Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BesmettePC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-04-2020
Ziggo stopt met het analoge TV-signaal zodat ik moet gaan beslissen hoe ik TV zal blijven kijken. Volgens mij kan ik kiezen tussen digitaal over de kabel en IP-TV (waar ik woon kan ik opteren voor IP-TV). Mijn eerste vraag is dan ook: zijn dit inderdaad alle opties die ik heb of zijn er nog meer opties?

Ik geloof dat ik digitale TV over de kabel wel begrijp (door dezelfde kabel als waardoor nu mijn analoge signaal loopt, loopt er dan een digitaal signaal hetgeen ik nu al heb voor NPO 1, 2 en 3 omdat dat gratis is), maar ik weet niet goed wat ik me bij IP-TV (“TV-kijken via internet”) moet voorstellen.

Om te beginnen: is bij IP-TV de (beeld)kwaliteit (bij HD en SD) dezelfde als bij digitaal over de kabel?

Ik neem voorts aan dat voor IP-TV de TV verbinding moet maken met het internet: brengt dat bv. mee dat de TV kijkgegevens naar de fabrikant kan zenden? En ik neem aan dat dat een draadloze verbinding is: is dat niet gevoelig voor verstoring van buitenaf?

Zijn er nog meer zaken waar ik rekening mee moet houden c.q. meer voor- en nadelen van het ene (digitale kabel) of het andere (IP-TV)?

Alvast bedankt voor de informatie en/of advies!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

IP = digitaal versturen van signaal. Je hebt gelijk; het analoge signaal gaat eruit dus Ziggo zal via IP-packets je digitale signaal aanbieden.

Ik begrijp niet precies welke keuze je hebt bij Ziggo; ze bieden toch alleen IPTV aan als je een Ziggo Go abonnement hebt en dus niet via een decoder kijkt maar via 4G/WiFi op een tablet of een laptop?

De rest van je vragen kan je uiteraard kwijt bij de helpdesk van Ziggo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MAX3400 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 17:24:
IP = digitaal versturen van signaal. Je hebt gelijk; het analoge signaal gaat eruit dus Ziggo zal via IP-packets je digitale signaal aanbieden.
Je misbruikt het gelijkheidsteken. Digitaal sturen van signaal kan prima zonder IP. DVB-C gebruikt bijvoorbeeld geen IP.

Bij IP-TV kan de aanbieder precies zien wat en wanneer je kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Je hebt meer als 3 ongecodeerde digitale zenders bij ziggo, minimaal iets van 45, alleen deze zijn in SD. Alleen npo 1,2,3 en ziggo zijn HD. Als je TV het ondersteunt kan je deze zien, of anders heb je een box nodig. Bij de afschakeling van analoog krijg je die gratis in bruikkleen.

Veder geef je niet aan waar je woont, dus welke opties je concreet in jouw woonplaats hebt is niet te zeggen. Je hebt in iedergeval ziggo tv, maar je geeft verder geen details welk abonnement.

Ik heb geen idee welk product van welke provider je bedoeld met ip-tv. ip-tv is een soort naam, een techniek. Bij ziggo heb je nog ziggo go, een app of web site waar je met je abonnement kan inloggen en dan kan je via het internet tv kijken.

Verder zoals gezegd bij ip-tv weet de provider welk kanaal je zit te kijken en hoe lang, of je vooruit/achteruispoeld, pauzeerd etc. Ook kunnen functie beperken, zo is bij ziggo in de app het niet mogelijk vooruit te spoelen bij bepaalde zenders (dat mag niet van de zenders volgens de app).
Als je een box gebruikt van ziggo is het ook mogelijk dat men je kijkgedrag vastlegt. Het is mogelijk een andere box dan die van ziggo te nemen, voorlopig werkt dat nog. Ook je tv kan je kijkgedrag doorgeven aan de tv producent.

Ik geef zelf de voorkeur alles bekabeld aan te sluiten, want met draadloos bestaat een risico op verstoring, nu of in de toekomst, ook door externe factoren. Ook zijn de snelheids geranties bij interne vast bekabeling beter. Maar als je goede storings vrije snelle wifi hebt gaat het wel werken.

De vraag over de beeld kwaliteit kan je niet zomaar beantwoorden. SD en HD zeggen wat over de resolutie, niet zozeer over de beeld kwaliteit, die wordt metname bepaald hoeveel bandbreedt men gebruikt per zender. Zo hebben twee HD kanalen/signalen dus niet automatisch dezelfde beeldkwaliteit. De bandbreedte kan een provider aanpassen, naargelang beschikbaarheid of type uitzending.

Voordeel van ip-tv is dat je het via het internet overal kan benaderen. Er kunnen geo restricties aan zitten waar je soms om heen kan werken via een vpn. Zo heb ik vorig jaar op vakantie in Japan de ziggo go app gebruikt om formule 1 te kijken. Of dat nu nog kan is mijn niet bekend.

[ Voor 7% gewijzigd door jeanj op 06-05-2018 09:25 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BesmettePC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-04-2020
Bedankt voor de info! Zeker die van jeanj is leerzaam. Maar meer info of meningen blijven welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Wat is dit nou weer voor onzin topic O-) ? Ziggo Go?
Tv van KPN, etc valt ook allemaal onder IPTV (Digitenne uitgezonderd) ... Dit artikel uit de wiki link is nog een stuk begrijpbaarder dan het hele wiki stuk https://arstechnica.com/information-technology/2006/03/iptv/
Hier staan zo'n beetje alle aanbieders tussen en bijbehorende antwoorden over de kwaliteit, etc. Internetproviders en Hosting

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 06-05-2018 22:28 ]

Pagina: 1