Welke TV aanschaffen voor €1500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Beste alle,

Ik ben op zoek naar een nieuwe TV het liefst OLED.

Mijn budget is €1600,- meer wil ik eigenlijk niet betalen.

Mijn eisen zijn:
- Mooi haarscherp 4k resolutie.
- Bedoeld voor PS4pro gaming - zo min mogelijk MS .
- Snelle interface.
- Ophangbaar op Ikea Framsta beugels.
- Energiespaarzaam

Nu woon ik in Duitsland, en is er vaak modelonderscheid. Maar ik zag dat de LG B7A voldoet aan mijn eisen.
Maar hier in Duitsland kom ik uit op LG B7D is dit het zelfde model of? En zijn er voor €1500,- betere tvs te koop of dat weer niet.

[ Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 07-05-2018 08:43 ]

Beste antwoord (via theduke1989 op 11-05-2018 11:45)

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:40
Ik speel zelf op de c7, veel;), met die TV kun je echt geen fout maken.

Zowel de sdr als hdr game mode doen het gewoon goed.

Ik ben vorig jaar overgestapt van een Sony bravia led edge-lit (22ms) naar deze, enige probleem is dat je nooit meer voor iets anders wilt :+
Ik zat toen te twijfelen tussen het 2016 en 2017 model vanwege de input lag, maar toch de betere en duurdere 2017 genomen, ik wilde het risico niet lopen dat de input lag merkbaar zou zijn.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1832627
Op dit topic komen alle speciale prijzen voorbij voor oled tv's welke dmv een simpel belletje vele malen goedkoper zijn dan wat er op internet of in de winkel staat. :) .nog een laatste tip, vele oled modellen hebben de komende 2 maanden ook nog een cashback optie waardoor 2018 modellen ook een stuk betaalbaarder worden.

Doe er je voordeel mee ;)

Lichtpuntje...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:38
Heel eenvoudige oplossing, gaan kijken...
Wat ik mooi vind hoef jij niet mooi te vinden.
Staar je niet blind op nog duurdere tv's die er misschien naast staan/hangen. Thuis zie je dat verschil niet.
Mijn tv was nog geen €700,- en die is voor mij perfect al weet ik dat die er naast hing van €900 een beter beeld gaf.

1000 mensen kunnen een mening geven over wat mooier is maar jij moet er naar kijken en het beeld mooi vinden.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Check de keuzetool van Coolblue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:59
Ronwiel schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 21:55:
Check de keuzetool van Coolblue.
Niet relevant. TS woont in Duitsland en Coolblue is standaard te duur voor TV's.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@Napsju Keuzetool laat je heel overzichtelijk kiezen voor de eigenschappen die je belangrijk vindt. Welk type HDR, welke refreshrate (de echte, niet die fabrikanten opgeven), inputlag etc. Vervolgens winkel in de buurt zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gebruik dan de pricewatch van tweakers. Daar staan ook de modellen in die coolblue niet verkoopt. Check in elk geval ook het oled prijzen topic. Voor onder de € 1500 kan je prima een C7 kopen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
Op aanraden van @Ad de Jong ben ik naar MM hier in Neunkirchen gegaan om te kijken.

Allereerst natuurlijk de B7D van LG bekeken met bekabeld en echt 4k content van YouTube. Daarna met de verkoper gesproken en gevraagd of er nog meer aanbotten zijn.

Hij kwam opeens met PHILIPS 55POS9002 aan. En staat als test de beste Oled 2017/2018. Wat voor mij omverwacht was.

Toen met die ook dezelfde Content bekeken als de LG en ik en mijn vrouw vonden echt de Philips aus beeld mooier. De Philips is 1850 en met Cashback van €200,- dus 1650. Is €50,- goedkoper dan de LG hier in MM. Maar qua verkopen is de LG weer beter.

Nu wil ik dus ook weten wat de inputlag etc is. En of het bijvoorbeeld qua bouwkwaliteit beter is? De Philips heeft Android TV dus mogelijkhedeb voor Kodi zijn er ook.

Ik zal ook de coolblue nakijken, om te zien wat er allemaal is nog voor die prijscategorie in de OLED markt.
Voor mij is qua PS4 pro en de beeldkwaliteit erg belangrijk.

Toen we alle oled schermen zagen bleef de LG en Panasonic en dus ook de Philips wel een van de betere qua beeld in MM.

[ Voor 15% gewijzigd door theduke1989 op 06-05-2018 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:01
Alle Oleds hebben een beeldscherm van LG, alleen de software is anders. Maar welke je ook kiest, allemaal top beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@Malt007 Behalve software neem ik aan ook de CPU en alles om het beeld te verwerken?

Op Coolblue zit ik ook eigenlijk in dezelfde prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:01
theduke1989 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 10:13:
@Malt007 Behalve software neem ik aan ook de CPU en alles om het beeld te verwerken?

Op Coolblue zit ik ook eigenlijk in dezelfde prijsklasse.
Nee ze hebben wel allemaal hun eigen software en processor, maar de verschillen zijn klein. Sony heeft volgens mij een iets betere motion verwerking, maar de verschillen zijn minimaal. Je kan beter kiezen op basis van prijs en design denk ik, allemaal zijn ze top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik zit te kijken. Maar voor gamen lijkt een OLED niet echt geschikt?

Op coolblue vergelijk ik bijvoorbeeld de B7D en de Philips en dan staat er dat de LG een RGBW scherm gebruikt en de Philips weer een RGB, maar paar sites later lees ik dat ze beide rgwb hebben. En de philips heeft in gaming mode een input lag van 32ms. en de LG weer 21ms.

Ik ben gefocust op die twee maar als iemand een betere optie heeft in deze prijsklasse hoor ik het graag.

Wat me tegenhoudt van de Philips bijvoorbeeld.
- 32MS input lag in gaming mode.
- Stroomverbruik KLASSE B, 340kwh PER JAAR. ,
- Of het wel 1600 waard is voor het scherm.

Bij de LG is de stroomverbruik goed.
Input lag in gaming mode 21ms goed.

[ Voor 21% gewijzigd door theduke1989 op 06-05-2018 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom niet iets meer uitgeven en voor de top gaan

https://www.foka.nl/produ...0WkwdzEAkYDSABEgIlRvD_BwE

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
Ik speel zelf op de c7, veel;), met die TV kun je echt geen fout maken.

Zowel de sdr als hdr game mode doen het gewoon goed.

Ik ben vorig jaar overgestapt van een Sony bravia led edge-lit (22ms) naar deze, enige probleem is dat je nooit meer voor iets anders wilt :+
Ik zat toen te twijfelen tussen het 2016 en 2017 model vanwege de input lag, maar toch de betere en duurdere 2017 genomen, ik wilde het risico niet lopen dat de input lag merkbaar zou zijn.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1832627
Op dit topic komen alle speciale prijzen voorbij voor oled tv's welke dmv een simpel belletje vele malen goedkoper zijn dan wat er op internet of in de winkel staat. :) .nog een laatste tip, vele oled modellen hebben de komende 2 maanden ook nog een cashback optie waardoor 2018 modellen ook een stuk betaalbaarder worden.

Doe er je voordeel mee ;)

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

theduke1989 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 16:24:
Ik zit te kijken. Maar voor gamen lijkt een OLED niet echt geschikt?

Op coolblue vergelijk ik bijvoorbeeld de B7D en de Philips en dan staat er dat de LG een RGBW scherm gebruikt en de Philips weer een RGB, maar paar sites later lees ik dat ze beide rgwb hebben. En de philips heeft in gaming mode een input lag van 32ms. en de LG weer 21ms.

Ik ben gefocust op die twee maar als iemand een betere optie heeft in deze prijsklasse hoor ik het graag.

Wat me tegenhoudt van de Philips bijvoorbeeld.
- 32MS input lag in gaming mode.
- Stroomverbruik KLASSE B, 340kwh PER JAAR. ,
- Of het wel 1600 waard is voor het scherm.

Bij de LG is de stroomverbruik goed.
Input lag in gaming mode 21ms goed.
Ze geven hetzelfde paneel en zullen in dagelijks gebruik nauwelijks verschillen. Wel biedt de LG wel Dolby Vision, en Philips niet. HDR vanuit Netflix oid zal er dus wat beter uitzien op de LG.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
Ik ben er uit, wordt de LG 55OLEDC7V deze heeft ook het voordeel ‚meerdere tuners‘ hier In Duitsland hebben nog in onze huurwoning FTA ‚free over the Air‘ wat vele andere Benelux versies niet hebben.

Heb ook gemerkt dat de benelux versie de afstandsbediening tov de duitse versie geen scrollwheel heeft. En de duitse versie weer wel. Veel Shops versturen vanuit Nederland niet naar Duitsland. Wel belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
Mijn Benelux versie heeft gewoon een scrollwiel hoor;)

Anyhow, de beste prijzen voor de c7v liggen tussen 13/1400 euro. In Duitsland heeft de mediamarkt/Saturn regelmatig een mooie korting erop.

Veel plezier ermee, supermooi apparaat!

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:59
theduke1989 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:51:
Ik ben er uit, wordt de LG 55OLEDC7V deze heeft ook het voordeel ‚meerdere tuners‘ hier In Duitsland hebben nog in onze huurwoning FTA ‚free over the Air‘ wat vele andere Benelux versies niet hebben.
Dan bedoel je dus de LG OLED55C7D voor de Duitse markt.

Lekker!

Pagina: 1