Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb een Canon ScanFront 220 gevonden. Dat is een scanner die op een AMD x86 CPU met WinCE draait. Ik heb een fabrieksreset gedaan door het originele image er op te flashen (http://www.geoffbreach.com/hacks/scanfront/). Er stond nog wat data op dus i.v.m. een mogelijke AVG breach van de vorige eigenaar heb ik het oorspronkelijke image niet bewaard.

Stom, want nu kom ik niet voorbij het calibratiescherm "Carefully press and briefly hold stylus on the center of the target." Ik heb namelijk de stylus niet en het is vermoedelijk geen modern touch screen. Een quick google leert dat een potlood een replacement kan zijn voor een stylus. Maar dat werkt helaas niet. Ik heb diverse mono- en kleurpotloden geprobeerd.

Uiteraard heb ik al geprobeerd om er via TCP/IP in te komen, maar dat lijkt nog niet actief te zijn in OOBE. Ook heb ik uiteraard al een USB toetsenbord+muis aangesloten. Daarmee kan ik wel in de BIOS setup e.d. komen en de muis bewegen, maar de calibratie registreert een muisklik niet als stylus. Wel beweegt de muis gewoon in het calibratiescherm.

Ik begrijp wat de risico's zijn van CIFS/SMB1.0, dit is echter een hobby project van een apparaat dat niet meer actief in een productie omgeving zal worden ingezet.

Heeft iemand wellicht nog een idee uit een grijs verleden hoe je de OOBE kunt overslaan van zo'n apparaat?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

Is dit niet gewoon de calibratie van het touchscreen? In dat geval kan je net zo goed een pen gebruiken. Bij een resistief touchscreen moet je natuurlijk wel net wat harder drukken dan je bij een capacitief touchscreen zou doen.

Kan je anders een foto kunnen delen?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
TommieW schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:16:
Is dit niet gewoon de calibratie van het touchscreen? In dat geval kan je net zo goed een pen gebruiken. Bij een resistief touchscreen moet je natuurlijk wel net wat harder drukken dan je bij een capacitief touchscreen zou doen.

Kan je anders een foto kunnen delen?
Klopt, het is de calibratie van de touchscreen waar ik niet doorheen kom. Dat is vermoedelijk een applicatie die Canon in de OOBE van WinCE heeft ingebakken.

Een Surface Pro pen heb ik al geprobeerd. Dat werkt ook niet. Mono- en kleurpotloden werken helaas ook niet.

Volgens het plaatje op deze website zouden vingers ook moeten werken, maar ik vermoed dat het calibratievenster alleen met stylus werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:51
Weet je zeker dat het touchscreen werkte voor je ermee aan de gang ging?

Aangezien het apparaat met de vingers te bedienen is, zou je hem ook zo moeten kunnen calibreren, scherm zal geen onderscheid maken tussen vinger en stylus aanraking.
De reden dat ze de stylus waarschijnlijk aanraden is vanwege kleinere punt, dus accuratere calibratie

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
In plaats van potloden of een Surface Pen zou ik eerder een gewone pen zonder uitgeschoven cartridge of stylus gebruiken, zoals bijgeleverd bij de DS. Dat zou voldoende moeten zijn mocht het een resistief touchscreen zijn. Is het een capacitief touchscreen dan voldoen de vingers gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-09 20:47
Ik verwacht dat je een scherm zoals dit te zien krijgt?
Afbeeldingslocatie: https://elinux.org/images/0/0f/EmbestDevkit8500_2.JPG
Dat is het calibratie scherm van windows CE.
Gezien de leeftijd van het apparaat ga ik er van uit dat het gewoon een resistive touchscreen is, en zou dus elke willekeurige "stylus" moeten werken. Dat kan dus elk willekeurig voorwerp zijn.
Als het touchscreen nergens op reageert lijkt het me eerder dat er iets mis is met het apparaat.

Ook kan het zijn dat Canon een eigen interface heeft ingebouwd welke over de calibratielaag ligt waardoor de callibratie niet lukt. Wellicht de firmware eens opnieuw flashen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:47

Orac

Ik mis je papa.

Volgens mij moet je de stylus/pen o.i.d. op het kruisje houden totdat je een piepje hoort of dat de calibratie vraagt de pen op een andere plek te zetten. Dus niet even het scherm aanraken. Heb je dat gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
Ik denk dat het touchscreen inderdaad defect is geraakt. Het zou op vingers moeten werken, maar dat doet het dus niet. Wellicht is het stuk gegaan bij het openmaken, om het apparaat te flashen. Ik zal binnenkort kijken of ik alle connectors wel heb vast gemaakt en ik houd jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 23:02
Heb je een Nintendo DS? Misschien is die Stylus te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-09 20:47
Trommelrem schreef op zondag 6 mei 2018 @ 18:32:
Ik denk dat het touchscreen inderdaad defect is geraakt. Het zou op vingers moeten werken, maar dat doet het dus niet. Wellicht is het stuk gegaan bij het openmaken, om het apparaat te flashen. Ik zal binnenkort kijken of ik alle connectors wel heb vast gemaakt en ik houd jullie op de hoogte :)
Als je hem uit elkaar gehaald hebt is er een grote kans dat de connector van het touchscreen er niet goed in zit. Hopelijk is het een kwestie van het kabeltje even opnieuw aansluiten.
Pagina: 1