Hoi,
voor een project op school maak ik een database op een raspberry pi 3, waar met een barcode scanner producten aan toegevoegd (en uitgehaald, hier ben ik alleen nog niet aan toe) kunnen worden. Dit om bij te kunnen houden wat voor producten je allemaal in huis hebt als je in de supermarkt staat en vergeten bent om te kijken
De code werkt behalve dat de quantity en name niet toegevoegd worden in mijn database.
Iemand een idee hoe ik dit werkend kan krijgen? Ben redelijk nieuw met mysql en php dus het liefst simpel
<?php
error_reporting(E_ALL ^ E_DEPRECATED);
$link=mysqli_connect("localhost","root","wachtwoord");
mysqli_select_db($link,"producten");
if(isset($_POST['submit'])){
$barcode = $_POST['barcode'];
$query = mysqli_query($link," INSERT INTO barcode (barcode_no, date, quantity, name) VALUES ('$barcode',now(),'$quantity','$name' )");
header("LOCATION:barcode.php");
}
?>
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body>
<form method="POST" action="barcode.php">
barcode: <input type="text" name="barcode">
quantity: <input type="value" name="quantity">
productname: <input type="text" name="name"><br>
<input type="submit" name = "submit" value="submit">
<input type="submit" name = "remove" value="remove">
</form>
</body>
</html>
voor een project op school maak ik een database op een raspberry pi 3, waar met een barcode scanner producten aan toegevoegd (en uitgehaald, hier ben ik alleen nog niet aan toe) kunnen worden. Dit om bij te kunnen houden wat voor producten je allemaal in huis hebt als je in de supermarkt staat en vergeten bent om te kijken
De code werkt behalve dat de quantity en name niet toegevoegd worden in mijn database.
Iemand een idee hoe ik dit werkend kan krijgen? Ben redelijk nieuw met mysql en php dus het liefst simpel
<?php
error_reporting(E_ALL ^ E_DEPRECATED);
$link=mysqli_connect("localhost","root","wachtwoord");
mysqli_select_db($link,"producten");
if(isset($_POST['submit'])){
$barcode = $_POST['barcode'];
$query = mysqli_query($link," INSERT INTO barcode (barcode_no, date, quantity, name) VALUES ('$barcode',now(),'$quantity','$name' )");
header("LOCATION:barcode.php");
}
?>
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body>
<form method="POST" action="barcode.php">
barcode: <input type="text" name="barcode">
quantity: <input type="value" name="quantity">