Mijn huidige systeem (i7-2600K, HD6950) begint kuren te vertonen, daarom wil ik op korte termijn een nieuw systeem samenstellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem komt in de huiskamer te staan en zal gebruikt worden voor de standaard office/internet taken, videobewerking (videostudio) en games (Diablo3, Fortnite). Ik wil ook meteen een 27” scherm aanschaffen (staat ook in wenslijst) met een resolutie van 1440p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2.000 euro, maar dat is geen harde grens. Ik wil gewoon een goed systeem hebben, waar ik weer een paar jaar mee vooruit kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In principe alleen muis, toetsenbord en luidsprekers.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb met behulp van de bbg en topics in dit forum de volgende lijst samengesteld:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Omdat ik goede ervaringen heb met Dell ultrasharp (u2311h), heb ik voor de nieuwe monitor ook voor een Dell gekozen. Verder eigenlijk geen voorkeur voor bepaalde merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer komt in de woonkamer te staan, dus hij moet zo stil mogelijk zijn. Daarom ook de keuze voor een aftermarket koeler. Ik heb bewust voor een dichte kast gekozen (zonder venster), dus RGB is niet belangrijk.
Ga je overklokken?
Ik heb in een van de topics hier gelezen dat je handmatig overklokken van Ryzen2 niet hoeft te doen, omdat deze toch niet veel verder dan 4,2GHz wil. Dus overklokken zit niet (meer) in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag jullie mening over dit systeem. Past het bij elkaar? Alle aanvullende tips zijn welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem komt in de huiskamer te staan en zal gebruikt worden voor de standaard office/internet taken, videobewerking (videostudio) en games (Diablo3, Fortnite). Ik wil ook meteen een 27” scherm aanschaffen (staat ook in wenslijst) met een resolutie van 1440p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2.000 euro, maar dat is geen harde grens. Ik wil gewoon een goed systeem hebben, waar ik weer een paar jaar mee vooruit kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In principe alleen muis, toetsenbord en luidsprekers.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb met behulp van de bbg en topics in dit forum de volgende lijst samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 213,90 | € 213,90 |
| 1 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | € 141,95 | € 141,95 |
| 1 | EVGA GeForce GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | € 519,- | € 519,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 53,45 | € 53,45 |
| 1 | Fractal Design Define C | € 70,- | € 70,- |
| 1 | Dell Ultrasharp U2717D Zwart | € 450,- | € 450,- |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 189,95 | € 189,95 |
| 1 | Asus SDRW-08D2S-U Zwart | € 21,50 | € 21,50 |
| 1 | be quiet! Straight Power 11 550W | € 96,21 | € 96,21 |
| 1 | Samsung 860 EVO 500GB | € 128,97 | € 128,97 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.934,92 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Omdat ik goede ervaringen heb met Dell ultrasharp (u2311h), heb ik voor de nieuwe monitor ook voor een Dell gekozen. Verder eigenlijk geen voorkeur voor bepaalde merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer komt in de woonkamer te staan, dus hij moet zo stil mogelijk zijn. Daarom ook de keuze voor een aftermarket koeler. Ik heb bewust voor een dichte kast gekozen (zonder venster), dus RGB is niet belangrijk.
Ga je overklokken?
Ik heb in een van de topics hier gelezen dat je handmatig overklokken van Ryzen2 niet hoeft te doen, omdat deze toch niet veel verder dan 4,2GHz wil. Dus overklokken zit niet (meer) in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag jullie mening over dit systeem. Past het bij elkaar? Alle aanvullende tips zijn welkom.