Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piqer
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-03 20:14
Helaas zit ik in een gebied waar de bekabelde internet niet al te best is en waar ik ook geen mogelijkheid heb om de internet lijn te upgraden.

Een speedtest gedraaid op mijn PC en de volgende snelheden komen daaruit:

Ping = 108 ms
Download snelheid = 7.61 Mbps
Upload snelheid = 0.66 Mbps

Ik heb mij laten adviseren om een 4G Sim te gebruiken in combinatie met een router.
Dus heb ik een Wifi 5Ghz dongel (AC1300 TP-LINK T4U) gekocht voor desbetreffende PC en een 4G router (Archer AC1350/MR400)

T-Mobile 4G sim onbeperkt data abonnement met hoogste snelheid er in gepropt en dezelfde speedtest gedraaid.

Met deze resultaten:

Ping = 24 ms
Download snelheid = 1.06 Mbps
Upload snelheid = 11.72 Mbps

Wat gebeurt hier nou? Waarom heb ik nu een lage Download Snelheid en een hoge Upload snelheid?

Ik snap hier vrij weinig meer van en ik hoop dat iemand mij dit kan uitleggen _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Piqer schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:07:
T-Mobile 4G sim onbeperkt data abonnement met hoogste snelheid er in gepropt en dezelfde speedtest gedraaid.
Volgens de voorwaarden van T-Mobile en van de ACM zijn 'normale' mobiele abonnementen niet bedoeld voor vaste toepassingen. Het kan dus zomaar zijn dat je binnenkort een bericht van T-Mobile krijgt dat ze je afsluiten. Zie ook; nieuws: Tele2 gaat klanten afsluiten als zij simkaart met 06-nummer in router... en https://www.acm.nl/nl/ond...mmers-voor-spraak-en-data.

Dat gezegd hebbende:
Wat gebeurt hier nou? Waarom heb ik nu een lage Download Snelheid en een hoge Upload snelheid?
Als ik het goed begrijp koppel je de PC via 5Ghz aan de 4G router, klopt dat? Probeer het sowieso eens met een kabeltje. Is de snelheid dan nog steeds niet geweldig, probeer dan de router eens buiten te zetten.

Daarnaast waar doe je speedtest mee?

Daarnaast werken 4G routers maar beperkt binnen, zeker op plekken waar weinig bereik is. Om zo'n router het beste te laten werken zou je eigenlijk gebruik moeten maken van een buitenantenne.

Als laatste zie ik dat je gezien de snelheden iets van ADSL hebt momenteel? Kijk eens op de KPN website of je in aanmerking komt voor 4G buitengebied. Je krijgt dan een fatsoenlijke router, en mogelijkheden voor een buitenantenne.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 04-05-2018 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piqer
Als ik het goed begrijp koppel je de PC via 5Ghz aan de 4G router, klopt dat? Probeer het sowieso eens met een kabeltje. Is de snelheid dan nog steeds niet geweldig, probeer dan de router eens buiten te zetten.
Dat klopt.
Ik heb nu de PC op 2.4 Ghz verbinding laten maken en ik krijg een compleet beeld?!

Speedtest resultaten
Ping = 23 ms
Download snelheid = 43.74 Mbps
Upload snelheid = 8.99 Mbps
What happened!?
Daarnaast waar doe je speedtest mee?
Ik doe de speedtest op speedtest.net (Door Ookla)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Misschien moet die router wel erg werken om AC en 4G verbinding in de lucht te houden. Meer vertelt mijn glazen bol niet, maar persoonlijk zou ik een kabeltje naar de 4G router gebruiken want ook zo'n dongel is beperkt soms.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piqer
Frogmen schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:54:
Misschien moet die router wel erg werken om AC en 4G verbinding in de lucht te houden. Meer vertelt mijn glazen bol niet, maar persoonlijk zou ik een kabeltje naar de 4G router gebruiken want ook zo'n dongel is beperkt soms.
Ik heb de router zowat naast mijn PC staan, dus afstand zal het niet zijn.
Wat het wel misschien kan zijn is dat er nog 2x een 5Ghz Wifi hier in de lucht hangt van iemand anders.

Heeft 2,4 Ghz minder last van andere Wifi kanalen?

Nog even over het kabeltje.

Ik gebruik ook een domeinserver die ik in de lucht wil houden.
Ik heb alles nu zo ingesteld dat de Wifi gebruikt wordt voor het internet en dat het bekabelde netwerk wordt
gebruikt voor de domeinservices.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ok dat snap ik, maar voor het testen wil je zaken uitsluiten en dat doe je nu dus niet. Waarvoor gebruik je de domeinserver? Het helpt een heel stuk als je een tekening maakt van je hele netwerk.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Piqer schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:00:
Heeft 2,4 Ghz minder last van andere Wifi kanalen?
2,4Ghz reikt verder dan 5Ghz, dus theoretisch heeft 2,4Ghz meer last van andere netwerken. Meestal vooral last van meer netwerken.
Nog even over het kabeltje.
Ik zou het toch echt eventjes met een kabel proberen. Maar leuk die setup zo, maar heb je niet gelezen wat ik in mijn vorige post allemaal aangaf?
Pagina: 1