Lost een geluidskaart mijn probleem op?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvintj
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-12-2023
Hallo beste Tweakers,

Ik heb afgelopen maand een oude desktop gekocht (HP Compaq 6200 MT) en gebruikte hier Fruity Loops op. Mij viel op dat met precies dezelfde Audio apparatuur de bas minder goed te horen was op de Desktop. Ook vielen de hoge tonen weg wanneer de bas luider werd. Zou dit kunnen komen door de verouderde geluidskaart op de desktop? En zou een externe geluidskaart mijn probleem oplossen?

Hoop op snelle reactie! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:17
Waar vergelijk je mee? Misschien staat er op je andere apparaat wel een basversterking aan oid om het geluid voller te laten klinken.

Ik heb mijn soundblaster ook meer bass gegeven voor games,maar muziek klinkt hiermee ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvintj
FunFair schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:43:
Waar vergelijk je mee? Misschien staat er op je andere apparaat wel een basversterking aan oid om het geluid voller te laten klinken.

Ik heb mijn soundblaster ook meer bass gegeven voor games,maar muziek klinkt hiermee ruk.
Ik heb een nieuwere laptop waarop ik eerst altijd al FL Studio op gebruikte , om muziek te produceren alleen op deze klinkt het overduidelijk beter dan op de HP, basversterking staat uit op beide apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

melvintj schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:50:
[...]

Ik heb een nieuwere laptop waarop ik eerst altijd al FL Studio op gebruikte , om muziek te produceren alleen op deze klinkt het overduidelijk beter dan op de HP, basversterking staat uit op beide apparaten
Je hebt, eerlijk gezegd, ook de neiging constant niet voldoende info te geven; paar maanden geleden wilde je sowieso nog doorsparen voor een goede/betere PC maar ik kan nu ook in dit topic niet inschatten welke sound-chips er in de machines zit die je vergelijkt.

Dan kan je zeggen "basversterkring staat uit op beide apparaten" maar aangezien je die informatie wel weet te posten, kan je toch allicht aangeven welke geluidskaarten dan zijn? Allicht kan er puuur op theoretische waarden van de chip, meteen al worden aangegeven waarom de ene beter/slechter klinkt dan de andere.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvintj
MAX3400 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:53:
[...]

Je hebt, eerlijk gezegd, ook de neiging constant niet voldoende info te geven; paar maanden geleden wilde je sowieso nog doorsparen voor een goede/betere PC maar ik kan nu ook in dit topic niet inschatten welke sound-chips er in de machines zit die je vergelijkt.

Dan kan je zeggen "basversterkring staat uit op beide apparaten" maar aangezien je die informatie wel weet te posten, kan je toch allicht aangeven welke geluidskaarten dan zijn? Allicht kan er puuur op theoretische waarden van de chip, meteen al worden aangegeven waarom de ene beter/slechter klinkt dan de andere.
In de laptop zit een Realtek ALC3234, over de desktop kan ik qua geluidskaart verder niks vinden.. Ik ben ook niet heel bekend met Geluidskaarten :?

EDIT* Gevonden! Het gaat om een Realtek ALC261 in de desktop!

[ Voor 3% gewijzigd door melvintj op 04-05-2018 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08
Realtek geluidskaarten maken geluid maar het houdt allemaal niet over. Een externe kaart zal zeker verschil maken.

Probeer deze 's? pricewatch: Creative Sound Blaster Play! 3

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:46
Ik zou even kijken of er niet ergens een stukje software draait dat het geluid beïnvloedt. Zeker als je met muziekproductie bezig gaat wil je een zo neutraal mogelijk geluid, dat is ook de enige manier om een goede vergelijking tussen verschillende apparaten te kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:31
staat je equalizer niet gewoon anders ingesteld?
Pagina: 1