MSI R9 290X Lightning niet gedecteerd bij driver install

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-10 18:35
Vandaag heb ik mijn moederbord geupgrade naar een MSI Z97 XPOWER AC. Samen hierbij heb ik mijn GPU vervangen voor bovenstaande.
Echter, als ik drivers probeer te installeren kan de kaart niet gevonden worden. De kaart staat wel in MSI afterburner, maar niet in Device Manager. Daarnaast heb ik de vorige drivers met DDU verwijderd.
Normaal zijn dit soort zaakjes op te lossen door de installatie via device manager te forcen, maar gezien de kaart hier niet staat (basic display adapter staat er zelfs niet), wordt het een beetje lastig.
Wie heeft hier een oplossing voor?

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Beste antwoord (via untflanked op 05-05-2018 17:48)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:06

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je hebt zowel het moederbord als videokaart vervangen? Ik raad aan Windows 10 gewoon eens opnieuw te installeren. Zeker bij een ander moederbord is dit zeer raadzaam. De R9 290/290X kaarten hebben soieso wel eens problemen met installatie van de drivers als er nog restanten van een voorgaande driver aanwezig zijn. Nu wordt het nog complexer, omdat het moederbord ook gewijzigd is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:37

nelizmastr

Goed wies kapot

Heb je ook Windows geherinstalleerd of niet? Zo niet, herstart dan even de PC. Windows 10 kent het woord afsluiten niet. Doet de IGP het wel? De oude GPU ook? Voedingskabels goed aangesloten op de 290X?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Ik heb windows niet opnieuw geïnstalleerd. Daarnaast heb ik ook problemen met afsluiten, gezien hij nooit volledig uit gaat, maar de HDD aanblijft. De oude GPU is verkocht. Voedingskabels zijn goed aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-10 10:15

HKS-Skyline

Vroooom ?

Misschien een domme vraag, maar zit je monitor wel in de videokaart en niet in de onboard video?
Ook kan je nog kijken of de kaart het wel doet in een ander slot en of hij in de bios goed word gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Standaard problemen zijn allemaal gecheckt. Videokaart wordt ook in de BIOS gedetecteerd en ook Furmark en MSI Afterburner zien hem.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:06

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je hebt zowel het moederbord als videokaart vervangen? Ik raad aan Windows 10 gewoon eens opnieuw te installeren. Zeker bij een ander moederbord is dit zeer raadzaam. De R9 290/290X kaarten hebben soieso wel eens problemen met installatie van de drivers als er nog restanten van een voorgaande driver aanwezig zijn. Nu wordt het nog complexer, omdat het moederbord ook gewijzigd is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1