Tusk schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 08:51:
[...]
zou je hier eens wat real world screenshots van kunnen plaatsen van jou zelf? Of misschien zelfs een mini reviewtje waar en wanneer je het in het buitenland hebt gebruikt?
Mijn schrijfkunsten zijn ondermaats maar ik reageer toch eventjes.
Ik gebruik komoot om mijn fietsritten te plannen maar het gaat ook voor mountainbike en wandelingen.
Je kan ritten plannen op 2 manieren:
- een .gpx, .tcx of .fit file importeren
- een nieuwe rit maken
Als je een file importeert kan je het type activiteit kiezen en kan je kiezen om de route te matchen met hun database. Dan wijkt de route af van de geïmporteerde maar zal de navigatie beter werken volgens hun.
Nadat je gekozen hebt kom je op het overzicht van je rit/wandeling uit en kan je deze nog verder aanpassen door waypoints toe te voegen of te verplaatsen. Dit werkt allemaal zeer vlot.
Indien de route afwijkt van de originele kan je dit zien omdat de originele route ook op de kaart getoont word.
Als je een nieuwe rit wil plannen kan je zoals op maps een begin en een eindpunt ingeven en daarna de route aanpassen naar wens of je geeft een begin punt in en voegt waypoints toe.
Tijdens het aanpassen/plannen van de route zie je op het scherm vrij veel info.
aan de linker kant zien we:
- mogelijkheid om je fitness in te geven
- het moeilijkheidsniveau (afhankelijk van de fitness die je ingeeft)
- de geschatte tijd de je onderweg zal zijn
- de afstand
- het aantal hoogtemeters bergop en bergaf
- een staafdiagram met de wegtypes (fietspad, straat,...)
- een staafdiagram met de wegoppervlaktes (kasseien, asfalt, beton,...)
- geschatte gemiddelde snelheid
Onderaan op het scherm vinden we een hoogteprofiel weer.
Je kan langs de zijkant ook op de types en oppervlaktes klikken en dan toont hij waar dat het is op de kaart.
Ik heb de app nog niet zoveel gebruikt als de website, maar de app werkt ook gewoon goed. Ik heb deze op vakantie 1x gebruikt om de kortste weg terug naar het hotel te vinden tijdens de fietstocht omdat ik hem niet kon uitrijden.
Ik heb de kaart aangeschaft voor €20, maar ik persoonlijk zou er ook €30 voor geven.
[
Voor 3% gewijzigd door
Zottenpedj op 08-05-2018 12:36
]