Win10 1803, listener met adres * en transport HTTP niet migr

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26
Kan de listener met adres * en transport HTTP niet migreren. Er bestaat al een listener met dezelfde configuratie voor adres en transport.

Dit krijg ik tijdens de update van versie 1709 naar 1803 update van windows 10 , dit komt onder windows 10 nog voor de herstart, bij 84% van de installatie iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Is dit een bekende error.

Windows Remote Management id 10142

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-WinRM" Guid="{A7975C8F-AC13-49F1-87DA-5A984A4AB417}" EventSourceName="WinRM" />
<EventID Qualifiers="7">10142</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2018-05-04T15:38:17.435622400Z" />
<EventRecordID>2456312</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="0" ThreadID="0" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>computername</Computer>
<Security />
</System>
- <EventData>
<Data Name="param1">*</Data>
<Data Name="param2">HTTP</Data>
</EventData>
</Event>

8)7

bij vier andere pc's geen probleem.
Bij de probleem pc antivirus verwijdert en het probleem blijft.
ccleaner registeropruimen gedaan en schijfopruiming en schijfopruiming systeembestanden ook gedaan.
probleem blijft. 8)7
Malwarebytes gedraaid vind niks.
sfc /scannow vind geen problemen.

Windows Remote Management service stond nog gewoon zoals het hoort.
dus is wat anders aan de hand.

[ Voor 13% gewijzigd door wowi op 04-05-2018 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-06-2018
Kijk hier eens naar? Ik zie hier ook een automatisch te downloaden restorno voor de betreffende service. Ik zou zeggen selecteer versie 18.3 of natuurlijk 1709 als je daar nu nog op zit
en probeer het. Je kan natuurlijk ook proberen de service handmatig aan te passen via services.msc.

http://batcmd.com/windows/10/services/winrm/

Als dit niet werkt kan je evt ook dit tweakers artikel lezen en de mogelijkheden proberen of de fix afwachten. Succes!

nieuws: Microsoft werkt aan fix voor vastlopers door Windows 10 April 2018 Up...

[ Voor 46% gewijzigd door Nelis19821 op 04-05-2018 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
De service staat nog gewoon standaard en windows 10 1803 wordt totaal niet eens geinstalleerd voor het herstarten stopt het al bij 84% met deze error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
Probeer dit eens. Meestal zou dit moeten werken. Je moet dit probleem namelijk proberen te tackelen voordat je weer probeert te upgraden natuurlijk.

Type the following command at a command prompt: Winrm quickconfig.
If you are not running under the local computer Administrator account, you must either select Run as Administrator from the Start menu or use the run as administrator command at a command prompt.
When the tool displays Make these changes [y/n]?, type y.
If configuration is successful, the following output is displayed:
WinRM has been updated for remote management.

WinRM service type changed to delayed auto start.
WinRM service started.
Created a WinRM listener on HTTP://* to accept WS-Man requests to any IP on this
machine.

Als je echt alle mogelijkheden na wil lezen is dit mijn bron artikel. Nogmaals succes!

MSDN: Installation and Configuration for Windows Remote Management (Windows)

[ Voor 14% gewijzigd door Nelis19821 op 05-05-2018 03:06 . Reden: Toevoeging info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
De service aan uit of handmatig maakt allemaal niks uit. Zie ook geen fouten ergens, vreemd weer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
Heb je het msdn artikel er al op nagelezen? Quickconfig doet meer dan alleen service aan / uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:08
wowi schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:36:
De service aan uit of handmatig maakt allemaal niks uit. Zie ook geen fouten ergens, vreemd weer dit.
Zoals de melding aangeeft lijkt het probleem bij de configuratie van de WinRM listener te liggen, dus niet bij de configuratie van de service settings (dus de startup settings hiervan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
Ja dat had ik wel begrepen, maar de service is standaard niet eens actief, en heb de service aan gezet en nog even gekeken, maar service werkt gewoon, ook geen gemekker in de logboeken over die service dat had ik verwacht tenminste, maar ja wat er niet goed is nu?????
Ik heb nooit wat van winrm ingesteld in iedergeval, raar is het wel.

En ja dat artikel wel even nagelezen, maar ja ik zie geen error komen dus wat moet je dan ??

[ Voor 12% gewijzigd door wowi op 06-05-2018 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
Ik zou winrm quickconfig zeker proberen. Het kijkt namelijk ook of dit proces geblokkeerd wordt door je firiwall. Ps die moet wel aan staan als je dit probeert anders krijg je sowieso een foutmelding.

Daarna zijn er evt nog commando’s om winrm helemaal opnieuw aan te maken of te controleren / configureren. Deze ken ik even niet 123 uit mijn hoofd maar we moeten ergens beginnen denk ik.

https://blogs.technet.mic...nagement-troubleshooting/

Hier staat alles wel in en mocht het in command prompt niet lukken kan het ook nog via powershell en of gpedit, maar hopelijk kom je/ we hier al een heel eind mee.

[ Voor 14% gewijzigd door Nelis19821 op 06-05-2018 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
Ja maar het verhaal blijft dat die service helemaal niet draaid op me pc en ook nooit gedraaid heeft, ik kan de service wel gewoon starten via quickconfig enz, maar dat bied geen oplossing win 10 crashed met dezelfde opmerking.
Die winrm service loopt dan gewoon zonder gemekker.

Ik blijf erbij dat er in die nieuwe win10 1803 iets goed fout zit.
Pagina: 1