Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06 17:05
Hallo

Ik kan sinds een week geen video's meer versturen via whatsapp. zodra ik een video selecteer, crasht de app.

Het rare is dat het met alle video's gebeurd. Dus ook video's die eerder verstuurd zijn. En video's die ik ontvang. En video's die film binnen whatsapp en in mijn standaard camera app.

Wat moet ik doen? Dit is super irritant.

Mijn telefoon: Asus zenfone go (zb500kl)
Android: zenui 6.0.1

Wat heb ik geprobeer:
- Whasapp opnieuw geïnstalleerd
-Sd kaart verwijderd en video vanaf intern geheugen geladen
- factotum reset
- Whasapp geïnstalleerd uit de .APK uit de website
- zeer veel error logs naar Google gestuurd
- gegoogeld.

Hebben jullie nog tips? Ik zit te denken aan lineage af inmiddels

Groeten!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:22
Ik mis het opnieuw opstarten van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
Dat heb ik ook gedaan. Maar lag naar mijn idee zo voor de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ben je een bètagebruiker? Ik had dat een tijdje geleden ook even :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
Nee geen bèta gebruiker. Maar je zegt, ik had het even. Wanneer ging het weg? Na een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Yes, maar ik ben wel een bèta-user

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
Maar goed. Opties zijn dus:
1) wachten op een update
2) over op lineage
3) de fout zelf repareren... Enig idee hoe ik optie 3 kan doen? Ik snap de logs niet eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Probeer voor het idee nog even de beta versie van Whatsapp. Die zijn altijd een stuk verder dan de Play Store & Website versie. Aanmelden kan via: https://play.google.com/apps/testing/com.whatsapp.

Zou je daarnaast nog even willen kijken of Whatsapp wel alle machtigingen krijgt die hij nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
De permissions die ik kan zien in settings>apps>whatsapp>permissions zijn allemaal groen. Waaronder ook storage, camera enz... Die bedoel je toch?

Ik ga de beta versie proberen. Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
In de beta versie precies hetzelfde. App crasht zodra ik een video selecteer en wil sturen. Zodra er een preview gemaakt wordt. Ik vraag me af of het wel aan whatsapp ligt en niet aan de app die de video's opneemt. Rare is alleen dat alles wat via whatsapp binnen komt, wel afspeelt en de door mij zelf opgenomen video's wel afspelen in bijvoorbeeld gallery...

Oké, dus beta versie werkt niet en de permissions zit het ook niet in. Nog tips voordat ik lineage ga proberen? (Is ook weer zo'n gedoe...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Cageman1984 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:40:
De permissions die ik kan zien in settings>apps>whatsapp>permissions zijn allemaal groen. Waaronder ook storage, camera enz... Die bedoel je toch?
Die bedoelde ik inderdaad, aangezien ze groen zijn staan ze dus allemaal goed.
Cageman1984 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:57:
In de beta versie precies hetzelfde. App crasht zodra ik een video selecteer en wil sturen. Zodra er een preview gemaakt wordt. Ik vraag me af of het wel aan whatsapp ligt en niet aan de app die de video's opneemt.
Maar je hebt dit dus niet met alle video's? Met welke camera app neem je de probleem filmpjes op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:45
Je zou het natuurlijk ook bij Whatsapp kunnen vragen: android@support.whatsapp.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
Maar je hebt dit dus niet met alle video's? Met welke camera app neem je de probleem filmpjes op?
Ik gebruik de standaard camera app van zenui. Asus pixelmaster camera. Die het overigens prima lijkt te doen.

Ik zal opencamera uit de playstore eens proberen.

Voor de duidelijkheid. Het probleem is dat ik sinds een week geen enkele video kan versturen via whatsapp. Ik kan ze wel ontvangen. Ik kan overigens de ontvangen video's niet opnieuw sturen of forwarden. Ik kan overigens wel alle video's afspelen in bijvoorbeeld mijn gallery.
Je zou het natuurlijk ook bij Whatsapp kunnen vragen: android@support.whatsapp.con
Heb ik al gedaan. Dit was de reactie (kwam binnen na half uur?). Kan ik denk ik niets mee.

##- WhatsApp Support -##

Hi,

Thanks for your message.

The location of WhatsApp itself and all WhatsApp content is determined entirely by the device. WhatsApp has no way to delegate where it is stored and there is no option inside WhatsApp to choose where to save media in the device.

If you have any other questions or concerns, please feel free to contact us. We would be happy to help!

--
WhatsApp Support Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Cageman1984 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:59:
Voor de duidelijkheid. Het probleem is dat ik sinds een week geen enkele video kan versturen via whatsapp.
Er zal in die week waarschijnlijk een update zijn geweest van Whatsapp, klopt dat? Als dat het geval is zou je ook nog kunnen kijken of je een versie kan vinden (APKMirror) van voor vorige week om te kijken of het probleem daar ook speelt.
Ik kan overigens de ontvangen video's niet opnieuw sturen of forwarden.
Ah ok. Dan zal een andere camera app waarschijnlijk ook niet veel uithalen ben ik bang.
##- WhatsApp Support -##
Wat een nutteloos antwoord inderdaad. Het heeft ook totaal niks met je vraag te maken. Wat had je precies gestuurd naar ze, als ik zo vrij mag zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cageman1984
Ik ga kijken of ik uit APKmirror een oudere versie kan plukken, hoewel dat niet de voorkeur heeft...
Wat een nutteloos antwoord inderdaad. Het heeft ook totaal niks met je vraag te maken. Wat had je precies gestuurd naar ze, als ik zo vrij mag zijn?
Hier onder de complete mailwisseling. Na mijn reply is het stil gebleven. Mogelijk alleen een bot aan de andere kant van de lijn...

Hello

Thanks for your reply. Unfortunately I do not see at all how this answers my question?

the problem is that I can't send videos since a short period of time. This has never been a problem before.

Looking forward to an actual answer for my problem.

Greetings,
Floris
Hide quoted text

On Thu, May 3, 2018, 19:24 WhatsApp Support <support@support.whatsapp.com> wrote:

##- WhatsApp Support -##

Hi,

Thanks for your message.

The location of WhatsApp itself and all WhatsApp content is determined entirely by the device. WhatsApp has no way to delegate where it is stored and there is no option inside WhatsApp to choose where to save media in the device.

If you have any other questions or concerns, please feel free to contact us. We would be happy to help!

--
WhatsApp Support Team

Take a look at our FAQ!

Dear sir/madam,

Since a week I'm unable to send videos. When either selecting an already recorded video or recording a video within whatsapp, whatsapp says it stopped working or 'crashes' back to the screen where I can type text.

I have
1: reinstalled whatsapp
2: removed my SD card
3: perfomed factory reset

Any more tips?

Greetings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
Als dat het geval is zou je ook nog kunnen kijken of je een versie kan vinden (APKMirror) van voor vorige week om te kijken of het probleem daar ook speelt.
geprobeerd. Een niet-beta versie uit april gepakt en geïnstalleerd. Probleem blijft. Dit zou suggereren dat het probleem niet in whatsapp zit.

Het laatste wat ik ga proberen is een zenui image van de asus site downloaden en dat proberen.

Ik vraag me alleen af of het terug zetten van de back-up dan ook het probleem terug zet. Echt super frustrerend dit!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Cageman1984 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:23:
geprobeerd. Een niet-beta versie uit april gepakt en geïnstalleerd. Probleem blijft. Dit zou suggereren dat het probleem niet in whatsapp zit.
Daar lijkt het dan wel een klein beetje op inderdaad. Zoals je zelf ook al voorstelt is een factory reset het enige wat ik nog kan aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
Yup. Als dat het probleem oplost, zal ik het posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
Factory reset uitgevoerd. Geen back up terug gezet. Nog steeds hetzelfde probleem. Ik snap er niets van. Hopen dat er een update komt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
Oké... Ik heb een soort van workaround. Het gaat mis zodra er een preview van een video wordt gemaakt. In dat venster waar je ook de grootte van de video kan aanpassen. Als ik 4 foto's samen met de video's selecteer en dan meteen verzend, heeft whatsapp geen tijd gehad de preview te maken en lukt het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-06 10:01
WTF, ik heb vanaf vandaag hetzelfde. Kan een video alleen nog als bestand versturen, niet meer als preview video. Samsung S20 FE.
Pagina: 1