Nieuwe ventilator voor voeding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Doomsdayman
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Paar maanden geleden ging mijn ventilator ratelen. Ik heb er wat silicone spray in gespoten en dat werkte ook niet. Dus als ik nu PC start geeft ik altijd wat klappen er op en dan ratelt hij niet.

Nou mijn vraag is weet iemand waar je een nieuwe voeding ventilator kan kopen.

Ik heb gelezen dat het kan met CPU fans maar andere zeggen dat het niet zo verstandig is.

Ik heb geen voor keur voor merken wel graag onder de €30,-.

Beste antwoord (via Doomsdayman op 04-05-2018 09:58)

Verwijderd

Als je de afmetingen van je oude fan weet kun je eenvoudig een nieuwe bestellen en hem vervangen. Zoek dan wel even op hoe veel kuub je huidige fan verplaatst en dat de nieuwe dat ook minimaal doet.
De kabels kun je aansluiten door ze gewoon door te knippen, te strippen, en in een kabelklem te "persen" met een combinatie of waterpomp tang.

Deze bedoel ik dan:

https://royalbrinkman.nl/...-0-9-mm-3-a-mas-080403051

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2018 09:58 ]

Alle reacties

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

Het is afhankelijk van de voeding, het type ventilator dat er nu in zit en de aansluiting van de ventilator in de voeding.
Ja je kan de fan vervangen, maar je moet oppassen dat je er geen fan in zet die te weinig lucht verplaatst en je zal hoogstwaarschijnlijk een andere connector op je fan moeten zetten aangezien de meeste voedingen geen casefan aansluitingen gebruiken.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat voor voeding heb je nu precies, en hoe oud is die? Wellicht is het verstandiger om simpelweg de hele voeding te vervangen.

• Doomsdayman
  • Nu online
HKS-Skyline schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:52:
Het is afhankelijk van de voeding, het type ventilator dat er nu in zit en de aansluiting van de ventilator in de voeding.
Ja je kan de fan vervangen, maar je moet oppassen dat je er geen fan in zet die te weinig lucht verplaatst en je zal hoogstwaarschijnlijk een andere connector op je fan moeten zetten aangezien de meeste voedingen geen casefan aansluitingen gebruiken.
Ah, ok bedankt voor de informatie. :)

@TommyboyNL
Ik heb een "Corsair / CX600M".

[ Voor 4% gewijzigd door Doomsdayman op 04-05-2018 09:57 ]

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Als je de afmetingen van je oude fan weet kun je eenvoudig een nieuwe bestellen en hem vervangen. Zoek dan wel even op hoe veel kuub je huidige fan verplaatst en dat de nieuwe dat ook minimaal doet.
De kabels kun je aansluiten door ze gewoon door te knippen, te strippen, en in een kabelklem te "persen" met een combinatie of waterpomp tang.

Deze bedoel ik dan:

https://royalbrinkman.nl/...-0-9-mm-3-a-mas-080403051

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2018 09:58 ]

• Doomsdayman
  • Nu online
Bedankt allemaal voor de informatie.

Verwijderd

Doomsdayman schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:46:

Ik heb gelezen dat het kan met CPU fans maar andere zeggen dat het niet zo verstandig is.
Nee als je niet weet wat je doet is het idd niet heel verstandig. Verkeerde fan kan er voor zorgen dat de voeding oververhit en daardoor kan de voeding weer de PC slopen.

Hoe oud is de voeding?

Wat zijn de PC specificaties?

Nog garantie op de voeding?
Pagina: 1