Naam in email klopt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinSt
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-10-2023
Hallo, als ik een mail stuur naar mijn vriendin, dan komt er op haar iPhone een naam in beeld die ze liever niet meer wil zien. Haar achternaam komt niet overeen met haar eigen achternaam. Ik heb overal al gezocht, maar kan niet vinden waar ik dit in moet stellen.
Het maakt trouwens niet uit wie haar een mail stuurt, naam is altijd verkeerd. Het gaat om een hotmail account.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/pitqih1000n.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door MartinSt op 04-05-2018 09:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Staat het niet zo in jouw adressenboek?

Laat ajb de headers van de mail even zien. Dat kan niet met de mail client van iOS geloof ik, dus check ze in bijv webmail.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinSt
Nee, staat niet zo in mijn adresboek. Blijkbaar wordt de naam automatisch meegegeven, want het maakt niet uit van wie het komt.

Wat bedoel je met de headers? Is dat de code?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:36

Angeloonie

Cheeseburger Addict

MartinSt schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:10:
Het maakt trouwens niet uit wie haar een mail stuurt, naam is altijd verkeerd. Het gaat om een hotmail account.
Ja uhhh.. dan moet ze dus zelf even in haar profiel (van hotmail) gaan zoeken, want de oorzaak ligt dan dus duidelijk niet aan jouw kant.

Ziet ze dit ook als ze op een desktop inlogt in Hotmail?

[ Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 04-05-2018 09:33 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:02

TommieW

Numa numa.

Als je inlogt op Hotmail via de webmail, zie je dan linksbovenaan ook die naam staan? Zo ja, dan moet je via "Profiel bewerken" de naam aanpassen. Anders moet je misschien het account op haar mobieltje opnieuw instellen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinSt
TommieW schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:32:
Als je inlogt op Hotmail via de webmail, zie je dan linksbovenaan ook die naam staan? Zo ja, dan moet je via "Profiel bewerken" de naam aanpassen. Anders moet je misschien het account op haar mobieltje opnieuw instellen.
Je bedoelt rechtsboven neem ik aan? Daar staat haar naam wel goed. Opnieuw instellen kan ik even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinSt
Angeloonie schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:30:
[...]

Ja uhhh.. dan moet ze dus zelf even in haar profiel (van hotmail) gaan zoeken, want de oorzaak ligt dan dus duidelijk niet aan jouw kant.

Ziet ze dit ook als ze op een desktop inlogt in Hotmail?
Nee, daar staat geen naam, maar gewoon haar email adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MartinSt schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:26:
Wat bedoel je met de headers? Is dat de code?
Ja. Hoe je die bekijkt verschilt per client. Bijvoorbeeld [google=hotmail view headers] maar dat verschilt dus per client. Het gaat dan om te checken of daar al de 'foute' naam staat. Nee: probleem zit bij de ontvanger. Ja: probleem zit bij de verzender.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Ik denk dat ze zelf op haar telefoon / adresboek van Hotmail, haar email + verkeerde naam heeft staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinSt
F_J_K schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:08:
[...]

Ja. Hoe je die bekijkt verschilt per client. Bijvoorbeeld [google=hotmail view headers] maar dat verschilt dus per client. Het gaat dan om te checken of daar al de 'foute' naam staat. Nee: probleem zit bij de ontvanger. Ja: probleem zit bij de verzender.
Ik heb de code even doorgenomen, maar daar komt de naam niet in voor, alleen haar mailadres. Dan toch maar weer zoeken op haar telefoon en desnoods de boel verwijderen en opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat de naam juist in de settings van het desbetreffende account op haar iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:36

Angeloonie

Cheeseburger Addict

MartinSt schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:54:
[...]

Nee, daar staat geen naam, maar gewoon haar email adres.
Als je op desktop hotmail inlogt zie je rechtsboven naast het tandwiel een "profiel" met haar naam. Wat staat daar?

Kijk anders hier, dan kom je er ook direct: https://account.microsoft.com/profile/

[ Voor 12% gewijzigd door Angeloonie op 04-05-2018 10:36 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinSt
Daar staat haar naam wel goed.
Verwijderd schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:27:
Staat de naam juist in de settings van het desbetreffende account op haar iPhone?
Dat had ik al gecontroleerd, maar zal vanmiddag of vanavond even de mail eraf gooien en dan opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Het is vast haar apple/icloud account instellingen.

[ Voor 6% gewijzigd door DJMaze op 04-05-2018 14:26 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:48
Als je een outlook/hotmail account toevoegt op een IOS apparaat, moet je uit mijn hoofd een naam opgeven. Volgens mij kun je die naam alleen aanpassen door het account te verwijderen en opnieuw toe te voegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartinSt
Opgelost! Ze had haar eigen naam verkeerd staan in haar contacten lijst...
Pagina: 1