Fast adsl - snelheid

Pagina: 1
Acties:

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
Ik heb hier een Fast adsl abbo, met daarbij maar 1 ip adres.

vraagje gaat over de snelheid, ik maak een connectie en er staat dat er een snelheid van 100Mbps beschikbaar is... (bij een isdn kreeg je dus een 64kb/s verbinding).

Waarom kan ik niet boven de 100kb/s komen bij het downloaden ??
ik heb al veel dingen gedownload, en dit is toch wel het gemiddelde.
ik dacht dat ADSL sneller zou zijn dan kabel, dus ik verwacht ook dat 'ie tussen de 500 en 800 kb/s zou schommelen....

is dit normaal ?? die 100kb/s ?

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Jup dat is normaal, een fast abbo bied je een snelheid van 1Mbit download en 256Kbit Upload. Omgerekend in bytes is dit 128Kbyte download en 32Kbyte upload. In de praktijk komt dit neer op 115Kbyte/s MAX download en 28Kbyte/s MAX upload ongeveer.

De fysieke verbinding van je netwerkkaart naar je modem heeft en snelheid van 100Mbit maar de snelheid van de modem naar de centrale en/of van de centrale naar de provider word beperkt op bovenstaande snelheden.

Ook is de techniek achter ADSL niet in staat om een datarate van 100Mbit te leveren. De theoretische maximum van ADSL is 8Mbit (1Mbyte) download en 2Mbit (256Kbyte) upload.

Alleen cistron levert je deze snelheden. Helaas heeft die en nogal lage dekking en word die erg tegengewerkt door de KPN.

Verwijderd

ahhhhhhhhhhhhhhhh komen jullie er nu toch achter dat adsl duurder is maar het zelfde leverd als kabel en in sommige gevallen minder....

dat is de reden waarom ik trots bij de kabel blijft

goedkopen en geen kinderziektes meer

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:24

Asphyxion

I am, therefor I think

Waar halen die mensen toch constant die 2 Mbit vandaan? Ik heb dat al meerdere malen gezien en het is ook meerdere malen gecorrigeerd door mensen...

Het is dus 1 Mbit up... niet 2...

• Baf
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 13:07

Baf

slopen. alles kapot maken.

Fantastisch zeg. Je vraagt een duur adsl-abonnement aan en je hebt niet het flauwste benul van de voorwaarden.

|:( |:( |:(

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
Op maandag 16 juli 2001 10:12 schreef raywarez.com het volgende:
ahhhhhhhhhhhhhhhh komen jullie er nu toch achter dat adsl duurder is maar het zelfde leverd als kabel en in sommige gevallen minder....

dat is de reden waarom ik trots bij de kabel blijft

goedkopen en geen kinderziektes meer
niet iedereen heeft beschikking om te kiezen tussen adsl en kabel.

ik zou ook voor kabel kiezen ALS het er was !

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 21:12
Nou ik heb kabel maar dat is ook niet altijd alles :(
6 kb/s :r

Dusss..

Ik w8 op ADSL

Jasper

• Aphax
  • Laatst online: 03-06 23:32
Op maandag 16 juli 2001 10:14 schreef Asphyxion het volgende:
Waar halen die mensen toch constant die 2 Mbit vandaan? Ik heb dat al meerdere malen gezien en het is ook meerdere malen gecorrigeerd door mensen...

Het is dus 1 Mbit up... niet 2...
Verdomd, en ik dacht dat ik alles wist wat ik moest weten. Nou ja bedankt voor de correctie *D

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:24

Asphyxion

I am, therefor I think

Hehehe... geen probleem... ;)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
het is normaal dat je met ADSL-fast rond 100 kb/s zit.

iemand die ik ken heeft ook fast adsl en dat schommelt tussen de 70 - 80 kb/s (den haag)
dus je bent nog relatief snel.

check voor snelheden in jou buurt
www.speedtest.nl
www.mordax.nl

• Pjotrik
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Voor die figuren die zitten te blaten over hun geweldige kabel, so what?!

Sommige mensen hebben geen keus, hier is niet eens kabel. En ik kan me nog heel veel topics herinneren over die fantastische kabel, die altijd werkt en leveren wat belooft wordt...

Verwijderd

Internet over de Kabel¿¿ Daar hebben ze hier nog nooit van gehoord. En als het komt, komt het van Casema |:( Da's nog langzamer dan een isdn verbinding. Ik ben blij dat ik adsl heb.

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zaterdag 17 november 2001 19:04 schreef suppa het volgende:
Internet over de Kabel¿¿ Daar hebben ze hier nog nooit van gehoord. En als het komt, komt het van Casema |:( Da's nog langzamer dan een isdn verbinding. Ik ben blij dat ik adsl heb.
Moet je toch eens Broadband Premium overwegen... sneller als ADSL basic en voor dezelfde prijs.

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
en hoevaak lig je er uit met de kabel ?? wat dacht je van de stabitieteit van kabel. Doe mij maar adsl fast van xs4all beter dan dat gare chello. Oja download 110 kB/s upload 26 kB/s

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16
Op zaterdag 17 november 2001 19:08 schreef Fest het volgende:

[..]

Moet je toch eens Broadband Premium overwegen... sneller als ADSL basic en voor dezelfde prijs.
Toch maar niet overwegen....wat men vergeet is het k*t inbelsysteem van Casema PPPoE dat zuigt en de datalimiet van 4Gb down en 1Gb up! :R

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 19:13
ik zit via de kabel de laatste keer eraf was gister middag door een stroom storing in een groot gedeelte van noord-holland

schuld van nuon en niet quicknet

verder de keer ervoor was al zeker 3 weken ervoor 10 minuten het werkt dus altijd eigenlijk..

terwijl ik zelf meer klachten over adsl hoor dan over onze provider quicknet.. ik hou het dus zelf nog ff op de kabel

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik zal niet op gaan lopen scheppen over mijn verbinding (nou ja toch wel ff dan: max 3,6 Mbps met @home hier in tilburg) maar het is wel zo dat teveel mensen genaaid worden, omdat ze het verschil tussen kbps en kBps niet door hebben... en neem ze het eens kwalijk..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1