Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karbos
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 05-05-2018
Ik heb de laptop nu al meer dan 2 jaar maar wat ik tot verbazing kijk is de schermresolutie.
Ik heb op verschillende bronnen gezocht om het te proberen in te stellen op 1920x1080 maar ik krijg mijn scherm niet kleiner dan 1366x768. Ik neem aan dat de specs op tweakers niet klopt aangezien ik al bijna 2 jaar aan het zoeken ben om het scherm aan te passen. Ook ben ik terug geweest naar de Mediamarkt en verschillende ICT Winkels en die weten er geen raad mee... :| :| :| :? :? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
is je gelinkte product echt het exacte typenummer dat je daar hebt?

die moet namelijk volgens alles wat ik kan vinden gewoon 1080p ondersteunen..
zijn de videodrivers up to date?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 22:01

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt toch echt als een net iets afwijkend model waardoor er een ander, vaak goedkoper, scherm in zit. Dan kan je proberen wat je wil met drivers e.d., je gaat er nooit een hogere resolutie mee krijgen omdat het scherm het niet ondersteund.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-05 23:03
Die zou volgens alle websites 1920 x 1080 moeten hebben.
Indien het niet de drivers zijn, is er maar 1 manier om te checken :

Misschien zit er toch een fout beeldpanel in. Enigste zekere manier om daar achter te komen is het scherm openschroeven, en de nummers die op het panel staan googelen, dan weet je het meteen.

Wees hier echter voorzichtig mee, beeldpanels zijn fragiel, Dikwijls mag het ook niet indien nog onder garantie. Een beetje ICT shop zou je hier snel mee moeten kunnen helpen, maar die gaan dat natuurlijk niet gratis doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-05 13:08
Weet je zeker dat je dat exacte model hebt? Asus heeft/had meerdere A555LJ modellen; ik vind er zo een met 1366x768: linky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:59

TommieW

Numa numa.

Kan je een foto maken van het scherm? Als de ingestelde resolutie anders is dan de native resolutie, zal je dit heel snel zien omdat alles dan flink blurry wordt.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-05 20:34
Er zijn 2 modellen van de Asus A555LJ, een met FullHD (1920x1080) en een met WXGA (1366x768). Ik heb zelf ook een paar dagen de 1366x768 versie gehad (lange tijd geleden), waarbij toen bij de MediaMarkt aangegeven was dat het een 1920x1080 scherm had. Deze heb ik toen terug gebracht omdat de specificaties niet overeen kwamen met hetgeen waarmee ze adverteerden.

Ik zou het als ik jou was ff goed nakijken, en ook het typenummer wat op de bon/factuur staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-05 10:06

SomerenV

It's something!

Waar ik me het meest over verbaas: hoezo kom je hier pas na 2 jaar achter? :X

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 16:51

Stronkie

Where wind is Trouble

ach zo leer je elke dag wat nieuws :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft dit met Processors, Moederborden of Geheugen te maken :?

Een scherm is... een beeldscherm. Die worden in Videokaarten & Beeldschermen besproken.

Move PMG -> VB

Verder inhoudelijk:
Laptops worden vaak in onnoemelijk veel verschillende uitvoeringen geleverd. Het kan zeker voorkomen dat twee verschillende uitvoeringen van dezelfde laptop verschillende schermen hebben. Je linkt in dit topic naar de Asus A555LJ-DM941T. Heb jij exact die uitvoering of een andere A555LJ? (zie sticker onderop laptop). Als het ook maar met één teken verschilt heb je mogelijk een totaal ander apparaat...

Graag trouwens voortaan ook in je topicstart exact melden om welk apparaat het gaat, dat is duidelijker dan alleen een link waar we maar van moeten raden in hoeverre het nauwkeurig klopt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1