Hallo, zal mij even voorstellen. Mijn naam is Roland en ik heb net een account aangemaakt op tweakers
al lees ik al wel langer mee.
Mijn vraag is hoe ik het voor elkaar krijg om text in een cell te krijgen op basis van een datum.
(die tussen 2 andere datums valt)
het is een sheet om activiteiten te plannen voor wanneer een schip de haven in komt.
In sheet 1 word er ingevuld wat er moet gebeuren en welke datum het gepland is, en dan in sheet 2 zou het automatisch in de goede tabel moeten komen voor de desbetreffende portcall.
Stel:
- dat de boegschroef moet vervangen worden: (omschrijving in sheet 1, cell C5)
- dit moet gebeuren op 15 mei, (datum in cell H5 in sheet 1)
nu staat er in Sheet 2 een tabel met aantal geplande portcalls (bijvoorbeeld 14-05-2018 tot 19-05-2018)
hier moet in komen wat er die port call allemaal moet gebeuren.
hoe zorg ik er voor dat als de datum (in cell H5, sheet 1) tussen de 14e en de 19e valt, (datums in cellen A3 en B3, sheet 2 ) hij automatisch de omschrijving (sheet 1, Cell C5) in die tabel zet? (D13)
ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.. beetje lastig uit te leggen misschien.
sheet 1:

sheet 2 :

...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 2016
hoop dat jullie kunnen helpen!
Mijn vraag is hoe ik het voor elkaar krijg om text in een cell te krijgen op basis van een datum.
(die tussen 2 andere datums valt)
het is een sheet om activiteiten te plannen voor wanneer een schip de haven in komt.
In sheet 1 word er ingevuld wat er moet gebeuren en welke datum het gepland is, en dan in sheet 2 zou het automatisch in de goede tabel moeten komen voor de desbetreffende portcall.
Stel:
- dat de boegschroef moet vervangen worden: (omschrijving in sheet 1, cell C5)
- dit moet gebeuren op 15 mei, (datum in cell H5 in sheet 1)
nu staat er in Sheet 2 een tabel met aantal geplande portcalls (bijvoorbeeld 14-05-2018 tot 19-05-2018)
hier moet in komen wat er die port call allemaal moet gebeuren.
hoe zorg ik er voor dat als de datum (in cell H5, sheet 1) tussen de 14e en de 19e valt, (datums in cellen A3 en B3, sheet 2 ) hij automatisch de omschrijving (sheet 1, Cell C5) in die tabel zet? (D13)
ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.. beetje lastig uit te leggen misschien.
sheet 1:

sheet 2 :

...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 2016
hoop dat jullie kunnen helpen!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2018 13:14 . Reden: fotos toegevoegd ]