Is de Asus B150M-A D3 een redelijk moederbordje? Kwam dit mobo tweedehands tegen en wil graag een mobo met DDR3 aangezien ik dan niet nieuwe ram hoef te kopen. ik wou deze gebruiken in combinatie met een Intel core i5 6500, 8gb ram DDR3 en een Asus GTX 660 TI-DC2T-2GD5 videokaart om fortnite minimaal op high te laten draaien (1080p)
Vraag
Beste antwoord (via Julio1997 op 04-05-2018 17:34)
Wat als je nou het moederbord vervangt met een Asus bijv.? Asrock staat nou niet echt super bekend om hele goede moederborden op het AM3 socket. 2 Gehad, allebei even slecht qua performance. Asus mobo gepakt draaide al gelijk een stuk beter.
Dus als je denkt dat de CPU nog voldoet is een nieuw moederbord, desnoods uit V&A al een hele goede stap.
Dus als je denkt dat de CPU nog voldoet is een nieuw moederbord, desnoods uit V&A al een hele goede stap.
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Alle reacties
Wat zeggen de reviews? Je dumpt nu zonder blijk van eigen onderzoek je vraag hier. Dat is niet hoe het werkt
. Er zijn genoeg reviews over dit moederbord te vinden. Duik daar eens eerst in.
Ja wat vooronderzoek kan geen kwaad, al is er voor dit moederbord afgezien van een paar halfgebakken youtube video's weinig aan reviews te vinden. Niets van een gerenomeerde techmedia in iedergeval. Opzich logisch daar het geen focusproduct voor asus is.br00ky schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 12:12:
Wat zeggen de reviews? Je dumpt nu zonder blijk van eigen onderzoek je vraag hier. Dat is niet hoe het werkt. Er zijn genoeg reviews over dit moederbord te vinden. Duik daar eens eerst in.
Het is een prima bordje, wat beperkt in specs, onboard audio is niet heel denderend en de stroomvoorziening voor de cpu is ook vrij simpel. Waarschijnlijk niet heel geschikt voor meer dan een i5 zonder dat de boel gaat throttelen, maar een 6500 moet wel lukken. Kwalitatief in iedergeval niets mis mee. Aangezien er geen heatsinks op het moederbord zitten is het raadzaam een goede koeler te gebruiken die ook airflow op het bord genereerd. Iets als de Be Quiet Shadow Rock TF2 of de goedkopere Scythe Kodati Rev. B zijn goede opties. Een stock Intel koeler volstaat ook aangezien deze de lucht ook rondom de cpu over het bord blaast, maar is niet bepaald stil.
Heb je DDR3L? Dat is namelijk wel nodig icm Skylake. Normaal, 1,5V, DDR3 kan de geheugencontroller in de cpu beschadigen en instabiliteit veroorzaken.
Wat is je huidige CPU, voordat we gaan vervangen naar moederbordjes / CPU's die niet optimaal zijn? Is daar niet wat mogelijk?
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Heb geen DDR3L dus komt er op neer dat ik alsnog ander ram geheugen zou moeten aanschaffen? Heb momenteel
AMD FX 6300 wou overstappen naar Intel vandaar de vraag. Had research gedaan maar kon bijna niks vinden over dit mobo. De reden dat ik overstappen wil naar intel is omdat ik een slecht mobo heb (ASRock 960GM/U3S3 FX) de cpu in combinatie met het mobo geven naar mijn idee haperingen en framedrops waar ik last van heb, die volgens een ander topic veroorzaakt zouden worden door een vrm die op hwmonitor soms 125 graden blijkt te worden. Gek genoeg heb ik vandaag weer gegamed en heb ik vandaag geen enkele hapering of framedrop gehad. Kortom ik ben een beetje radeloos en dacht dat de beste optie was om een leuk maar niet te duur Intel mobo te kopen met een i5 6500 cpu.
AMD FX 6300 wou overstappen naar Intel vandaar de vraag. Had research gedaan maar kon bijna niks vinden over dit mobo. De reden dat ik overstappen wil naar intel is omdat ik een slecht mobo heb (ASRock 960GM/U3S3 FX) de cpu in combinatie met het mobo geven naar mijn idee haperingen en framedrops waar ik last van heb, die volgens een ander topic veroorzaakt zouden worden door een vrm die op hwmonitor soms 125 graden blijkt te worden. Gek genoeg heb ik vandaag weer gegamed en heb ik vandaag geen enkele hapering of framedrop gehad. Kortom ik ben een beetje radeloos en dacht dat de beste optie was om een leuk maar niet te duur Intel mobo te kopen met een i5 6500 cpu.
Wat als je nou het moederbord vervangt met een Asus bijv.? Asrock staat nou niet echt super bekend om hele goede moederborden op het AM3 socket. 2 Gehad, allebei even slecht qua performance. Asus mobo gepakt draaide al gelijk een stuk beter.
Dat zou inderdaad een mooie oplossing zijn, welk mobo met socket am3+ zouden jullie mij dan aanraden?
Is dat niet ene beetje afhankelijk wat je denkt nodig te hebben? Verschillen qua chipsets uitzoeken etc.Julio1997 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 16:33:
Dat zou inderdaad een mooie oplossing zijn, welk mobo met socket am3+ zouden jullie mij dan aanraden?
link alle AM3+ mobos
Succes
Indertijd was de pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P eigenlijk het onovertroffen go-to bordje wat betreft prijs/kwaliteit. Voldoende fasen dus geen throtteling. Als je die tweedehands kan oppikken kan je prima nog even verder.
Bedankt voor de hulp, is deze te vergelijken met de Gigabyte GA-970A-DS3P?
Ik ben er uit ik ga voor 1 van deze 3 mobo's Gigabyte GA-990FXA-UD3, Asus Sabertooth 990FX R2.0 of een Asus Crosshair V Formula-Z
Er staan 2 Asus Crosshair V Formula-Z te koop hier te koop op tweakers dus daar zou ik voor gaan.Julio1997 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 18:34:
Ik ben er uit ik ga voor 1 van deze 3 mobo's Gigabyte GA-990FXA-UD3, Asus Sabertooth 990FX R2.0 of een Asus Crosshair V Formula-Z
Ik zou beide Asus borden boven die Gigabyte verkiezen. Dus als het je lukt een Asus te scoren, zeker doen. Maar qua power fases zijn ze hetzelfde (onder de specificaties).
Kwam er dus vanavond achter dat ik micro atx heb en een groter moederbord past niet in deze kast helaas
Beste optie is, zoals in je andere topic vermeld, een gebruikte 4e gen Intel cpu met H81/B85/H87/H97 mobo kopen. Kost iets meer dan een gebruikt AMD bord met de gewenste features maar daar krijg je wel betere prestaties voor terug. Sowieso is een mATX AM3+ met goede stroomvoorziening erg schaars dus duur.
Pagina: 1