Hi,
Voor mijn Wordpress comment formulier gebruik ik "browser validation" door het toevoegen van onderstaande code aan mijn functions.php:
Mijn contact formulier bevat een naam en email veld + een 'comment' veld. Alle velden zijn verplicht om ingevuld te worden. Helaas verschijnt het "required field" bericht wanneer een veld niet is ingevuld alleen bij het 'comment' veld... En wanneer ik het 'comment' veld wel invul en het naam en email veld niet wordt de gebruiker alsnog doorverwezen naar de aparte error pagina van Wordpress.
Een voorbeeld van mijn comment formulier met een "required field" bericht welke moet verschijnen nadat een veld nog blanco is, kan worden bekeken door op onderstaande link te klikken:
https://i.stack.imgur.com/vg2Z5.png
Mijn comment formulier velden maken ook gebruik van "placeholders" en ik ben er achter gekomen dat, wanneer ik de "placeholder" van het naam en email veld weghaal, alle velden naar behoren werken en het "required field" bericht laten zien. De bug wordt dus hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door onderstaande code:
Helaas kan ik er maar niet achter komen waar het precies fout gaat.... Kan iemand mij verder helpen?
Weet iemand misschien ook hoe de tekst van het pop-up bericht kan worden veranderd naar een custom bericht in de functions.php?
Alvast bedankt!
Voor mijn Wordpress comment formulier gebruik ik "browser validation" door het toevoegen van onderstaande code aan mijn functions.php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| /** * Enable form validation */ function custom_enable_comment_form_validation() { if ( comments_open() && current_theme_supports( 'html5' ) ) { echo '<script>document.getElementById("commentform").removeAttribute("novalidate");</script>' . PHP_EOL; } } add_action( 'wp_footer', 'custom_enable_comment_form_validation' ); |
Mijn contact formulier bevat een naam en email veld + een 'comment' veld. Alle velden zijn verplicht om ingevuld te worden. Helaas verschijnt het "required field" bericht wanneer een veld niet is ingevuld alleen bij het 'comment' veld... En wanneer ik het 'comment' veld wel invul en het naam en email veld niet wordt de gebruiker alsnog doorverwezen naar de aparte error pagina van Wordpress.
Een voorbeeld van mijn comment formulier met een "required field" bericht welke moet verschijnen nadat een veld nog blanco is, kan worden bekeken door op onderstaande link te klikken:
https://i.stack.imgur.com/vg2Z5.png
Mijn comment formulier velden maken ook gebruik van "placeholders" en ik ben er achter gekomen dat, wanneer ik de "placeholder" van het naam en email veld weghaal, alle velden naar behoren werken en het "required field" bericht laten zien. De bug wordt dus hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door onderstaande code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <?php /* Using an placeholder in the name and email field. */ function my_update_comment_fields( $fields ) { $commenter = wp_get_current_commenter(); $req = get_option( 'require_name_email' ); $label = $req ? '*' : ' ' . __( '(optional)', 'text-domain' ); $aria_req = $req ? "aria-required='true'" : ''; $fields['author'] = '<p class="comment-form-author"> <input id="author" name="author" type="text" placeholder="' . esc_attr__( "Your name", "text-domain" ) . '" value="' . esc_attr( $commenter['comment_author'] ) . '" size="30" ' . $aria_req . ' /> </p>'; $fields['email'] = '<p class="comment-form-email"> <input id="email" name="email" type="email" placeholder="' . esc_attr__( "Your email address", "text-domain" ) . '" value="' . esc_attr( $commenter['comment_author_email'] ) . '" size="30" ' . $aria_req . ' /> </p>'; return $fields; } add_filter( 'comment_form_default_fields', 'my_update_comment_fields' ); ?> |
Helaas kan ik er maar niet achter komen waar het precies fout gaat.... Kan iemand mij verder helpen?
Weet iemand misschien ook hoe de tekst van het pop-up bericht kan worden veranderd naar een custom bericht in de functions.php?
Alvast bedankt!
[ Voor 0% gewijzigd door MueR op 04-05-2018 11:09 . Reden: Code tags ]