet nodig om een klant die boos overkomt, een grote mond terug te geven, laat staan te vertellen dat hij nu niet meer langs hoeft te komen want je laat hem wel wachten.

Altijd vriendelijk blijven en proberen uit te zoeken. Anders moet je geen garantie geven hoor! Iedereen die iets koopt wat vervolgens binnen garantie periode kapot gaat is wel enigsinds geirriteerd, het lijkt mij verstandig hier alvast aan te wennen, je zal meerdere van deze klanten krijgen in je winkel. (en dit zegt niets over je winkel, of deze goed/slecht is, elke winkel heeft probs met verkochte producten).

Ik denk dat je tenminste even kan nadenken voor je iets post hier, en al helemaal als het om een van je klanten gaat.

Ik hoop dat het moederboard niet dood is, maar dat het iets is wat makkelijk te verhelpen is. Ik hoop dat je niet te lang boos bent, maar gewoon helder nadenk en stap voor stap nog eens kijk naar je hardware. Verder hoop ik dat de winkel, ondanks hun lange wachttijd speciaal voor boze mensen, ze willen helpen om te zien of hij inderdaad kapot is, en dat je dan het mobo kan opsturen en eventueel nieuwe (gerepareerd) terug kan krijgen. suc6

http://mrfloris.com

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Op woensdag 18 juli 2001 10:54 schreef blueeyes het volgende:
Waar ga je 'm begraven, en wat is de begrafenis/crematie muziek. (in mp3 natuurlijk) :P
Moet hij wel mp3 kunnen afspelen :7

http://mrfloris.com

Verwijderd

Joh, niet alles zo serieus nemen....
Niemand wordt anders behandeld, en als dat bord niet beschadigd is, wordt deze direct omgeruild (a7v toch??, geen a7v-133??), en hoeft er niemand te wachten..... De term wankers gebruiken we in Leiden inderdaad allemaal..... (smileys gebruik ik trouwens nooit)......

• lexkam
Boos?? :? ben helemaal niet boos, ben verdrietig :'( dat ie het niet meer doet ! Baal zwaar dat ik computerloos ben (thuis dan), is er een opvanggroep op tweakers voor dit soort trieste gevallen als mijn persoontje?

Zou niet meer weten wat ik verder nog kan testen als mobo+proc+voeding en verder nix aangesloten, al geen kik(/piep) meer geeft. Vandaar deze laatste kreet voor hulp

Verwijderd

Als je cpu niet in je mobo zit gaat er ook niks piepen. Dus het kan ook je cpu zijn...
Neem mee naar ons, wat je bij ons gekocht hebt, dan wordt dat getest.... Haal het A.U.B. wel even uit je kast... (tenzij wij de pc gebouwd hebben natuurlijk, maar dat zal wel niet aangezien je een tweaker bent).

• lexkam
Op woensdag 18 juli 2001 13:23 schreef ZwaarVet het volgende:
Als je cpu niet in je mobo zit gaat er ook niks piepen. Dus het kan ook je cpu zijn...
Neem mee naar ons, wat je bij ons gekocht hebt, dan wordt dat getest.... Haal het A.U.B. wel even uit je kast... (tenzij wij de pc gebouwd hebben natuurlijk, maar dat zal wel niet aangezien je een tweaker bent).
Kijk daar kan ik wat mee, het kan dus ook aan de CPU liggen?
Das vaag want als die dood is, is 'ie dood en doet het niet soms wel (als in het begin, toen er nog soms een boot lukte).
Is nix met procje gebeurd, nooit heet geweest en de core is nog heel.

Verwijderd

Wij sluiten hier nooit meer wat uit (rare dingen tegen gekomen)...
Enige manier is testen met spullen die op zeker goed zijn....
We zien je wel verschijnen met je mobo......
Pagina: 1