Google Backup & Sync

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-02 20:41
Na de laatste Microsoft update van deze week heeft mijn Google Backup and Sync zijn instelling verloren en krijg ik het niet meer aan de praat. Ik gebruik het om een paar files en directories te synchroniseren tussen mijn PC en mijn laptop dit heeft jaren zonder problemen gewerkt, tot deze week na de Microsoft update :X

In mijn filemanager staat een directory "Google Drive", deze is slechts 40MB groot en bestaat uit ongeveer 10 files, meer niet. Alleen deze files wil ik synchroniseren met mijn laptop.

Wat heb ik gedaan:

Sign In
1) Start Google Backup and Sync
2) Login met mijn gmail account

My Laptop
3) Deselecteer Desktop / Documents / Pictures (standaard staan die geselecteerd)
4) Kies Folder, als ik dan Google Drive selecteer, krijg ik de melding "You have already selected this folder" . Vreemd want ik heb niets geselecteerd....
5) Foto's en videos blijf ik maar even af, geen idee wat ik hier ooit heb ingevuld. 8)7
6) Vervolgens zeg ik Next

Google Drive
Folder location is c:\Users\windows\Google\Drive
Geen idee wat deze locatie is, als ik dit wil veranderen naar de c:\users\<my name>\Google Drive (de locatie van Google Drive) gaat hij gewoon weer terug naar c:\Users\windows\Google\Drive

Vervolgens zeg ik dan maar start en wil hij 6.5 GB / 6.575 files gaan synchroniseren??????

Google Backup and Sync staat nu op pause omdat ik niet meer weet hoe nu verder...

Iemand een idee hoe nu verder?

Heb mij suf gezocht op internet maar heb niemand gevonden met hetzelfde probleem na de laatste Microsoft update.

[ Voor 5% gewijzigd door clogie886 op 05-05-2018 10:15 ]

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-06-2018
Dit is tenminste wat je volgens Google zou moeten kunnen doen bij fouten. Alle officiële info tenminste.

https://support.google.co....Platform%3DDesktop&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
Bedankt maar het probleem is dat Backup & Sync gereset door de laatste Microsoft update, bij vorige grote updates van Microsoft geen problemen ondervonden. Weet ook niet wie het probleem heeft veroorzaakt / moet oplossen, Microsoft of Google.

Ben wel weer een stapje verder, zo te lezen zijn er meer mensen met dit probleem:
https://productforums.goo...#!topic/drive/SbcTUe8wXRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-06-2018
Geen dank. Hoe meer mensen een probleem bij Google melden hoe beter.

Het is de dienst van Google die dienst weigert, als zij Microsoft nodig hebben om dit gezamenlijk te fixen is dat hun pakkie an.

Oprecht wel vervelend dat je dit probleem hebt natuurlijk. Ik kan voor nu hooguit hopen dat het snel opgelost gaat worden.

Mocht ik er meer over te weten komen zal ik het hier posten natuurlijk.

Mvg Nelis19821

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• clogie886
Deze oplossing heeft het voor mij weer werkend gekregen:

https://www.gerrywilliams...ync-re-syncing-all-files/