GTX 1060 fans gaan wild, pc crasht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeryM
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-09-2024
hai,

ik heb dus een maand of 2 geleden een nieuwe pc gebouwd en sinds kort merk ik dat af en toe als ik in een spel zit mijn pc crasht. Wat er gebeurd is dat mijn fans helemaal wild gaan en mijn scherm uitvalt. Ik moet mijn pc handmatig rebooten om het uit en weer aan te zetten. Ik heb de temps bekeken en er is niks mis mee behalve dat de NZXT software faalt en foute foutmelding geeft die niet kloppen dus die heb ik uit gezet. Mijn specs zijn:
-i7 8700
-1060 6g
-8g ram
-seasonic gold plus 650w

ik heb al dingen op internet gelezen maar niks werkt bij mij. Alle hulp en tips zijn welkom!

ps. ik hoop dat ik het op het goede forum heb geplaatst.

Beste antwoord (via JoeryM op 12-05-2018 16:27)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:03

Nemesizz

Untouchable

Dat klopt niet helemaal, want nog vaker is het : Fans hard = driver crash.
Bijna alle videokaarten word de fanspeed geregeld door de driver, en als de driver crashed gaan de fans dan vrijwel altijd op 100% draaien.

Zijn de laatste tijd wat issues met videokaart drivers en Windows 10 (ook nog eens vrij specifiek de GTX 1060) dus zou mij niet verbazen als het probleem daar ligt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:54
JoeryM schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 18:04:

ik heb al dingen op internet gelezen maar niks werkt bij mij. Alle hulp en tips zijn welkom!
Wat heb je gelezen en wat werkte niet?
Heb je software als afterburner draaien om te loggen?
Fans hard = te warm.

Nieuwe W10 Update? Heb je wel windows? "glazen bol" etc..

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeryM
Bad Brains schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 18:14:
[...]

Wat heb je gelezen en wat werkte niet?
Heb je software als afterburner draaien om te loggen?
Fans hard = te warm.

Nieuwe W10 Update? Heb je wel windows? "glazen bol" etc..
Ik gebruik NZXT Cam software, die geeft aan dat ik nooit temps hoger heb dan 60-70 graden terwijl ik meldingen krijg van 81 graden. Ik vind het ook vreemd dat mijn pc ''crasht'' als ik Pokemon speel. Windows 10 is helemaal up to date. Ik heb gelezen dat mijn pc de benodigde stroom niet kan leveren en dat de power supply te oud is maar beide kan eigenlijk niet met mijn 650w die net nieuw is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Bijna alle videokaarten word de fanspeed geregeld door de driver, en als de driver crashed gaan de fans dan vrijwel altijd op 100% draaien.

Zijn de laatste tijd wat issues met videokaart drivers en Windows 10 (ook nog eens vrij specifiek de GTX 1060) dus zou mij niet verbazen als het probleem daar ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeryM
Nemesizz schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 19:21:
[...]

Dit is inderdaad een hele goede, heb je misschien een oplossing of moet ik wachten tot het zelf gefixed wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij jouw kast al eens opengemaakt sinds dat jij dit probleem merkt en de kaart bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:02

HugoBoss1985

Xenotech

Nieuwste Nvidia drivers downloaden.
DDU (Guru3d) downloaden en installeren/uitpakken.
Ccleaner downloaden en installeren.
Alle overclock software van welk merk dan ook verwijderen.
Huidige Nvidia drivers verwijderen via configuratiescherm, programma's.
Alle Nvidia mappen in verkenner verwijderen.

Naar de veilige modus booten.
Met DDU alle driver resten van Nvidia verwijderen.
Ccleaner je bestanden en register laten opschonen.

Windows opnieuw opstarten naar normale modus.
De nieuwste Nvidia drivers in normale windows modus installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door HugoBoss1985 op 12-05-2018 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

JoeryM schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 16:27:
[...]

Dit is inderdaad een hele goede, heb je misschien een oplossing of moet ik wachten tot het zelf gefixed wordt?
Is wel recent een nieuwe driver weer uitgekomen met een aantal fixes oa waarbij de kaart (driver) zichzelf soms uninstallede in Windows 10.
downloads: GeForce Game Ready Driver 397.64 WHQL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darxay
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-10-2022
- Ik heb mijn 1070 gtx geforce Gigabyte ook weleens dit probleem gehad. Maar nadat ik een schone clean drivers had geinstaleerd en de Gigabyte afterburn software heb geinstaleerd en zelf heb ingesteld bij welke graden de fans harder gaan werken was bij mij het probleem opgelost. Maar stel je hebt msi merk van de videokaart dan zou je bijvoorbeeld de afterburn software van msi moeten downloaden.

Eerst was tijdens het gamen mijn videokaart volgens speedfan 75 graden en nu met de afterburn 60 graden.
Pagina: 1