Vervangen Modem Ziggo met alternatief modem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floosy
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-08 10:48
Onze modem thuis is aan de oude kant en die zou ik graag willen upgraden. In plaats van ziggo op te bellen en een andere krijgen wil ik een eigen modem gebruiken. De modem die ik wil gebruiken is de Netgear CM700. Bij Ziggo kan ik niet vinden of de modem wel werkt met het netwerk die zij hebben aangelegd.

De modem die we nu gebruiken is de Technicolor tc7200u

Als je meer informatie nodig hebt kan je het gerust vragen

Alvast bedankt

[ Voor 17% gewijzigd door Floosy op 04-05-2018 21:39 . Reden: Opmaakfout ]

Beste antwoord (via Floosy op 04-05-2018 22:11)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26
Ziggo ondersteunt nog altijd geen andere modems dan ze zelf leveren. Soms kan je via de helpdesk nog wel eens een eigen modem activeren, maar dat moet dan wel een ondersteund model zijn die ze zelf ook voeren.

Verder zou ik gewoon je huidige modem houden. Ja de wifi van een connectbox is beter dan je huidige modem, maar je huidige modem is een stuk stabieler als het op latency aankomt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan niet... Tenminste, je wil Ziggo niet bellen maar hun modem is nodig voor de WAN-connectie.

Wel kan je daarna een bridged router inzetten, als je dat wil.

Ik zie in de startpost trouwens 0 info "waarom" je een ander modem wil hebben?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Plus, je kan hen nog tot 22:00 bereiken via de chat. Ze zijn ontzettend behulpzaam, je kan support gewoon nog benaderen.

Voor hetzelfde geld vervangen ze nog het modem voor je als je er problemen mee ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floosy
MAX3400 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:41:
Kan niet... Tenminste, je wil Ziggo niet bellen maar hun modem is nodig voor de WAN-connectie.

Wel kan je daarna een bridged router inzetten, als je dat wil.

Ik zie in de startpost trouwens 0 info "waarom" je een ander modem wil hebben?
Ik zoek een modem met extra features, aangezien de modem die we nu hebben 4 jaar out is. Ik weet niet meer of de vervangende modem gratis is. Anders vraag ik een nieuwe aan van ziggo.

We gebruiken al een bridged router omdat de wifi aan de trage kant is van de modem.

Ik vroeg me alleen af of ik een doorsnee modem van bijvoorbeeld netgear kan gebruiken in plaats om er een van ziggo te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floosy
Fore! schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:45:
Plus, je kan hen nog tot 22:00 bereiken via de chat. Ze zijn ontzettend behulpzaam, je kan support gewoon nog benaderen.

Voor hetzelfde geld vervangen ze nog het modem voor je als je er problemen mee ervaart.
Ik zal ze morgen via de chat bereiken om mn vraag te stellen. Ik wist niet dat je ze ook via inter kan bereiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Floosy schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:54:
[...]

Ik zoek een modem met extra features, aangezien de modem die we nu hebben 4 jaar out is. Ik weet niet meer of de vervangende modem gratis is. Anders vraag ik een nieuwe aan van ziggo.

We gebruiken al een bridged router omdat de wifi aan de trage kant is van de modem.

Ik vroeg me alleen af of ik een doorsnee modem van bijvoorbeeld netgear kan gebruiken in plaats om er een van ziggo te gebruiken
Het modem van Ziggo is altijd nodig, wat jij wilt is dat ding in bridged modus, daarachter kan je dan elke router hangen naar je eigen wens (Zie het modem van Ziggo dan als de Network Termination Unit, NTU)

Je eigen router krijgt een extern IP adres en je doet niets meer met de Ziggo router.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26
Ziggo ondersteunt nog altijd geen andere modems dan ze zelf leveren. Soms kan je via de helpdesk nog wel eens een eigen modem activeren, maar dat moet dan wel een ondersteund model zijn die ze zelf ook voeren.

Verder zou ik gewoon je huidige modem houden. Ja de wifi van een connectbox is beter dan je huidige modem, maar je huidige modem is een stuk stabieler als het op latency aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floosy
_JGC_ schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 22:10:

tnx, ik zal nog even kijken naar de nieuwere modems die ziggo levert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:49
Knappe accesspoint achter die TC7200 hangen en je hebt echt een stabiele combo. Volgens mij kun je zelfs een alternatief DNS ingeven in dat modem.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:26
Met 4 jaar oud hoeft niks mis te zijn. Waarschijnlijk juist wel stabieler qua of TC 7200 is, mooi zo laten en in bridge laten zetten.
Pagina: 1