Toon posts:

refurbished / 2e hands Herman Miller Aeron aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zmp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-12-2022
In mijn zoektocht naar een goede nieuw bureaustoel heb ik een keuze weten te maken voor de Herman Miller Aeron. Aangezien ik dat ding aanschaf als particulier wordt nieuw mij te duur daarom zoek ik naar de refurbished of 2e hands exemplaren. Aangezien de prijs daarvan nog steeds pittig is gaat mijn voorkeur uit naar een winkel waar je iig nog iets van garantie krijgt (variërend van 2 tot 5 jaar) in tegenstelling tot marktplaats oid.

Ik las al dat er andere tweakers zijn die dit gedaan hebben nu is mij vraag even: wat zijn de ervaringen met verschillende refurbished winkels.

Je hebt https://www.workbrands.com/nl/ Hier kwam ik in eerste instantie op uit omdat dit een gecertificeerde HM dealer / reseller is. Zij prentenderen dus ook een goede check te doen voordat ze de stoelen weer doorverkopen. Zij geven dan ook 5 jaar garantie op refurbished, dat is meer dan bij andere winkels.

Maar er zijn ook andere opties als: www.goedkoopinrichten.nl Die is goedkoper, slechts 2 jaar garantie. Prijzen zijn exclusief BTW en er komen verzendkosten bij maar scheelt alsnog een kleine 100 euro. Echter ken ik deze club niet zo goed.

Als laatste vond ik www.justdesignclassics.com Maar die scheelt weer niet zoveel met Workbrands maar wel iets...

Heeft er iemand ervaring met deze winkels? Of nog tips voor andere winkels?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik heb mijn refurbished Aeron in 2015 bij Loods60 in Alphen aan de Rijn gekochtvoor 650 euro cash (nieuwe zitting, armleggers, lumbarsupport en een extra setje wielen voor evt tapijt in de toekomst). Langsgegaan bij hun showroom annex magazijn en gelijk meegenomen. Kon met of zonder bon/BTW (1 jaar garantie dmv van een sticker onder de zitting in dat geval). Zit nog steeds als een koning.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:34
Zelf een aantal jaar geleden bij workbrands (voorheen punt040) in de showroom geweest. Vooraf even contact gehad. Daar naartoe gegaan en even geprobeerd en ik heb er toen meteen een kunnen meenemen. Ik ben het met @noo eens, die van mij zit ook nog altijd super.

@Da_maniaC heeft er ook een maar ik weet niet meer waar hij hem heeft gehaald.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zmp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-12-2022
Dank voor de reacties. Punt is dat ik in Groningen woon, dus het wordt online bestellen. Ook iemand die daar ervaring mee heeft?

Ik heb de stoel in een andere winkel getest en weet welke lumbar/wielen/kleur ik wil dus met even telefonisch contact zou het goed moeten komen. Terugsturen is allen kak met dit soort bestellingen vandaar mijn vraag; gaat dus vooral of er geen rare verassingen zijn die niet aan de specificaties zijn af te lezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-03 19:02

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

bal130 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:42:
@Da_maniaC heeft er ook een maar ik weet niet meer waar hij hem heeft gehaald.
http://www.chairrepair.nl/website/home/

Heeft meestal diverse occasions en Harold is zelf ook expert op het gebied van Herman Miller dus hij levert alle stoelen altijd zgan af. Voor onderhoud en reparatie kan je ook bij hem terecht.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• PANNman
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-05-2022
hi! is het nog gelukt met je bureaustoel? Ben benieuwd waar je deze uiteindelijke gekocht hebt en of je helemaal tevreden bent. Ben nu op zoek naar eenzelfde stoel, maar graag ook een refurbished versie.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:26
PANNman schreef op zondag 23 december 2018 @ 15:33:
hi! is het nog gelukt met je bureaustoel? Ben benieuwd waar je deze uiteindelijke gekocht hebt en of je helemaal tevreden bent. Ben nu op zoek naar eenzelfde stoel, maar graag ook een refurbished versie.
Ik heb in maart een nieuwe Aeron gekocht bij Workbrands.
Ging daar in eerste instantie heen met de intentie om een refurbished stoel te bestellen (die hebben ze niet/nauwelijks op voorraad, worden refurbished op bestelling). Maar ik wilde toch wel even een aantal stoelen proberen voordat ik er eentje kocht, en ze hebben een redelijk aantal showmodellen staan.

Na proberen bleek de Aeron in maat C het allerlekkerste te zitten. Die hadden ze alleen niet op voorraad om te refurbishen en wisten ook niet zeker wanneer die weer zou komen, kon zomaar enkele maanden zijn.
Nieuw hadden ze wel op voorraad, en daar kon nog wel een mooie prijs van gemaakt worden. De aangepaste prijs (+/- €600 korting), plus het feit dat ie nieuw wel op voorraad was en er 12 jaar garantie op zit, heeft mij toen doen besluiten om die te kopen.
De stoel zit nog steeds perfect en kan nog jaren mee is de verwachting :*)

[Voor 16% gewijzigd door Tankiej op 27-12-2018 10:10]

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-03 22:25
Tankiej schreef op donderdag 27 december 2018 @ 10:09:
[...]

Ik heb in maart een nieuwe Aeron gekocht bij Workbrands.
Ging daar in eerste instantie heen met de intentie om een refurbished stoel te bestellen (die hebben ze niet/nauwelijks op voorraad, worden refurbished op bestelling). Maar ik wilde toch wel even een aantal stoelen proberen voordat ik er eentje kocht, en ze hebben een redelijk aantal showmodellen staan.

Na proberen bleek de Aeron in maat C het allerlekkerste te zitten. Die hadden ze alleen niet op voorraad om te refurbishen en wisten ook niet zeker wanneer die weer zou komen, kon zomaar enkele maanden zijn.
Nieuw hadden ze wel op voorraad, en daar kon nog wel een mooie prijs van gemaakt worden. De aangepaste prijs (+/- €600 korting), plus het feit dat ie nieuw wel op voorraad was en er 12 jaar garantie op zit, heeft mij toen doen besluiten om die te kopen.
De stoel zit nog steeds perfect en kan nog jaren mee is de verwachting :*)
Hey ik ben momenteel ook op zoek naar een nieuwe stoel en Workbrands zit toevallig bij mij in de buurt en lijkt een degelijke partij. Ben je nog steeds tevreden met je stoel? En was je zelf met het voorstel gekomen om een "mooier prijsje" te kijgen?

• Tankiej
bloodlynx schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:21:
[...]

Hey ik ben momenteel ook op zoek naar een nieuwe stoel en Workbrands zit toevallig bij mij in de buurt en lijkt een degelijke partij. Ben je nog steeds tevreden met je stoel? En was je zelf met het voorstel gekomen om een "mooier prijsje" te kijgen?
Zeker, de stoel bevalt erg goed! Eén van de beste aankopen die ik in tijden heb gedaan :D

Nee, zij kwamen met de prijs, hoefde er niet eens om te vragen. Wellicht als je daarna nog doorvraagt dat er wellicht nog een beetje af kan. Maar de prijs was nu al wel erg scherp, dus ik vond het wel prima.

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-03 22:25
Tankiej schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:28:
[...]

Zeker, de stoel bevalt erg goed! Eén van de beste aankopen die ik in tijden heb gedaan :D

Nee, zij kwamen met de prijs, hoefde er niet eens om te vragen. Wellicht als je daarna nog doorvraagt dat er wellicht nog een beetje af kan. Maar de prijs was nu al wel erg scherp, dus ik vond het wel prima.
Oké ik zal er eens langs gaan, de nieuwprijzen van de Aeron schrikken me een beetje, de referbished prijzen zijn toch echt wel de max wat ik wil uitgeven aan een stoel. In ieder geval bedankt voor de snelle reactie! Ik twijfel zelf nog erg tussen de Mira en de Aeron. Dus ik ga ze een uitproberen.

[Voor 9% gewijzigd door bloodlynx op 23-04-2019 14:58]

• Tankiej
bloodlynx schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:58:
[...]

Oké ik zal er eens langs gaan, de nieuwprijzen van de Aeron schrikken me een beetje, de referbished prijzen zijn toch echt wel de max wat ik wil uitgeven aan een stoel. In ieder geval bedankt voor de snelle reactie! Ik twijfel zelf nog erg tussen de Mira en de Aeron. Dus ik ga ze een uitproberen.
Snelle reactie was omdat ik toevallig net even op tweakers kwam tijdens het wachten op iets :P

Gewoon even langsgaan en uitproberen inderdaad.
Nieuw met korting zijn ze nog steeds duurder dan de refurbished natuurlijk. Maar op nieuw krijg je ook 12 jaar garantie, dat is ook wat waard :)

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:27
De refurbs van Workbrands zijn overigens wel goed. Zij zijn één van de weinigen die dat in opdracht van de hele grote merken mogen doen en op die manier weer mogen verkopen.

Aeron en Mirra's zijn overigens beide goede stoelen. HermanMiller leeft op de Aeron ;)

[Voor 20% gewijzigd door Typhone op 24-04-2019 09:35]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• xDiglett
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-03 15:20
Ik heb 2,5 jaar geleden een Herman Miller Aeron aangeschaft bij jetchair.nl tegenwoordig gebruiktebureaustoel.nl voor 361 euro. Kwamen ze thuis afleveren, en werkt nogsteeds top. Zijn op dit moment uitverkocht.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee