Toon posts:

help met sdd van laptop merk en type is asus r417sa-wx022t

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een laptop van mijn nicht maar windows moet er opnieuw opgezet worden
er had er al iemand aan gewerkt maar deze persoon heeft de recovery partitie verwijderd.
nu ik zeg geef maar mee ik los dit wel op .maar nu begint het als ik boot van usb krijg ik het scherm van windows setup maar die zegt kan windows niet instaleren op deze schijf .
en ze staat er mooi tussen |:( ik vind de ssd drive van 32gb ook nergens terug in de bios
ik ken veel van pc's en laptops maar dit slaat toch echt voor hem door het raam te gooien 8)7
ik heb al in de bios weest zienen bij sata staat op ahci daar staat geen enkele ssd drive.
en ik kan daar ook niks aan veranderen ik heb ook al bios terug naar fabriek instellingen gezet
maar geen sdd te zien . nu ik dacht ik probeer eens Ubuntu vlam sebiet er kunnen op zeten zonder problemen . dus ssd kan niet stuk zijn. en ik zie nergens waar ik schijfcontroller kan inschakelen
maar mijn nicht kan daar niet met werken .
wat ik ook doe geen windows erop te krijgen ik heb een fotoke genomen met de melding dat windows tijdens de setup meld .
hopelijk kan er hier mij iemand helpen want ik weet het niet meer zie fotoke voor fout dat windows geeft
graag jullie hulp zie fotoke
https://www.mupload.nl/img/u4go6g.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ga naar de BIOS -->Integrated Peripherals -->On-Chip ATA Devices -->On-Chip SATA Controler --> Kies Enable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik al gedaan ik zie nergens Integrated Peripherals -->On-Chip ATA Devices -->On-Chip SATA Controler --> Kies Enable . zie fotoke raar maar waar

https://www.mupload.nl/img/elgxqvm06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens bij het Tabblad "Advanced" wat daar allemaal staat...

Probeer eens via diskpart je ssd helemaal leeg te gooien en dan het eens opnieuw te proberen.

Ik heb zo het idee dat dit probleem je iets te moeilijk is, kijk eens of er iemand in je omgeving is die je kan helpen. Windows opnieuw installeren is eerlijk gezegd niet echt hogere wiskunde ;)

Overigens is die laptop alles behalve echt bruikbaar, dankzij de simpelweg te kleine ssd. Omdat je zo weinig ruimte hebt, zul je elk halfjaar problemen hebben met updaten naar een nieuwe major versie van win10. Goedkoop is echt duurkoop bij zulke laptopjes. (en mi consumentenbedrog omdat zij vaak niet weten dat zo'n ding in de praktijk niet bruikbaar is)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2018 02:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-09 23:10
Dit is zo'n klein laptopje.
Daar zit overigens geen SSD in, maar een eMMC.
Wat nog vervelender is: Er zat waarschijnlijk geen gewone windows10 op, maar een speciale versie:
WIMBoot of Compact-OS.

Lees bijvoorbeeld hier meer:
https://docs.microsoft.co...acture/desktop/compact-os
Daar staat ook hoe je weer zo'n versie er terug op kan zetten.

Veel plezier met knutselen gewenst!

(Oh, en degene die de 'recovery-partitie' gewist heeft is een eikel. (in dit geval, met dit soort laptopjes))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 19:03
Er staat nu een partitie op de schijf, je moet deze tijdens het installatieproces ( waar je de fout krijgt) verwijderen. Als deze verwijderd is kun je een nieuwe aanmaken en daar vervolgens op installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
skipe schreef op zondag 6 mei 2018 @ 05:19:
[...] Als deze verwijderd is kun je een nieuwe aanmaken en daar vervolgens op installeren
Sterker nog, gewoon niet zelf aanmaken en de installer dit zelf laten doen. Dus gewoon huidige partitie(s) verwijderen, de lege schijf selecteren en gaan. (Mist dat natuurlijk het probleem blijkt te zijn)

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 06-05-2018 05:34 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Of je usb stick is alleen geschikt gemaakt voor bios en niet voor Uefi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle partitie(s) al verwijderd maar als ik met windows de partitie(s) verwijderd heb krijg ik altijd de melding .
Van dit oké fotoke 1

En ik weet hoe ik windows moet instaleren
Al zeker 10000 keer gedaan .
Als ik dan op volgende klik krijg ik altijd die fout .
Ik weet ook dat die laptop brol is .
Maar die is van mijn nicht gewoon voor muziek te beluisteren . Ubuntu krijg ik er zonder problemen op of een andere lunuxs versie zonder problemen .
Maar mijn nichtje kan daar echt niet met werken met linux .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 15:06

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 6 mei 2018 @ 08:44:
Ik heb alle partitie(s) al verwijderd maar als ik met windows de partitie(s) verwijderd heb krijg ik altijd de melding .
Van dit oké fotoke 1

En ik weet hoe ik windows moet instaleren
Al zeker 10000 keer gedaan .
Als ik dan op volgende klik krijg ik altijd die fout .
Ik weet ook dat die laptop brol is .
Maar die is van mijn nicht gewoon voor muziek te beluisteren . Ubuntu krijg ik er zonder problemen op of een andere lunuxs versie zonder problemen .
Maar mijn nichtje kan daar echt niet met werken met linux .
Is het probleem niet dat die partitie (schijf 0, partitie 1) niet bootable is volgens het BIOS? Zie tab Aadvanced of Boot Options in BIOS.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er Ubuntu 16.o4 op gezet en ik moet eerlijk zegen dat laptopje draait er zeer goed mee . Ik heb mijn nicht uitgelegd hoe het werkt het is toch maar voor naar muziek en op internet . En het werkt zeer goed . Ik vin dat ze zouden moeten verbieden voor op zulke laptops windows 10 te instaleren .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd waarom niet direct 18.nul4 gedaan? 16.04 loopt alweer 2 jaar achter en juist met 18.04 is er een grote verandering gemaakt waardoor ze dus opnieuw zullen moeten wennen als ze overgaan. :)

offtopic:
En ik vind dat ze spaties voor interpunctie zouden moeten verbieden. :P

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het maar laptop draait mega traag met ubuntu 18.04 . Ik laat zoals hem nu is
Volgende week komt er een grotere eMMC binen en dan komt windows 7 compact erop . eMMC los maken van moederbord
En de nieuwe eMMC 256gb erin en opgelost
Pagina: 1