Goedemiddag allen,
Ik ben voornemens om mijn eerste pc zelf in elkaar te zetten. Ik heb er echter weinig verstand van en heb graag even hulp van de professionals
. Ik heb geprobeerd een pc samen te stellen op basis van de bbg maart. Met een aantal aanpassingen (o.a. moederbord ivm het vermijden van een bios update). Hieronder de belangrijkste eisen/wensen en de componenten. Zijn de componenten compatibel? Mis ik iets? hebben jullie tips/aandachtspunten?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?[
Het wordt een eenvoudige pc voor thuis en kantoor. Games zullen er nagenoeg niet gespeeld worden (xbox in huis). Soms nog wel is een wat ouder spel, daarom gekozen voor AMD ryzen met betere grafische prestaties dan i3-8100
Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
hdmi 1080p
Wat mag het systeem gaan kosten?
max 500€
[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
monitor is net gekocht BenQ GL2580HM. toetsenbord, printer etc. aanwezig. WIFI usb ook aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD voor snellere opstart, extra opslag van 1tb, gemiddelde processor, hdmi aansluiting voor monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
geen enorme computer kast.
mijn lijstje:
1x AMD Ryzen 3 2200G Boxed € 94,-
1x ASRock AB350M Pro4 € 68,-
1x Seagate Barracuda, 1TB € 40,30
1x Thermaltake Versa H15 Closed € 35,31
1x Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15 € 107,95
1x be quiet! System Power 9 400W € 41,50
1x WD Black PCIe SSD 256GB € 85,-
€ 472,06
Ik ben voornemens om mijn eerste pc zelf in elkaar te zetten. Ik heb er echter weinig verstand van en heb graag even hulp van de professionals
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?[
Het wordt een eenvoudige pc voor thuis en kantoor. Games zullen er nagenoeg niet gespeeld worden (xbox in huis). Soms nog wel is een wat ouder spel, daarom gekozen voor AMD ryzen met betere grafische prestaties dan i3-8100
Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
hdmi 1080p
Wat mag het systeem gaan kosten?
max 500€
[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
monitor is net gekocht BenQ GL2580HM. toetsenbord, printer etc. aanwezig. WIFI usb ook aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD voor snellere opstart, extra opslag van 1tb, gemiddelde processor, hdmi aansluiting voor monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
geen enorme computer kast.
mijn lijstje:
1x AMD Ryzen 3 2200G Boxed € 94,-
1x ASRock AB350M Pro4 € 68,-
1x Seagate Barracuda, 1TB € 40,30
1x Thermaltake Versa H15 Closed € 35,31
1x Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15 € 107,95
1x be quiet! System Power 9 400W € 41,50
1x WD Black PCIe SSD 256GB € 85,-
€ 472,06