Zelfbouw start wel maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdubbelV
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-09 06:59
Hi,

Ik heb een probleem. Vandaag heb ik mijn nieuwe Desktop in elkaar gezet. Bij het opstarten gaan alle fans draaien en de RGB lights van het moederbord ook maar ik krijg geen beeld op de monitor waar deze op aangesloten is. Ik heb al meerdere keren de CPU voeding opnieuw aangesloten maar dit mag niet baten. Fans van GPU gaan ook draaien, lichtjes gaan ook hier gewoon aan.
Als ik mijn laptop aansluit op de monitor dan werkt het wel gewoon. Ik gebruik een displayport kabel. Maar HDMI werkt ook niet. Heb al geprobeerd op te starten met een van de 2 RAM sticks eruit maar daar verandert niets mee.
Ik ben een beetje door de opties heen. Heeft iemand van jullie nog een idee?
...

Moederbord: ASRock Killer SLI X370
CPU: AMD Ryzen 2700
RAM: Crucial Ballistix 2x 8GB DDR4 2666Mhz
GPU: Nvidia GTX 1080
SSD: Samsung 960 EVO M.2 500GB
PSU: Cooler Master Watt lite 700

Ik hoor graag!

Met vriendelijke groet,

Tom van Veldhuisen

Beste antwoord (via TdubbelV op 05-05-2018 13:43)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:37
Nee.

Je hebt een oudere AM4 cpu nodig om het bios te updaten. Zelf een goedkoop AM4 cputje halen die vanaf een vroege biosversie wordt ondersteunt of de winkel vragen een update uit te voeren of gebruik maken van de upgrade aanbieding die AMD doet. Kijk hiervoor op de website van AMD.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Waarschijnlijk niet de juiste biosversie op het moederbord om Ryzen 2 te ondersteunen.

Wel een crappy voeding trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdubbelV
Is er een manier om deze te updaten zonder beeld?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Nee.

Je hebt een oudere AM4 cpu nodig om het bios te updaten. Zelf een goedkoop AM4 cputje halen die vanaf een vroege biosversie wordt ondersteunt of de winkel vragen een update uit te voeren of gebruik maken van de upgrade aanbieding die AMD doet. Kijk hiervoor op de website van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdubbelV
Duidelijk. Bedankt voor je hulp!