Verkoper stuurt mij een defect moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 4.280 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavan
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-05-2021
Mijn vraag
Wat kan ik doen met het volgende situatie:
Op vrijdag 27 april 2018 heb ik een moederbord van Exphy gekocht. In de advertentie stond het volgende:

Moederbord is nog praktisch nieuw. Bij ophalen kan je hem testen, verzenden is op eigen risico.

Tijdje terug gekocht voor een LianLi build, maar merk dat ik eigenlijk toch altijd een laptop gebruik.

Niet eens met de vraagprijs? Bieden mag, maar hou het redelijk.

--

Prima ik dus Exphy gecontacteerd en het geld overgemaakt. voor het overmaken heb ik expliciet nog gevraagd of alles nog werkt. zijn antwoord was ja. Vandaag het pakketje ontvangen en ja hoor... een pin van de cpu socket ontbreekt gewoon. Ik ben gaan vragen hoe dat zit en hij zegt dat het voordat hij het verzonden had niet zo was. Ik geloof hier vrij weinig van want die pinnetjes vallen er niet zomaar of. maar meneer blijft het ontkennen. wat kan ik doen?? hij heeft mijn geld en ik een defecte moederbord...

...

Beste antwoord (via Gavan op 05-05-2018 12:15)

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:56

Ravefiend

Carpe diem!

Gavan schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:24:
[...]
ohh, wat is een pinout? moet ik daarvoor m'n pc uit elkaar halen?
http://www.tomshardware.c...203-28-bridge-1155-layout
https://www.abload.de/img/pins_sandyamb4.png

Dit even vergelijken met je socket en welke pinnetje er precies ontbreekt. Er is altijd een kans aanwezig dat het niet gebruikt wordt.

Edit: op basis van je wazige foto lijkt dit mogelijk F38 te zijn. Dan heb je geluk want dat pinnetje zou niet in gebruik zijn en kan het allemaal werken zonder problemen.

[ Voor 16% gewijzigd door Ravefiend op 05-05-2018 11:45 ]

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:47
Er staat verzenden is eigen risico, dus behalve wat liefdadigheid van de verkoper kun je weinig verwachten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Post eens een scherpe foto van de socket. Welke pin is het die ontbreekt? Wellicht is hij niet nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Koper zegt dat product beschadigd is
Belooft u als verkoper een onbeschadigd product? Dan moet dit ook zo zijn. De koper moet bij aankoop wel altijd het product zelf controleren.

Beschadiging tijdens verzending
Is het product tijdens de verzending beschadigd? Dan bent u hier als verkoper niet altijd voor verantwoordelijk:
  • Vermeldt u in de advertentie dat u het product verzendt of bezorgt? Dan is het risico voor u. U moet het aankoopbedrag aan de koper terugbetalen of alsnog een onbeschadigd product leveren als dat mogelijk is.
  • Zet u in de advertentie "verzenden voor risico van de koper"? Dan ligt het risico bij de koper.
  • Geeft u duidelijk aan dat de koper het product moet ophalen en verzoekt de koper zelf om verzending. Dan ligt het risico ook bij de koper.
  • Wanneer u als verkoper een product aangetekend laat verzenden, kunt u de schade verhalen op de verzekering.
Beschadiging voor de verkoop
Kan de koper aantonen dat het product al stuk was toen u het verkocht? Dan moet u het aankoopbedrag teruggeven aan de koper of alsnog een onbeschadigd product aanbieden als dat mogelijk is.

Als de koper contact met u opneemt, kunt u in overleg proberen tot een oplossing te komen. Wilt u weten of u in uw situatie als particuliere verkoper nog iets kunt doen? Neem contact op met een van onze juristen om uw mogelijkheden te bespreken.
Bron: https://www.juridischloke...open/miskoop-marktplaats/

In dit geval bood de verkoper aan om het te komen testen maar heb jij hier geen gebruik van gemaakt. Verzenden was volgens verkoper op eigen risico, dat heb je destijds geaccepteerd. De vraag is nu dus of het product defect was voor het verzenden of tijdens het verzenden defect is geraakt. Kan een pin afbreken tijdens verzenden? Dat lijkt mij wel. Daarmee is het aannemelijk te maken dat het om schade gaat die ontstaan is door het verzenden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat bij verzenden precies één cpusocket pin afbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Van 'praktisch nieuw' mag je toch wel verwachten dat het werkt, niet dat het DOA is.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gavan schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 00:14:
Mijn vraag
Op vrijdag 27 april 2018 heb ik een moederbord van Exphy gekocht. In de advertentie stond het volgende:

Moederbord is nog praktisch nieuw. Bij ophalen kan je hem testen, verzenden is op eigen risico.

Tijdje terug gekocht voor een LianLi build, maar merk dat ik eigenlijk toch altijd een laptop gebruik.

--

Prima ik dus Exphy gecontacteerd en het geld overgemaakt. voor het overmaken heb ik expliciet nog gevraagd of alles nog werkt. zijn antwoord was ja. Vandaag het pakketje ontvangen en ja hoor... een pin van de cpu socket ontbreekt gewoon. Ik ben gaan vragen hoe dat zit en hij zegt dat het voordat hij het verzonden had niet zo was. Ik geloof hier vrij weinig van want die pinnetjes vallen er niet zomaar of. maar meneer blijft het ontkennen. wat kan ik doen?? hij heeft mijn geld en ik een defecte moederbord...

...
Wellicht is het slimmer om het hier te posten als je de aankoop hier op Tweakers gedaan hebt :)

V&A Feedback

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2018 07:51 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Heb je al contact gehad met @Exphy ?

Maar volgens mij heb je gewoon een keer pech gehad.

[ Voor 41% gewijzigd door frickY op 05-05-2018 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavan
Bedankt voor de reacties. Ik heb even de link naar de advertentie geplaatst V&A aangeboden: Asus P8Z77-M

Link foto socket: https://ibb.co/ggSVjS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavan
@frickY ja hij zegt, Ik weet hoe een socket een pin kan kwijtraken. Ik weet ook dat hij niet zo verzonden is geweest. Als ik niet werkende borden wilde verkopen had ik wel andere borden te koop aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Aan de reviews te zien is het een betrouwbare verkoper. Gevalletje pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 23:18
Pech inderdaad, CPU sockets zijn nogal schadegevoelig en moeten juist ingepakt worden bij verzending.
Daarom dus altijd (laten) verzenden met de bijbehorende CPU-socketcover er weer op.
90% van de monteurs gooien die echter weg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:40

DukeBox

loves wheat smoothies

@floorcleaner op de afbeelding in de add staat ie ook met cover.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
SCIxX schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 00:24:
Er staat verzenden is eigen risico, dus behalve wat liefdadigheid van de verkoper kun je weinig verwachten denk ik.
En dan nog zal er geleverd moeten worden wat afgesproken is. "Verzenden op eigen risico" != "Ik kan een defect item verkopen zonder gevolgen"

Het zal alleen een welles-nietes spelletje worden over wanneer het defect ontstaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Gavan schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 09:28:
Bedankt voor de reacties. Ik heb even de link naar de advertentie geplaatst V&A aangeboden: Asus P8Z77-M

Link foto socket: https://ibb.co/ggSVjS
Als dat board is opgestuurd in de originele verpakking, met zelfs het beschermkapje op de socket, is het echt onmogelijk dat één enkel pinnetje zomaar afbreekt tijdens de verzending.
Vooral zonder de pinnetjes eromheen te beschadigen.

Of TS heeft de socket zelf gesloopt, of hij is beschadigd opgestuurd. No way dat dit door wat trillingen tijdens het transport er opeens afvalt.

[ Voor 11% gewijzigd door Wootism op 05-05-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 23:18
DukeBox schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:24:
@floorcleaner op de afbeelding in de add staat ie ook met cover.
Vraag is of TS hem met cover heeft ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavan
Wootism schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:35:
[...]

Als dat board is opgestuurd in de originele verpakking, met zelfs het beschermkapje op de socket, is het echt onmogelijk dat één enkel pinnetje zomaar afbreekt tijdens de verzending.
Vooral zonder de pinnetjes eromheen te beschadigen.

Of TS heeft de socket zelf gesloopt, of hij is beschadigd opgestuurd. No way dat dit door wat trillingen tijdens het transport er opeens afvalt.
Ja, precies dat bedoel ik. Kapje zat erop met originele verpakking. Buiten dat zat het in een aparte doos met van die kleine groene plastic dingetjes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:34
Volgens mij heb jij iets met missende socket pins:

V&A aangeboden: Asus H61M-K (mist 1 socket pin)
Deze Asus moederbord vorigweek aangeschaft via Azerty. Moederbord bleek niet geschikt te zijn. bij het demonteren is 1 socket pin afgebroken.
Beetje erg toevallig maar goed kan natuurlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 05-05-2018 10:48 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Heb je al met ene vergrootglas gegeken? door het licht vertekend de 'schade' vaak, en meestal is het pinnetje wat omhoog gebogen en kun je die (mbh een vergrootglas en toothpick) weer prima op z'n plek 'buigen'.
Zelf heb ik dit al meermaal meegemaakt (soms eigen schuld, door 'schoonmaken' of 'defect' gekocht/gekregen). Zelden is het pinnetje echt 'weg'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavan
Phusebox schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:47:

[...]

zo'n fout maak je niet nog een keer. Voor deze moederbord heb ik niks geïnstalleerd enkel het uit de verpakking gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavan
CT schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:52:
Heb je al met ene vergrootglas gegeken? door het licht vertekend de 'schade' vaak, en meestal is het pinnetje wat omhoog gebogen en kun je die (mbh een vergrootglas en toothpick) weer prima op z'n plek 'buigen'.
Zelf heb ik dit al meermaal meegemaakt (soms eigen schuld, door 'schoonmaken' of 'defect' gekocht/gekregen). Zelden is het pinnetje echt 'weg'.
Ja, het is volledig afgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:47:

[...]

Scherp! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verzenden op risico is leuk, maar deze schade ontstaat niet zomaar tijdens transport. Dat lijkt mij meer als er schade is te zien aan de doos en inhoud. Het product goed verpakt en zonder uiterlijke schade ontvangen, dan lijkt mij in dit geval deze schade niet door transport te zijn ontstaan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:04:
Verzenden op risico is leuk, maar deze schade ontstaat niet zomaar tijdens transport. Dat lijkt mij meer als er schade is te zien aan de doos en inhoud. Het product goed verpakt en zonder uiterlijke schade ontvangen, dan lijkt mij in dit geval deze schade niet door transport te zijn ontstaan.
Onder verzending op eigen risico kun je ook prima verstaan dat het risico is incl het risico dat het aangeboden product niet voldoet aan jouw verwachting. Dat voorkom je door bijv. op te halen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:32

Harrie

NederVlaming

Maar er is natuurlijk nog een reëele kans dat dit bord gewoon werkt zonder die ene pin. Daarvoor zal je eens de pinout van de socket er naast moeten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavan
Harrie schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:18:
Maar er is natuurlijk nog een reëele kans dat dit bord gewoon werkt zonder die ene pin. Daarvoor zal je eens de pinout van de socket er naast moeten leggen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
[...]

Ik zie hier al reden waarom je misschien niet zelf moet gaan knutselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 22:32

3DDude

I void warranty's

Gavan schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 00:14:
Mijn vraag

--

...
Ik check zijn V&A status, en alleen maar tevreden klanten.
Ga ervan uit dat hij zijn zaakjes goed en netjes regelt; bovendien had je het ook bij hem kunnen ophalen en testen!

En zoals iemand hier poste, jij hebt dit verhaal eerder gehad.
Dus hoe kan dat? je verder reacties in het topic geven bij mij aan dat je het allemaal niet precies weet ;(

Ik heb zomaar het vermoeden dat dit een TS probleem is.. :X

Wat te doen, overleg met Exphy, is hij niet bereid om je verlies te delen omdat hij 100% zeker weet dat het goed verstuurd is.
Dan zeg ik dat, dat zijn goed recht is..

*heb verkoper dm gestuurd, met link naar dit topic ;)*

[ Voor 9% gewijzigd door 3DDude op 05-05-2018 12:01 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Dit topic hoort niet in VAO maar in V&A.

[ Voor 4% gewijzigd door defiant op 05-05-2018 13:02 ]

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
3DDude schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:26:
[...]

Ik heb zomaar het vermoeden dat dit een TS probleem is.. :X
PEBKAC!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@3DDude feedback is grotendeels van verkoper aan koper. niet dat Exphy een goede verkoper is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

[...]

Dit even vergelijken met je socket en welke pinnetje er precies ontbreekt. Er is altijd een kans aanwezig dat het niet gebruikt wordt.

Edit: op basis van je wazige foto lijkt dit mogelijk F38 te zijn. Dan heb je geluk want dat pinnetje zou niet in gebruik zijn en kan het allemaal werken zonder problemen.

[ Voor 16% gewijzigd door Ravefiend op 05-05-2018 11:45 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Ik zal bij deze ook een reactie achterlaten, maar omdat ik het geen welles/nietes wil laten worden zal ik hierna niet meer reageren op dit topic.

Naar eer en geweten heb ik het bord verstuurd in de beschreven staat, ook na beantwoording van zijn vragen per DM. Bij verzending is het ook goed ingepakt geweest en het lijkt mezelf ook onwaarschijnlijk dat dit tijdens de verzending is gebeurd.

Bij de eerste reactie van de koper na ontvangst heb ik gevraagd of hij een foto kon toesturen, in dit topic zie ik die foto voor de eerste keer. Vervolgens word mij verwijt dat ik hem moedwillig zou hebben willen naaien. Mijn inziens heb ik tot nog toe niets verkeerd gedaan.

Wat betreft coulance. Hier heb ik over nagedacht, echter vrees ik dat enige vorm van coulance in dit geval gezien zal worden als een bevestiging van schuld. Dit door de gezette toon in de verstuurde DM's.

De reacties in dit topic doen mij steeds meer en meer denken dat het probleem bij de TS ligt en dat hij het op mij probeert af te schuiven.

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Ravefiend schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:42:

Ik vind het meer op F4 lijken, maar de foto is inderdaad veel te wazig om hier een goed oordeel over te vellen. Deze pin lijkt wel wat belangrijker te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavan
Exphy schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:44:
Ik zal bij deze ook een reactie achterlaten, maar omdat ik het geen welles/nietes wil laten worden zal ik hierna niet meer reageren op dit topic.

Naar eer en geweten heb ik het bord verstuurd in de beschreven staat, ook na beantwoording van zijn vragen per DM. Bij verzending is het ook goed ingepakt geweest en het lijkt mezelf ook onwaarschijnlijk dat dit tijdens de verzending is gebeurd.

Bij de eerste reactie van de koper na ontvangst heb ik gevraagd of hij een foto kon toesturen, in dit topic zie ik die foto voor de eerste keer. Vervolgens word mij verwijt dat ik hem moedwillig zou hebben willen naaien. Mijn inziens heb ik tot nog toe niets verkeerd gedaan.

Wat betreft coulance. Hier heb ik over nagedacht, echter vrees ik dat enige vorm van coulance in dit geval gezien zal worden als een bevestiging van schuld. Dit door de gezette toon in de verstuurde DM's.

De reacties in dit topic doen mij steeds meer en meer denken dat het probleem bij de TS ligt en dat hij het op mij probeert af te schuiven.
Ik op jou proberen af te schuiven? Jouw leugens begonnen met het opsturen van het pakketje. Je beloofde het pakketje op de afgesproken dag op de post te doen. 3 dagen later - zonder enige communicatie in die tussentijd - krijg ik pas een reactie van je.

Wat betreft mijn zogenaamde toon. ik wil het hele verhaal wel hierop posten om te laten zien dat je alleen je imago probeert te redden.

Bedankt voor de defecte moederbord.

Wees gewaarschuwd voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavan
Ravefiend schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:42:
[...]

Bedankt! ik ga het volgende week eens goed bekijken. Ik heb mijn pc dit weekend nog werkend nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

TommyboyNL schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 12:15:
[...]Ik vind het meer op F4 lijken, maar de foto is inderdaad veel te wazig om hier een goed oordeel over te vellen. Deze pin lijkt wel wat belangrijker te zijn.
Ah juist ja, ik zat aan de verkeerde kant te kijken. :+ Het lijkt inderdaad eerder F4 (PEG_RX[8]) te zijn, en die is onderdeel van "PCI Express Receive Differential Pair" dus dat kan wel een probleem zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak eens een minder wazige foto zodat we duidelijk zien welke positie de ontbrekende pin is.
en draai het bord zodat wat we zien over eenkomt met de layout schema's

maakt het voor iedereen heel duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Gavan schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 12:30:
[...]

Bedankt! ik ga het volgende week eens goed bekijken. Ik heb mijn pc dit weekend nog werkend nodig. :)
Het moederbord was toch defect?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
[...]

Bedoel je nu dat het board al in je pc zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

persoonlijk zou ik een mamabord met een verbogen pin, waarbij ik nog aan het discuseren ben met de verkoper niet inbouwen. maar goed...

gewoon een niet wazige foto van het mamabord dat je hebt ontvangen,
dus de cpu socket er niet wazig op, maar scherp.

Zodat het mogelijk is zonder enige twijvel een pin te kunnen aanwijzen, en dus ook of het mogelijk is dat je er geen enkel probleem mee zal krijgen of dat hij onbruikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavan
pacificocean schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 12:59:
[...]

Bedoel je nu dat het board al in je pc zit?
Ik heb nu een Medion 7728 bord geloof ik. Deze wilde ik dus volgende week in m'n vakantie erin zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavan
Verwijderd schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:05:
persoonlijk zou ik een mamabord met een verbogen pin, waarbij ik nog aan het discuseren ben met de verkoper niet inbouwen. maar goed...

gewoon een niet wazige foto van het mamabord dat je hebt ontvangen,
dus de cpu socket er niet wazig op, maar scherp.

Zodat het mogelijk is zonder enige twijvel een pin te kunnen aanwijzen, en dus ook of het mogelijk is dat je er geen enkel probleem mee zal krijgen of dat hij onbruikbaar is
klopt, ik maak vanmiddag een scherpe foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okidokie, we zien hem wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Gavan schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:05:
[...]

Ik heb nu een Medion 7728 bord geloof ik. Deze wilde ik dus volgende week in m'n vakantie erin zetten.
Geloof ik? :P weet je zeker dat de boel wel compatible is?

Wat mankeert er eigenlijk aan het bord waarvoor je een nieuwe hebt gekocht?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavan
Richh schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:14:
[...]

Geloof ik? :P weet je zeker dat de boel wel compatible is?

Wat mankeert er eigenlijk aan het bord waarvoor je een nieuwe hebt gekocht?
Net ff op AIDA64 gekeken een MSI MS-7728. Vanwege de beperkte ram 8gb en mijn hoofdtelefoon versterker (usb) ontvangt soms verstoorde signalen, van die rare elektronische geluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Gavan schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:20:
[...]

Net ff op AIDA64 gekeken een MSI MS-7728. Vanwege de beperkte ram 8gb en mijn hoofdtelefoon versterker (usb) ontvangt soms verstoorde signalen, van die rare elektronische geluiden.
Je zou ook 2x 8gb kunnen plaatsen. En ik vermoed dat een nieuw moederbord het versterker-probleem niet op zal lossen :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:41
Het blijft toch een welles - nietus situatie.
Als je iets laat verzenden neem je altijd een risico, je weet namelijk niet wat je krijgt of wellicht gaat er iets goed mis en krijg je helemaal niks.
Neemt niet weg dat de verkoper ook een zorgplicht heeft, echter is dat ook tot zo ver.
Het gaat hier namelijk om een particuliere verkoop.

Lijkt me sowieso iets voor de mods om het verder uit te zoeken maar als je het moederbord toch werkend krijgt is het probleem ook opgelost lijkt me.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavan
Hierbij tweetal scherpe foto's van de socket https://ibb.co/gsdLZS
https://ibb.co/muB7ES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Dat is dus pin F4 (PEG_RX[8]), onderdeel van je PCI Express bus dus die ga je niet kunnen missen peins ik. De kans is mijn inziens bijzonder klein dat dit moederbord nog gaat werken. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Laatst online: 11:10
Niet om de verkoper zwart te maken of wat dan ook,maar waarom heb je geen foto's gezet van de socket zelf en zonder kapje bij je advertentie??
Ik doe dat altijd om problemen te voorkomen. Nu wordt het welles/nietes verhaal met de koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Essox Lucius schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:51:
Niet om de verkoper zwart te maken of wat dan ook,maar waarom heb je geen foto's gezet van de socket zelf en zonder kapje bij je advertentie??
Ik doe dat altijd om problemen te voorkomen. Nu wordt het welles/nietes verhaal met de koper.
offtopic:
Dat is typisch iets wat je gaat doen nadat je een keer zoiets hebt meegemaakt, ik prent dit nu ook in mijn geheugen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:46
Het is jouw woord tegen het zijne en op aankoop Marktplaats artikelen loop je nou eenmaal risico. Over het algemeen geldt (wellicht de ongeschreven regel): garantie tot aan de voordeur.

Verkoper heeft zelfs aangeboden dat het product getest mag worden voor aankoop. Heb je als koper ook op Marktplaats niet een onderzoeksplicht?

Ik zou mijn verlies nemen en het zien als een wijze les.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:59

SomerenV

It's something!

De verkoper heeft aangeboden het te laten testen. Hij is al even actief in V&A en heeft 36 positieve beoordelingen tegenover 3 negatieve. Dus ik denk dat hij gewoon een werkend product had. Immers zeg je niet dat iets zo goed als nieuw is én wil je de koper laten testen als er iets kapot is.

TS heeft in het verleden al eens een socket gesloopt.

1+1=2 wat mij betreft. Ik gok dat TS een foutje gemaakt heeft en dat nu probeert te verhalen op de verkoper. Het kán zijn dat de verkoper TS probeert te naaien maar gezien zijn trackrecord gok ik daar persoonlijk niet op. Verder eens met de rest. Je hebt bewust risico genomen door het te laten verzenden, ook al kon het product getest worden. Nu snap ik dat afstand een issue kan zijn, maar dan zou ik eerder wat dichter bij huis zoeken. Weet je in ieder geval 100% zeker dat je een werkend product hebt en voorkomt gezeik achteraf.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zoals al vaker gezegd: dergelijke schandpaaltopics zijn niet gewenst. Insunnuaties, vermoedens, welles/nietes, allemaal leuk, maar niet bewijsbaar. Dit kunnen beide heren prima onderling uitpraten.

[ Voor 23% gewijzigd door Microkid op 05-05-2018 16:48 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.