Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

advies over geluidsinstallatie keet/vrienden hok.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ceesieee
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 08-05 19:34
Ik zoek een?
geluids set voor in onze keet.(hok waar we in het weekend met vrienden zitten.)

Wat is je budget?
Ons budget is ongeveer 400/500 euro, het belangrijkste is dat het goed werkt en geen gedoe levert na een avondje goed muziek draaien. Liever iets meer geld kwijt en meteen goed dan goedkoop en trammelant tijdens de avond.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
muziek te draaien in onze keet(ongeveer 10 man), momenteel hebben we een oude versterker aangesloten op een computer en een paar beste speakers ingebouwd maar dat kraakt vaak en valt zo nu en dan uit. (en kan niet hard genoeg) ;) dus nu ben ik al een tijdje aan het rond kijken maar je hebt zoveel, dat ik er niet meer uitkom.

Wat heb je zelf al gevonden?
ik heb al wat gelezen over actieve speakers maar twijfel daar nog een beetje over. en met versterkers heb ik geen idee wat we nodig zouden hebben. wel zou het leuk zijn om ook nog een klein paneeltje erbij te hebben om wat dingetjes erbij te doen maar dat is een bij zaak.

Welke vragen heb je hier nog over?
wie kan mij hier een paar tips over geven, alvast bedankt. :)

Alle reacties

• KDL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 10:08
Lengte, breedte, hoogte en evt vorm vd ruimte, plattegrond zou ook handig zijn

Welke versterker is er nu, merk en wattage
Welke speakers, merk en wattage

Paneel, wat wil je doen, microfoon of muziek mixen?

KDL wijzigde deze reactie 03-05-2018 22:50 (55%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ceesieee
bedankt voor je reactie.
De keet is een zeecontainer die omgebouwd is. dus ongeveer 6 meter lang en 2,5 breed maar in de toekomst gaan we er ook een veranda voor bouwen die net zo groot is.

versterker: siemens RV300
speakers: skytec 200 watt 3x
nog twee kleine van ongeveer 50watt merk onbekend

maar 1 van de skytec speakers is behoorlijk beschadigd.
en met het paneel zou mixen leuk zijn maar dat is een bijzaak.
gr cees

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Skytec is rommel van de bovenste plank. En kan daar niet snel genoeg van af vallen :P

Kijk eens of hier wat tussenzit: https://www.bax-shop.nl/speakersets
Da's PA spul, een setje red je al met 500 euro. Gaat hard en kan wat hebben, is er voor gemaakt. Is ook beveiligd tegen overbelasting, pieken, clipping etc. Kortom: kan een stel pubers aan :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22:50

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Negeer dit: lees de bovenstaande reactie van The Eagle

spoiler:
Keet = slecht geļsoleerd hok?
Als je voor nieuw gaat, dan heb je geklungel met versterkers. Want versterkers slijten door ouderdom en gebruik. Maar aan de andere kant denk je dat versterker meegaan als je ze in een koude en vochtige omgeving gebruikt?

Je hebt vijf speakers op aangesloten? Er is ruimte voor 4 speakers.
Versterker is slechts 100 watt en komt uit 1982.

MedionAkoya wijzigde deze reactie 04-05-2018 23:31 (9%)

Civiele Techniek...nog bezig

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KDL
https://www.bax-shop.nl/speakerset/
is het beste advies,

bax is altijd goed om te kijken, ook als je in de buurt van een winkel bent gewoon langsgaan voor advies

Anders kijk je in de pricewatch

ik dacht boerenschuurtje, maar zo'n zeecontainer is gauw gevuld (met geluid) kan ik vertellen, had ook maar 2 ipv de 4 speakers gebruikt (voor een feestje ingehuurd)

en voor 200-300 kun je ook klaar zijn..
hou je wat over voor de veranda later

beetje budget advies bij bax:
https://www.bax-shop.nl/s...live-draagbaar-pa-systeem
https://www.bax-shop.nl/s...lug-and-play-speakerset-1

skytec zou ik van wegblijven, tenzij niemand eraan komt en 1 persoon het altijd bedient

Als je zelf wat hebt gevonden kun je dat hier ook melden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 05-12 17:06

pmeter

Poes!

quote:
KDL schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 00:00:
(...)
beetje budget advies bij bax:
https://www.bax-shop.nl/s...live-draagbaar-pa-systeem
https://www.bax-shop.nl/s...lug-and-play-speakerset-1

skytec zou ik van wegblijven, tenzij niemand eraan komt en 1 persoon het altijd bedient
Je adviseert om bij Skytec weg te blijven en linkt in je tweede link naar een versterker van Skytec: de Skytec SPL 500EQ PA-versterker 2x 250W

Edit: Via jouw tweede link kom ik toch echt bij een passieve speakerset in combinatie met een Skytec versterker uit :P

pmeter wijzigde deze reactie 05-05-2018 21:00 (26%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KDL
quote:
pmeter schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 12:42:
[...]

Je adviseert om bij Skytec weg te blijven en linkt in je tweede link naar een versterker van Skytec: de Skytec SPL 500EQ PA-versterker 2x 250W
Ik heb 2x een devine gelinkt/geadviseerd
1xactief 1x passief
Bovendien laat ik TS ruimte om zelf ook iets te zoeken/vinden
Daarbovenop geef ik advies hoe met skytec om te gaan mocht hij/zij toch liever wel eentje nemem

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ceesieee
Allemaal bedankt voor de reacties, hier kan ik zeker wat mee. Ik zie heel mooi spul. Dus dat moet vast goed komen.
De keuze zal ik nog laten weten. :)
Gr Cees

• beukiebeer
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 18-06 10:19
op marktplaats staan redelijk veel oudere stereo recievers van harman kardon voor weinig met vaak een gygantisch vermogen aan rms watt voltage waar je mee kan knallen

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15-12 09:56
Voordeel van zon speakerset is dat ze ongeveer onverwoestbaar zijn en berekend op een flinke bierdouche zo nu en dan. Dat soort speakersets staan ook vaak op marktplaats btw. Oh, en koop er natuurlijk wel 1 met Karaoke functie :D

BCC wijzigde deze reactie 17-05-2018 09:22 (13%)

• Case
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online
Ik zou voor dat geld gewoon op marktplaats een paar EV speakers op de kop tikken. Hufterproof spul, en klinkt erg goed vind ik.

Mijn Firewizzie

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True