Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[exim]Bijna alle mail aangemerkt als spam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:00
Sinds een weekje worden mijn inkomende mails bijna allemaal getagged als spam. De reden:
MIME_HEADER_CTYPE_ONLY 'Content-Type' found without required MIME headers 2.3 EMPTY_MESSAGE Message appears to have no textual parts and no Subject: text 1.8 MISSING_SUBJECT Missing Subject: header 1.4 MISSING_DATE Missing Date: header
Voor zover ik zo snel heb kunnen zien heeft iedere mail dit.

Software: Debian, exim, spamassassin.

Dit heb ik na een update van exim van vorige week. Maar ik weet niet echt waar ik zou moeten beginnen met zoeken. /var/log/exim4/paniclog laat hier niets over zien.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Trek even header (van een spam mailtje) eens door http://mxtoolbox.com/ om te kijken wat er aan classifications langskomt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Paultje3181
Ik heb een normale mail door de analyse headers van mxtoolbox gehaald, maar daar komt niets vreemds uit. Splitst netjes de header op en geeft het scan rapport van exchange en van mijn server. Exchange komt op 1.99. Mijn server komt op 5.3. Vooral omdat er van alles uit de header mist.

Verwijderd

Dit is iets in SpamAssassin. Welke Debian versie betreft dit? En welke SpamAssassin?

MIME_HEADER_CTYPE_ONLY bevind zich in bestanden op deze locatie (Debian 7):
/var/lib/spamassassin/version_number_here/updates_spamassassin_org/30_some_files.cf
Heb je al `sa-update` gedraait?

• Paultje3181
Op de een of andere manier was een rule in mijn local.cf die niet lekker geparsed werd. Deze eruit gehaald en het probleem is opgelost.