Zwart scherm na installeren windows 10, graphic drivers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50
Beste medetweakers :)

Ik loop tegen iets vervelends aan. Ik heb een leuk machientje aangeschaft, de Asrock Deskmini 110. Samen met een Celeron G3930, een Intel SSD, en 8 gig ram stick zou dit prima moeten werken. Echter, elke keer als ik Windows 10 installeer, heb ik een paar minuten beeld, totdat windows zelf via internet een graphics driver download en probeert te installeren, of als ik handmatig de intel hd 610 driver probeer te installeren. En tijdens de installatie gaat het scherm op zwart. Monitoren krijgen geen input meer.

PC lijkt verder prima te reageren. Er is nog activiteit, als ik kort op power button druk sluit de pc netjes af.

Maar geen beeld dus. Ook een Devian Live USB werkt niet, gaat het scherm ook op zwart zodra het OS lijkt te laden.

Dit is m'n tweede Deskmini 110 al. De eerste is onder garantie omgeruild. Die leek niet helemaal lekker, poste vaak helemaal niet, maar gaf gek genoeg dezelfde display fout.

Dus ik kan me niet voorstellen dat deze unit ook weer faulty is. Kan het bijvoorbeeld zijn dat de cpu niet helemaal lekker is dat wanneer de correcte drivers ingeladen worden, de boel op zwart gaat?

Ik heb al zoveel geprobeerd. Windows meerdere keren geinstalleerd. Meerdere monitoren geprobeerd, zowel op HDMI als Display Port. Nieuwste bios is geinstalleerd. Linux Live CD, maar ik ben een beetje ten einde raad.

Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerbeeNL66
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-04-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Bedankt, maar dat filmpje gaat over Windows 7, en ik kom met geen mogelijkheid in Safe Mode. Die optie ontbreekt simpelweg onder startup recovery. Alle items zijn aanwezig behalve safe mode.

[ Voor 27% gewijzigd door spokje op 05-05-2018 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-09 09:23
Mischien lukt het je om Remote Desktop aan te zetten.
https://support.microsoft...how-to-use-remote-desktop

Dan kun je nadat Windows de update gedaan heeft en je dus geen beeld meer hebt alsnog via Remote Dekstop de machine overnemen en een betere display driver installeren.

Op deze wijze is het mij ooit ook gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:21

TheBorg

Resistance is futile.

Windows installeren zonder internet verbinding? Kan de driver ook niet geupdate worden. Kun je daarna een andere driver kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Installeer de PC zonder internet, blokkeer driver updates van Microsoft zoals https://www.howtogeek.com...pdating-hardware-drivers/ en installeer daarna de Intel Updater (voor je alle Intel updates).

Let wel op: je blokkeert alle drivers van Microsoft dus je zal wel vaker zelf zaken moeten gaan bijhouden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
Ik heb tientallen pc's gebouwd, geinstalleerd, meestal zonder issues, maar nu is het me toch gebeurd en ik kan me wel voor m'n kop slaan... een kapotte hdmi kabel :S of iig een kabel die bepaalde frequenties niet meer door kon geven blijkbaar 8)7 oeps.

De reden dat ik nu geen kabels had gewisseld, is omdat de Deskmini die ik eerst had, hetzelfde probleem gaf, en die deed weinig meer met andere kabels. Gisteravond zei een vriend van me probeer het nou toch maar ff voor de zekerheid, dusja, gedaan en blijkt het dus te zijn.

In ieder geval enorm bedankt voor alle suggesties en hulp!
Pagina: 1