Toon posts:

Studio monitor voor 300 - 400 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Ik zoek een leuke set studio monitors met een goed gebalanceerd geluid om mee te producen. Ik wil de set ook gewoon gebruiken om naar muziek te luisteren, dus het moet niet een al te saai geluid geven. Mijn budget ligt tussen de 300 en 400 euro.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Ik had de yamaha hs5 en hs7 op het oog.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:09
Ik heb niet zo heel veel ervaring in dat budget maar ook al krk overwogen? Niet de meest neutrale speakers maar voor een deuntje luisteren dan wel weer prima :)

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jup, ik ken krk’s, maar ik heb veel negatieve reviews gelezen over dit merk vanwege de slechte mids en de bass die overheerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 12:33
m-audio bx5/8 ? heb zelf beide en ben wel gecharmeerd van ze

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 10:33

Mikayu

.srt

Luister ook eens naar de Tannoy Reveal
In 3 formaten verkrijgbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:27
JBL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Voor aankoopadvies is er Consumentenelektronica Aankoopadvies. De inzet is wel heel minimaal in deze...

[ Voor 43% gewijzigd door FeaR op 04-05-2018 18:48 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 10:14
Ben zelf erg tevreden over mijn JBL LSR305 set. Komt goed geluid uit. Zijn wel vrij groot en volume regeling is wat onhandig, maar dat kan weer afgevangen worden door een dac/amp met variabele line output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:46
https://www.bax-shop.nl/s...diomonitor-grijs-per-stuk

Je moet alleen wel tegen super vlak geluid kunnen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej.

Ik heb zelf een setje KRK rokits 6 (https://www.bax-shop.nl/s...ve-studiomonitor-per-stuk) in combinatie met de KRK 10s (https://www.bax-shop.nl/s...krk-10s2-studio-subwoofer). Vroeger gekocht voor video editing, nu gebruik ik het in de woonkamer om films en muziek mee te luisteren. TV aangesloten op focusrite scarlet 6i6. Bijzonder tevreden ermee. Tuurlijk dit zijn de instappertjes van KRK.
Op mijn kantoor vond ik het laag helemaal niet overheersen, nu ik het in mijn woonkamer heb staan merk ik dat het laag meer aanwezig is, opzich voor films wel mooi. Ik zit dan in de woonkamer ook niet echt in de sweet spot.

Dus deze raad ik je zeker aan om als beginnende producer op te mixen. Stapje hoger zou ik zelf naar de Generics gaan kijken, maar die vallen dan wel buiten je budget.

Groetjes, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:12
Zoals FeaR ook al aangeeft, je topic start is wel erg summier. Je geeft aan de Yamaha hs5 en hs7 op het oog te hebben, waarom koop je dan niet een van beiden? Of geef tenminste aan waarover je twijfelt, dan valt er wat te bespreken. Nu komt het over als "ik ben te lui om zelf te kiezen, dus ik hoor wel wat jullie adviseren".

Het aanvankelijke doel van studio monitors is om het geluid zo neutraal mogelijk weer te geven. Dat is meestal een ander doel dan wanneer je gewoon muziek wilt luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonymalony
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 16:32
Op marktplaats staat een set Adam Audio Artist 3 te koop, wel in het wit. Ik heb deze set ook, met de Artist subwoofer erbij en ik ben er ZEER tevreden over!
Pagina: 1