Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scriptonusman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 21:47
Ik ben momenteel in het bezit van een ouder model Spectre x360 en was van plan te upgraden naar het krachtiger model met de ingebouwde AMD GPU,
Tot ik net op de afbeelding keek en ineens een power-adapter aansluiting zag!
Mijn huidige model is op te laden via USB-C, wat mij toch de toekomst lijkt. Maakt HP hier nu een stap achteruit?

Kan iemand mij vertellen of de USB-C poorten op dit model (met de Vega-RX) ook te gebruiken zijn voor het opladen van de laptop?
Dit zou voor mij nu namelijk een breekpunt zijn om de laptop om te ruilen. (en wellicht is dit ook relevante voor mede-tweakers die overwegen deze laptop aan te schaffen)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fapkonijntje
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-07-2023
Nee, dat kan niet op deze laptop. Dat komt omdat de Vega GPU+Intel CPU simpelweg teveel stroom kunnen vragen en HP dus heeft gekozen voor het opladen via een klassieke aansluiting. Je ziet ook verder geen game laptops met USB-C charging.

USB-C doet in de meeste gevallen max 45W. De oplader van de Spectre met Vega M GL is 150W.

Op de Spectre zit ook een quick charge feature die actief is als de laptop uit staat. Dit is ook niet mogelijk via USB-C. Het is tenslotte geen telefoon.

Ook de Dell XPS 15 met Vega M GL kan niet opladen via USB-C.

Opladen via USB-C op laptops vind je normaalgesproken alleen op 13" (of kleiner) apparaten met een ultra low power CPU en een veel kleinere accu.

[ Voor 12% gewijzigd door fapkonijntje op 06-05-2018 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VreYseN
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 23:38
Het zal waarschijnlijk veel te laat zijn, maar misschien voor andere mensen nog interessant.
Ik heb de 15-ch020nd.
Opladen via USB-C werkt. Zowel een HP thunderbolt dock (150W) als de oude adapter (90W) van mijn vorige spectre x360 (15-bl020nd) doen het prima.

• Wouter140785
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-08 21:17
VreYseN schreef op woensdag 12 september 2018 @ 23:29:
Het zal waarschijnlijk veel te laat zijn, maar misschien voor andere mensen nog interessant.
Ik heb de 15-ch020nd.
Opladen via USB-C werkt. Zowel een HP thunderbolt dock (150W) als de oude adapter (90W) van mijn vorige spectre x360 (15-bl020nd) doen het prima.
Ik heb exact hetzelfde model spectre als jij, ik ben benieuwd wat jij vindt van de kwaliteit van het touch screen? Ik gebruik de spectre bijv. om in Photoshop met de Stylus (hp tilt pen) te werken maar hij registreert vaak onbedoelde klikken met de stylus. Ook als ik de pen iets van het scherm af haal (de cursor verdwijnt) en ik houdt de pen weer dicht bij het scherm, dan registreert hij ineens een klik. Verder als ik een pagina doorscroll met meerdere afbeeldingen (zoals shutterstock) klikt hij vaak onbedoeld een foto aan ipv te scrollen. Herken jij deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:57

jgj82

Ja, maar = nee

Wouter140785 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 00:35:
[...]

Ik heb exact hetzelfde model spectre als jij, ik ben benieuwd wat jij vindt van de kwaliteit van het touch screen? Ik gebruik de spectre bijv. om in Photoshop met de Stylus (hp tilt pen) te werken maar hij registreert vaak onbedoelde klikken met de stylus. Ook als ik de pen iets van het scherm af haal (de cursor verdwijnt) en ik houdt de pen weer dicht bij het scherm, dan registreert hij ineens een klik. Verder als ik een pagina doorscroll met meerdere afbeeldingen (zoals shutterstock) klikt hij vaak onbedoeld een foto aan ipv te scrollen. Herken jij deze problemen?
Ik heb daar geen problemen mee ondervonden tot nu toe.