W10 oem fresh 64 naar 32bit en licentie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Mijn vraag
OEM code aangeschaft
W10 Home 64bits geΓ―nstalleerd.
Niet geactiveerd.
Te weinig geheugen voor 64 bits. Deinstallatie.
Nieuwe 32 bits installatie geeft melding niet geldige key.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Home

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie omschrijving.
Wat is wijsheid? 64 bit weer installeren en activeren, om daarna 32 bits te installeren? Kan dat? Of lock ik de licentie dan juist?

Beste antwoord (via FrankNLD op 06-05-2018 00:06)

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Ik denk dat je het beste Windows 7 Starter kan installeren, al dan niet met een gecrackte ISO (:?)
Windows 7 Starter was echt gericht op Netbooks. Puur omdat deze versie tot 2GB ram ondersteunt en enkel in 32 bit is uitgebracht.

Omdat je met zo'n Netbook echt geen Win10 (vlot) kan draaien, denk ik dat je het beste aan je schoonouders kunt vertellen dat het tijd is om eens te kijken naar een heel nieuw(e) systeem/laptop. Natuurlijk is dan 2e hands ook geen slechte keuze. (als ze natuurlijk wat geld willen besparen ;))

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Licentie zou geldig moeten zijn voor beide versies, heb nog nooit meegemaakt dat hij wel op 64 maar niet op 32 werkt eerlijk gezegd.

Vraag me ook af hoe je wilt "upgraden" van 64 naar 32b zonder je licentieinformatie te verliezen (zal toch een hele reinstall moeten doen)

Daarnaast vraag ik me ook af wat het probleem is van 64bit windows op 4gb ram, en welk voordeel je denkt te behalen met het gebruik van 32 bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Dank! Is een oude laptop met een gig ram en zeer traag met 64 bits. Eigenaar wil alleen in licentie investeren. Reinstall moet sowieso. 64bits geheel verwijderd. Bedoel je dat ik hoe dan ook aan een nieuwe licentie moet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolfero
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:32
Waarschijnlijk zal de laptop ook niet sneller worden onder 32 bits, heb je meer informatie over de componenten in deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wilt wel investeren in een licentie maar het moet werken op 1gb geheugen....

Kan je rustig vergeten. 1GB en W10 32 of 64 bits word mega-mega traag.

Link gezien, dat wordt gewoon drama Frank, linksom of rechtsom.

Met 4gb en een deftige SSD zou het bruikbaar zijn. Zo wordt het niets. Zijn die netbookjes ook niet voor gemaakt.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2018 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolfero
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:32
Windows 10 wordt inderdaad heel traag met maar 1GB geheugen (Windows 7 werd al traag met 1GB geheugen...) Misschien is een alternatief om een lichtgewicht Linux distributie erop te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:39

DarkSide

theres no place like ::1

1GB is het minimum wat W10 nodig heeft om te installeren.
De N550 is niet echt een super CPU volgens mij.

Zelf heb ik wel een NUC gehad met een n3700. Deze is volgens mij wel sneller dan die N550
Maar wel met 4GB aan RAM en een SSD. W10 draait daar prima op.

Denk dat het systeem verder echt te langzaam is om lekker W10 op te draaine.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 18:30:
1GB is het minimum wat W10 nodig heeft om te installeren.
De N550 is niet echt een super CPU volgens mij.

Zelf heb ik wel een NUC gehad met een n3700. Deze is volgens mij wel sneller dan die N550
Maar wel met 4GB aan RAM en een SSD. W10 draait daar prima op.

Denk dat het systeem verder echt te langzaam is om lekker W10 op te draaine.
De n3700 is ongv 3x zo snel als de atom n550. Daarnaast ondersteund de atom n550 max 2gb geheugen zie ik net - dus zelfs met een geheugen upgrade EN een SSD wordt het hem niet.

Beter een eurotje of 100 tot 200 in de V&A investeren een deftig tweedehandsje oprapen ben ik bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Overwogen maar schoonouders hebben geen ervaring met Linux.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Frank76NL schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 18:37:
Overwogen maar schoonouders hebben geen ervaring met Linux.
dan moeten ze of geld uitgeven voor iets betere apparatuur of het doen zoals het nu al is.
Met een licentie los je geen problemen op..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Die laptop zal met 32-bit Windows niet sneller worden.
Dus de enige optie die je hebt is minimaal 2G, liefst 4G in die laptop prikken.

Liefst ook een SSD, zonder SSD blijft het aanmodderen.

Linux zal niet sneller zijn op die hardware, tenzij je consessies doet aan de GUI en een totale lightweight GUI pakt. (Maar dat wil je sowieso 9 van de 10x niet.)

Kortom: Eigenaar vertellen dat dit het is. Γ“f het is traag, Γ³f de eigenaar investeert ook in hardware.

NΓ‘ Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Lijkt er dan op dat ik beter W7 opnieuw had kunnen installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:32
Nee, een up to date versie van Windows 7 zal ook amper draaien op 1GB geheugen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nielson op 04-05-2018 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:10
Die cpu is veel te traag om ΓΌberhaupt nog iets snel te doen, dit ga je niet oplossen zonder een nieuwe laptop.
Ook al zet je er 4Gb in en een SSD dan schiet dat nog niet op omdat de cpu het niet kan bijbenen.

( Nee is ook een antwoord voor de eigenaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Frank76NL schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 20:38:
Lijkt er dan op dat ik beter W7 opnieuw had kunnen installeren?
Nee.
W10 is over het algemeen zelfs sneller en prettiger dan W7.

Het beste dat je kunt doen is die mensen andere hardware adviseren. (En als ze dat niet willen, ze gewoon op de blaren laten zitten. Dan is het hun keuze.)

NΓ‘ Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Die Netbookjes ondersteunen vaak ook niet eens meer dan 1 of 2GB geheugen. En dan nog de Atoms die amper sneller zijn dan een Pentium 4... nee dat wordt tijd voor wat anders.

Als opslag geen bezwaar is kan je naar goedkope apparaatjes als de HP Stream en Asus Transformers kijken. Bij voorkeur een modelletje met 4GB/64GB. Of voor rond de €100-150 een ex. bedrijfslaptop oppikken zoals een Dell Latitude E6x20 of 30, Lenovo T420/430 of HP Elitebook 8460p/70p.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Ik denk dat je het beste Windows 7 Starter kan installeren, al dan niet met een gecrackte ISO (:?)
Windows 7 Starter was echt gericht op Netbooks. Puur omdat deze versie tot 2GB ram ondersteunt en enkel in 32 bit is uitgebracht.

Omdat je met zo'n Netbook echt geen Win10 (vlot) kan draaien, denk ik dat je het beste aan je schoonouders kunt vertellen dat het tijd is om eens te kijken naar een heel nieuw(e) systeem/laptop. Natuurlijk is dan 2e hands ook geen slechte keuze. (als ze natuurlijk wat geld willen besparen ;))

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09 09:07
Ik kreeg laatst ook zo'n netbook, en liep op dezelfde gedachte dat hij wel "bruikbaar" zou worden omdat mijn trage tablet met een Z3780 het ook behoorlijk doet.

Het tegenovergestelde bleek echter waar. Deze netbooks waren al drama qua snelheid toen ze de markt op kwamen, en met software updates is het alleen maar erger geworden. Als Tweaker lukt het misschien om nog een beetje met deze laptop aan de slag te gaan, maar ik voorspel veel frustratie als jouw schoonouders hiermee aan de slag moeten. Helemaal als ze bijvoorbeeld een ipad gewend zijn. Een grote Windows update kost op de bovengenoemde tablet al meer dan een halve dag, laat staan op een apparaat welke nog een flinke slag trager is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Pyramiden schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:38:
Ik kreeg laatst ook zo'n netbook, en liep op dezelfde gedachte dat hij wel "bruikbaar" zou worden omdat mijn trage tablet met een Z3780 het ook behoorlijk doet.

Het tegenovergestelde bleek echter waar. Deze netbooks waren al drama qua snelheid toen ze de markt op kwamen, en met software updates is het alleen maar erger geworden. Als Tweaker lukt het misschien om nog een beetje met deze laptop aan de slag te gaan, maar ik voorspel veel frustratie als jouw schoonouders hiermee aan de slag moeten. Helemaal als ze bijvoorbeeld een ipad gewend zijn. Een grote Windows update kost op de bovengenoemde tablet al meer dan een halve dag, laat staan op een apparaat welke nog een flinke slag trager is...
Yup, heb ook problemen gehad met een Asus Transformer (?) welke niet meer op wou starten. Na een hard reset had ik Windows opnieuw geinstalleerd. Bleek in het setup screen (waar je je hele apparaat instelt) de hele touchpad niet meer te werken. Kortom: deze ''mobiele'' apparaten werken het beste op de versie van Windows waarmee ze kwamen. Ookal is dat Win7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankNLD
Gekozen voor een W7 Starter installatie. Blijkt te voldoen voor het beperkte gebruik. Allen dank voor de reacties.

[ Voor 0% gewijzigd door FrankNLD op 06-05-2018 10:36 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Frank76NL schreef op zondag 6 mei 2018 @ 00:05:
Gekozen voor een W7 Starter installatie. Blijkt te voldoen voor het beperkte gebruik. Alleen dank voor de reacties.
Mooi!

Pagina: 1