voor m'n werk ben ik bezig een applicatie te schrijven waar user input aan de hand van de waarde op de juiste plaats gezet wordt.
op het moment los ik het op de volgende manier op:
//between is een extension method op alle comparable types
in c# 7 is het mogelijk om ranges op te geven in switches, waarmee dit gereduceert kan worden tot
zelf vind ik de c#7 manier mooier, maar ik vroeg me af wat anderen er over denken en of er nog andere manieren zijn om iets dergelijks te doen
EDIT: dit had dus een discussietopic moeten wezen geen vraag
op het moment los ik het op de volgende manier op:
//between is een extension method op alle comparable types
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| foreach (var field in unknownFields) { var startAddress = field.StartAddress; if (startAddress.Between(0x8000, 0x807f)) { field.FieldType = CNvr1; } else if (startAddress.Between(0x8080, 0x80FF)) { field.FieldType = CNvr2; } ...... } |
in c# 7 is het mogelijk om ranges op te geven in switches, waarmee dit gereduceert kan worden tot
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| foreach (var field in unknownFields) { var startAddress = field.StartAddress; switch (startAddress) { case int n when n >= 8000 && n <= 0x807F: field.FieldType = CNvr1; break; case int n when n >= 0x8080 && n <= 0x80FF: field.FieldType = CNvr2; break; case .... } } |
zelf vind ik de c#7 manier mooier, maar ik vroeg me af wat anderen er over denken en of er nog andere manieren zijn om iets dergelijks te doen
EDIT: dit had dus een discussietopic moeten wezen geen vraag