Toon posts:

Schema gezocht: led balk voor ventilator regeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Ik heb van het weekend zelf even zitten knutselen en een 4 kanaals rheobus :9~ gesoldeert...(1,5A per kanaal) dat werkt gewoon hartstikke goed, maar ik wilde het nog wat aanvullen.

Ik ben op zoek naar een 5 kanaals (of meer) led balk die afhankelijk van het voltage wat de bovenstaande schakeling afgeeft een aantal led's laat branden. Hoe meer spanning hoe meer leds.. een soort vu meter idee alleen dan niet bewegend....

Kan iemand mij aan tips/schema's helpen???

PS Ik moet de print nog uitwerken, maar is hier interesse voor ventilator regeling schakelingen???

Verwijderd

Topicstarter
Niemand???

Verwijderd

Rustig aan .. het is vroeg. Het is Maandag. De gemiddelde tweaker heeft z'n koffie nog niet op.

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 09:05 schreef igor het volgende:
Niemand???
op de vroege morge is er niemand!!! dus heb gedult!
ik wil dat schema ook wel! >:)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Klinkt interessant.

Net wakker, om 7:00 lag ik nog lekker in dromenland. Het is maandag... :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:31

mvds

Totally awesome!

Ehhh, je kan toch gewoon een schema van een VU meter nemen? Als de ingangsspanning van zo'n meter niet veranderd, dan zullen de ledjes dus ook niet "bewegen".

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha.....sorry jongens....ben niet gewend aan van die mensjes die moeten wennen aan de gemiddeldemaandagochtenhumeurdatweggaatmeteenbakkieleut ....

Werkt die vu schakeling ook met een ingangsspanning van 1,5-11,5volt (dus waar normaal de optocoupler zit) ?
Pagina: 1