[Excel] autmatisch plotten van text op basis van datum

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, zal mij even voorstellen. Mijn naam is Roland en ik heb net een account aangemaakt op tweakers :) al lees ik al wel langer mee.

Mijn vraag is hoe ik het voor elkaar krijg om text in een cell te krijgen op basis van een datum.
(die tussen 2 andere datums valt)
het is een sheet om activiteiten te plannen voor wanneer een schip de haven in komt.

In sheet 1 word er ingevuld wat er moet gebeuren en welke datum het gepland is, en dan in sheet 2 zou het automatisch in de goede tabel moeten komen voor de desbetreffende portcall.

Stel:
- dat de boegschroef moet vervangen worden: (omschrijving in sheet 1, cell C5)
- dit moet gebeuren op 15 mei, (datum in cell H5 in sheet 1)

nu staat er in Sheet 2 een tabel met aantal geplande portcalls (bijvoorbeeld 14-05-2018 tot 19-05-2018)
hier moet in komen wat er die port call allemaal moet gebeuren.

hoe zorg ik er voor dat als de datum (in cell H5, sheet 1) tussen de 14e en de 19e valt, (datums in cellen A3 en B3, sheet 2 ) hij automatisch de omschrijving (sheet 1, Cell C5) in die tabel zet? (D13)

ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.. beetje lastig uit te leggen misschien.

sheet 1:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/15yetkm.jpg

sheet 2 :
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2v36dkw.jpg
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 2016

hoop dat jullie kunnen helpen!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2018 13:14 . Reden: fotos toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 22:36

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Gaat het om meerdere acties die je allemaal wilt invullen? Of gaat het om 1 enkele actie?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is de bedoeling in sheet 1 een lijst met werkzaamheden en een uitvoerdatum te hebben, die dan in sheet 2 automatisch in de goede row komen te staan. dus meerdere acties denk ik? zal kijken hoe ik screenshots kan toevoegen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:34:
Hallo, zal mij even voorstellen. Mijn naam is Roland en ik heb net een account aangemaakt op tweakers :) al lees ik al wel langer mee.

Mijn vraag is hoe ik het voor elkaar krijg om text in een cell te krijgen op basis van een datum.
Hi, zowel je vraag als het antwoord is gelaagd, maw. iets complexer dan met 1 slimme formule kan worden bereikt. Echter wel een intrigerend vraagstuk... Via een priveberichtje stuur ik je net een opzetje met verschillende technieken en een pivot tabel voor het eindresultaat.

Hopelijk helpt het je op weg.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Boeryepes schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 12:28:
[...]

Hi, zowel je vraag als het antwoord is gelaagd, maw. iets complexer dan met 1 slimme formule kan worden bereikt. Echter wel een intrigerend vraagstuk... Via een priveberichtje stuur ik je net een opzetje met verschillende technieken en een pivot tabel voor het eindresultaat.

Hopelijk helpt het je op weg.
Dat is lekker voor de discussie waarde pms sturen :X
Dit is toch niks meer dan een if statement een regel vullen als de waarde tussen 2 datums is. En dan dan de lege regels conditioneel niet weer geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Volgens mij niet hoor:
- Er zijn 4 mogelijke 'ok' datumcondities: activiteit valt nl.geheel of deels binnen een portcall.
- Het aantal portcalls is potentieel variabel.
- Er kunnen meerdere matches zijn tussen activiteiten en portcalls dus welke kies je?
- In de TS beschrijving past de oplossing mi. niet heel soepel en heb daarom een alternatieve opzet bedacht.

En dat allemaal inzichtelijk maken (TS zoekt een oplossing) lijkt het mij zinvoller om een voorbeeldoplossing te maken en met hem te delen dan dat in meerdere posts uit te schrijven. Ik besef terdege dat dat minder uitnodigt tot discussie.

Als mijn bijdrage hem helpt, dan ben ik tevreden. Dat zo aanpakken is een bewuste keuze omdat ik hem wil helpen met een oplossing. De discussie heb ik niet willen zoeken.

Is natuurlijk prima als TS mijn voorbeeld publiekelijk deelt.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Waarom eigenlijk geen bestaande applicatie gebruiken hiervoor? Zoals bijvoorbeeld Napa. https://www.napa.fi/Ship-Operations/Logbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het meedenken, ik ga aan de slag met het voorbeeld :) het is me wat duidelijker in ieder geval!
Pagina: 1