Hey,
Ik ben al ruim een half jaar in het bezit van een Acer Aspire 7 A715-71G maar sinds een week krijg ik constant een 'Blue screen of Death (BSOD).
Allereerst zal ik even de situatie uitleggen.
De laptop is zoals gezegd al een tijdje in bezit.
Ongeveer een week geleden heb ik de nieuwe update van Windows geïnstalleerd (1803).
Hierna kreeg ik al geregeld een blauw scherm.
Ik ben toen teruggegaan naar een vorige versie van Windows, omdat ik ervan uitging dat het hier aan lag.
Echter bleek dat dit niet hielp, de BSOD's verschenen nog steeds.
Toen heb ik eerst Windows opnieuw geïnstalleerd, en (meer omdat ik van de bloatware afwilde) een 'Fresh start' gedaan.
Toen heb ik alle drivers geüpdatet en ben ik lekker verder gegaan.
Nu krijg ik sinds vandaag weer herhaaldelijk een BSOD.
De stopcodes zijn:
'Critical process died'
'Sysyem Thread exeption not handeled' met als foutbestand 'Ignis.sys'
Dit is een bestand gelieerd aan Bitdefender (virusscanner), maar staat in de windows.old map.
'System service exeption'
Verder lijkt het alleen voor te komen als ik de netstroomadapter los haal van de laptop.
Hierom ben ik gaan kijken naar de energie-instellingen, waar ik vond dat m'n SSD op 'minimale prestaties' stond op batterij.
Deze heb ik dus overgezet naar 'maximale prestaties' omdat ik dacht dat het hieraan lag.
Echter bleek niets minder waar, want ik kreeg zojuist wederom een BSOD.
Ik heb ook al met microsoft gebeld, maar zij konden zo ook niets beters bedenken dan terugzetten in vorige versie (al geprobeerd dus)
Hopelijk kan hier iemand me helpen, want ik ben ten einde raad.. (als ik het zo goed zeg)
Vriendelijke groet,
Bram de Vries
Ik ben al ruim een half jaar in het bezit van een Acer Aspire 7 A715-71G maar sinds een week krijg ik constant een 'Blue screen of Death (BSOD).
Allereerst zal ik even de situatie uitleggen.
De laptop is zoals gezegd al een tijdje in bezit.
Ongeveer een week geleden heb ik de nieuwe update van Windows geïnstalleerd (1803).
Hierna kreeg ik al geregeld een blauw scherm.
Ik ben toen teruggegaan naar een vorige versie van Windows, omdat ik ervan uitging dat het hier aan lag.
Echter bleek dat dit niet hielp, de BSOD's verschenen nog steeds.
Toen heb ik eerst Windows opnieuw geïnstalleerd, en (meer omdat ik van de bloatware afwilde) een 'Fresh start' gedaan.
Toen heb ik alle drivers geüpdatet en ben ik lekker verder gegaan.
Nu krijg ik sinds vandaag weer herhaaldelijk een BSOD.
De stopcodes zijn:
'Critical process died'
'Sysyem Thread exeption not handeled' met als foutbestand 'Ignis.sys'
Dit is een bestand gelieerd aan Bitdefender (virusscanner), maar staat in de windows.old map.
'System service exeption'
Verder lijkt het alleen voor te komen als ik de netstroomadapter los haal van de laptop.
Hierom ben ik gaan kijken naar de energie-instellingen, waar ik vond dat m'n SSD op 'minimale prestaties' stond op batterij.
Deze heb ik dus overgezet naar 'maximale prestaties' omdat ik dacht dat het hieraan lag.
Echter bleek niets minder waar, want ik kreeg zojuist wederom een BSOD.
Ik heb ook al met microsoft gebeld, maar zij konden zo ook niets beters bedenken dan terugzetten in vorige versie (al geprobeerd dus)
Hopelijk kan hier iemand me helpen, want ik ben ten einde raad.. (als ik het zo goed zeg)
Vriendelijke groet,
Bram de Vries