Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulliev
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-03 23:46
Hey Tweakers,

Ik wil graag de Steelseries Arctis 5 halen, die moet je met een usb aan je pc connecten. Maar ik heb 2 x 3,5mm jack in me computer. 1 voor de mic en 1 voor de audio. Maar als ik de usb gebruik, werkt de microfoon dan automatisch ook? Of moet ik dan een soort splitter ofzo kopen.

Gr, Paul

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:38
Zowel mic als speakers lopen dan over de USB, inderdaad. Als je 't heel graag wilt, zou je voor de 3,5mm connector (mic en speakers in 1, bedoeld voor telefoon aansluiting) een splitter kunnen halen voor je normale aansluiting... Maar daar is eigenlijk geen goede reden voor :+

Dus USB erin en gaan met die banaanheadset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:03

BLACKfm

o_O

Dat zal werken als een soort USB geluidskaart lijkt mij. Dus mocht je ook denken "Ik heb een geluidskaart van 300 euro in mijn computer, en prop daar een usb koptelefoon op" dan doet de geluidskaart waarschijnlijk niks.

Maar ik heb even een review bekeken en blijkbaar is het USB met volumewiel voor de PC en het opzetstekkertje voor bijvoorbeeld in je controller van de console of telefoon jack.

De jack plug is overigen gecombineerd (geluid en mic, net als een headset van een telefoon), dus als je dat op de geluidskaart van je computer wilt aansluiten (de 3,5mm aansluitingen) heb je een splitter nodig. Anders heb je of alleen geluid óf alleen de microfoon die werkt.

Litebit.eu voorraad check :).