Mijn vraag
Voor eerste keer een eigen desktop systeem in elkaar gezet.
Na assemblage systeem krijg ik helaas geen BIOS / PORT als ik stroom aansluit.
Alles lijkt te werken: GPU krijgt stroom / fans / verlichting. Case / Case fans krijgen stroom, CPU fan draait, moederbord is actief maar ledje pulseert langzaam. maar alles blijft aan staan.
BIOS / PORT verschijnt helaas niet op mijn scherm. HD disk geeft geen signaal op pc case led.
Ben al aan standaard troubleshooten gegaan.
Ik heb wel geprobeerd om direct via USB Windows 10 te installeren,of relevante B350 Bios update op een USB stick in te pluggen. Maar zelf zonder USB drive zou het systeem toch standaard in BIOS/PORT moeten opstarten / iets op scherm laten zien?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
AM4 Ryzen 1600 zou volgens mij gewoon ook zonder BIOS update moeten werken, of niet? Ik had voor de zekerheid al wel BIOS update op een USB ingeplugd.
Ik heb helaas geen oude desktop liggen waarmee ik onderdelen kan swappen. Zou dit een zaakje DOA Moederbord kunnen zijn?
Voor eerste keer een eigen desktop systeem in elkaar gezet.
Na assemblage systeem krijg ik helaas geen BIOS / PORT als ik stroom aansluit.
Alles lijkt te werken: GPU krijgt stroom / fans / verlichting. Case / Case fans krijgen stroom, CPU fan draait, moederbord is actief maar ledje pulseert langzaam. maar alles blijft aan staan.
BIOS / PORT verschijnt helaas niet op mijn scherm. HD disk geeft geen signaal op pc case led.
Ben al aan standaard troubleshooten gegaan.
Ik heb wel geprobeerd om direct via USB Windows 10 te installeren,of relevante B350 Bios update op een USB stick in te pluggen. Maar zelf zonder USB drive zou het systeem toch standaard in BIOS/PORT moeten opstarten / iets op scherm laten zien?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- geassembleerd volgens handleiding.
- Audiokaart uitgebouwt.
- GPU installeren (en keertje opnieuw ingeplugt) + scherm op GPU aansluiten (vanwege ontbreken iGPU op B350 / Ryzen 5 1600)
- Memory module(s) wisselen op poorten (zie onder);
- SATA HDD ontpluggen (SATA p2)
- paar keer CMOS gereset, nog niet batterij verwijderd. Na resets zowel MB HDMI als GPU HDMI op monitor geplugt.
- Sata SSD (SATA p1) uitgeplugt.
- geen desktop speaker aangesloten om foutcode's uit te lezen, als Laptop gebruiker heb ik die niet standaard thuis liggen.
- Nog niet uitgebouwd tot MB + CPU.
- Nog niet CPU uitgebouwd om pinnen te checken (wat volgens mij op MB lastig te zien is)
- "Tip standaard troubleshoot: CPU cover vergeten van MB te halen" nog niet gecheckt, maar ik weet vrij zeker dat deze er op deze AM4 er niet meer op zit.
AM4 Ryzen 1600 zou volgens mij gewoon ook zonder BIOS update moeten werken, of niet? Ik had voor de zekerheid al wel BIOS update op een USB ingeplugd.
Ik heb helaas geen oude desktop liggen waarmee ik onderdelen kan swappen. Zou dit een zaakje DOA Moederbord kunnen zijn?
[ Voor 10% gewijzigd door Tuningistweaker op 05-05-2018 21:16 . Reden: Meer acties uitgevoerd. ]