Budget Phone gehackt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 20:20

Lemur

Jaap van Wingerde

Topicstarter
E-mail van Budget Phone:

"We hebben gezien dat een hacker op 28 april de beveiliging rond onze systemen gedeeltelijk wist te omzeilen en met 81 accounts kon bellen. Er zijn hierbij geen persoonsgegevens buitgemaakt.
We hebben meteen extra veiligheidsmaatregelen rond onze systemen genomen waardoor herhaling onmogelijk is. Jouw account maakt geen deel uit van de genoemde 81 accounts. Toch vragen we je uit voorzorg vóór 10 mei je sip-wachtwoord aan te passen ..."

Geen melding op Twitter
https://twitter.com/budgetphone

Ook op de site van Budget Phone staat niets over deze inbraak
http://www.budgetphone.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 15:58
komt de mail wel van hun zelf af ? zit er een makkelijke link bij zodat je je ww aan kunt passen ? ( kijk naar de link want kan best zijn dat dit mailtje helemaal niet van hun is en je straks je echte ww invult op een oplichtingswebsite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er inderdaad erg phishing-achtig uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je nou de headers had gepost, had iemand meteen kunnen zeggen dat het spam/phishing zou zijn geweest.

Maar heeft Budgetphone geen telefoonnummer waar je e.e.a. kan navragen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:07
Ik zou vooral NIET! op die link klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 20:20

Lemur

Jaap van Wingerde

Topicstarter
Geen paniek! Het bericht heeft een DKIM-Signature, is aan het juiste weinig gebruikte e-mail adres gericht, en de links zijn goed. Het blijft vreemd dat Budgetphone wel berichten aan klanten stuurt, maar geen melding op de website plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10 00:10
Lemur schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:23:
Geen paniek! Het bericht heeft een DKIM-Signature, is aan het juiste weinig gebruikte e-mail adres gericht, en de links zijn goed. Het blijft vreemd dat Budgetphone wel berichten aan klanten stuurt, maar geen melding op de website plaatst.
Niets raar aan. Ze zijn het namelijk niet verplicht.
Er zijn geen persoonsgegevens buitgemaakt.

Uit oogpunt van service/transparantie zou ik als ik hen was een nieuwsbericht plaatsen; maar dit is aan hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
diefightdie schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:27:
[...]

Niets raar aan. Ze zijn het namelijk niet verplicht.
Er zijn geen persoonsgegevens buitgemaakt.

Uit oogpunt van service/transparantie zou ik als ik hen was een nieuwsbericht plaatsen; maar dit is aan hen.
Ik vind het wel raar. Ik ben daar ook klant weliswaar met een prepaid abonnement, maar ik heb de email niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10 00:10
pacificocean schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:37:
[...]

Ik vind het wel raar. Ik ben daar ook klant weliswaar met een prepaid abonnement, maar ik heb de email niet gehad.
Ik zal het anders verwoorden :)
Het kan een persoonlijke mening zijn om dit wel/niet raar te vinden. Inclusief mijn mening 'niets raars aan'.
Echter is het geen verplichting voor ze om dit te melden. M.i. zou ik ook niet échte hackpoging of ongewenste toegang tot b.v. KPN of Tele2 in mijn mailbox willen weten. Ondanks dat ik er klant bent.
Als ik geraakt wordt; dan wel natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Lemur schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:23:
Zelfde email ontvangen, zou het account ook geblokt worden per 10 mei? Aangezien er specifiek "(...) vóór 10 mei je sip-wachtwoord aan te passen" staat.
Pagina: 1