Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-09 14:41
Hallo iedereen en alvast bedankt

Mijn vragen:
1. Werkt duo sim echt goed?
Ik ga komende tijd een paar maanden naar het buitenland, werkt duo sim dan echt super goed? Dus in andere woorden kan ik met duo sim echt 2 Whatsapp accounts op m'n telefoon hebben om alles lekker op een apparaat te hebben staan. (Dus niet switchen tussen 2 phones)
Ik zou het zeer waarderen als iemand hier wat inzicht in kan bieden. Ik weet dat het kan, maar kunnen is niet hetzelfde als fijn werken.

2. Kan iemand z'n mening geven over de afweging tussen deze telefoons?
1. Samsung A5 (2017)
Nadeel: Samsung Skin is niet de meest aantrekkelijke naar mijn mening, mist super dingen, geen 4gb ram ofzo, minder banden beschikbaar (weet niet of compatible in Australie), android 7 is ook nadeel
Voordeel: prijs, accu
2. Sony Xperia XA2 (als iets boven gemiddeld optie, gewoon eerste wat ik zag) -> mss A8 ook als optie?? Scherm is te groot, maar vezels compenseren? Heb nu P9 en wil niet veel groter
Nadeel: 80 euro duurder dan A5 (icm met abonnement)
Voordelen:
Vind Sony altijd wel goed
Moeite tussenweg
Al sneller laden
Accu is minder?
3. Nokia 8
Nadeel: 50-60 euro duurder dan Xperia A2
Geen ervaring met nieuwe Nokia.
Voordelen:
-4gb ram
- Ben een fan van stock Android
- accuduur schijnt uitmuntend te zijn wat ik graag zie
- scherm is mooi.
-Snel laden.
- snelle processor, vooral t.o.v. Samsung phone

Waarvoor ik telefoon überhaupt gebruik:
- zit vooral vaak nieuws te lezen en essays etc, beetje video's te kijken, maar niet super intensief spelletjes spelen en constant appen. --> wil wel graag 1 volle dag op accu kunnen dus als het kan.
- doe altijd hoesje erom, dus material keuze boeit me niet veel voor grip, wel voor sterkte.

Hartstikke bedankt alvast

[ Voor 7% gewijzigd door anoniem987654 op 03-05-2018 22:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:53
Duo-sim betekend niet automatisch dat je 2x WhatsApp kan laten draaien, want dit is afhankelijk van de software op je telefoon.
Bij Huawei heet dit App-Tweeling, dus je telefoon moet een soortgelijke functie hebben.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 20:49
*knip*. Offtopic en gelieve voortaan een report in te dienen.

[ Voor 68% gewijzigd door rens-br op 04-05-2018 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
Marco schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:11:
Duo-sim betekend niet automatisch dat je 2x WhatsApp kan laten draaien, want dit is afhankelijk van de software op je telefoon.
Bij Huawei heet dit App-Tweeling, dus je telefoon moet een soortgelijke functie hebben.
Mijn Samsung Note 8 maakt anders netjes 2 apps aan met 2 simkaarten erin.
Dit zit gewoon standaard in android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 21:42

IQM

Marco schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:11:
Samsung ondersteunt wel een dubbele whatsapp of andere berichten app. Erg handig. Een soort dual SIM functionaliteit op een mono SIM telefoon.

@anoniem987654 Nadeel van mijn Samsung vind ik dat als er een micro SD kaart geplaatst wordt deze als apart geheugen gezien wordt. Bij mijn vorige Xiaomi of de Motorola van mijn vrouw werd het toegevoegd aan het interne geheugen. (dat is handig!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Sakesushi schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:49:
Dit zit gewoon standaard in android. Samsung Experience.
FTFY. :)

@anoniem987654 welkom op Tweakers.

Hoewel niet elke telefoon standaard in de software heeft ingebakken dat je apps kan clonen. Zijn er genoeg apps in de Play Store te vinden waarmee dit wel kan. Bijvoorbeeld Island, App Cloner, Parallel Space. Je hoeft dus niet specifiek een merk / telefoon te kiezen hiervoor.

Dit betreft dit aankoopadvies, dus schopje naar ATT.

Als is je openingspost al heel erg compleet, maar ontbreekt er nog het eea. Lees even Welkom in Aankoopadvies Tablets en Telefoons door en voeg dan het volgende toe:
- Budget
- Wensen/eisen met betrekking tot scherm, opslag, e.d.

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen. Als laatste heb ik je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

[ Voor 78% gewijzigd door rens-br op 04-05-2018 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sakesushi schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:49:
[...]

Mijn Samsung Note 8 maakt anders netjes 2 apps aan met 2 simkaarten erin.
Dit zit gewoon standaard in android.
Dat zit dus niet standaard in Android. Op de Nokia telefoons heb je deze functionaliteit niet en zul je dus zelf alternatieven moeten zoeken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 22:58
Ik ben tevreden over de Oneplus 3t. Dual sim werkt goed, en je kan een aantal apps parallel draaien, waaronder Whatsapp. Binnenkort komt de Oneplus 6 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Je kunt in Android toch gewoon een 2e account aanmaken, daar een soort werkomgeving van maken?
Zo heb ik dat ingericht. Helemaal geen speciale apps voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Bas. schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:17:
Je kunt in Android toch gewoon een 2e account aanmaken, daar een soort werkomgeving van maken?
Maar krijg je dan ook de notificaties van beide accounts tegelijkertijd binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reistier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:06
Thy... schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:11:
Ik ben tevreden over de Oneplus 3t. Dual sim werkt goed, en je kan een aantal apps parallel draaien, waaronder Whatsapp. Binnenkort komt de Oneplus 6 uit.
Ik heb zelf ook een Oneplus 3t met dual sim. Mijn eerste SIM is zakelijk en mijn tweede SIM is privé. Oneplus heeft tegenwoordig ook uit zichzelf dualsim whatsapp ondersteuning. Werkt bij mij bijna vlekkeloos. Soms krijg je appjes een paar minuten later binnen. Voordat Oneplus dit ondersteunde gebruikte ik trouwens de app DISA om parallel Whatsapp te draaien. Werkte ook goed, maar gebruikte wel ca. 10% extra battery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik had eerst een A5 2017 voor mn werk (mono sim), maar heb er nu voor gekozen om mijn eigen telefoon (Xiaomi Redmi 4 Pro) te gebruiken omdat die wel dual-sim ondersteunt. Een verademing. Geen twee telefoons bij me hebben, netjes dubbele apps vanuit het systeem aan te maken (gebruik alleen Whatsapp dubbel, voor de rest gebruikt mijn werk andere apps dan prive).

Alles is prima in te stellen zoals welke sim standaard gebruikt moet worden voor internetdata etc. Dus ja, dual-sim werkt echt prima zolang de telefoon het goed ondersteunt.

Wat de A5 betreft: op zich prima telefoon. Niet te groot, mooi scherm en de accu is best aardig. Vraag me wel af hoe lang Samsung deze blijft updaten, maar voor nu is het een prima telefoon. Gooi een andere launcher erop en je ziet weinig terug van de Samsung-skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 17:48
Ik heb de A5 met dual sim en ik vind het een prima telefoon, draait soepel, accuduur red ik makkelijk een dag. En de dual sim functionaliteit werkt echt uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenestyle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-03 19:42
Ik heb nu de Lenovo P2 het heeft een geweldige accu. 5 ampère accu. Hier kan ik 2 dagen meedoen

Ik heb dual sim 2 weken gebruikt in Portugal werkt perfect. Je kunt aan geven welke sim kaart je wil gebruiken voor bellen en/of data.

Ik heb alleen geen twee verschillende Whatsapp account naast elkaar gedraaid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anoniem987654
Dankjewel Rens voor het aanpassen van de titel! Ik zag zelf niet hoe ik dat snel moest doen
Budget: rond de 250-330, maar dat is los bijbetalen icm met abonnement, dus nieuwprijs los ligt dan vaak onder de 400 euro, goedkoper is mooi meegenomen, maar wil wel degelijke telefoon.
Doel: veel lezen, communiceren, filmpjes kijken
Geheugen: heb nu 3gb ram, is wel minimale. Intern geheugen heb ik nu 32gb, is voldoende.
Android versies: ik prefereer nieuwe versies en stock versies (was weg van de nexus5), heb graag updates, m'n huidige P9 hangt nog op Android 6 helaas en wil geen compatibiliteit problemen hebben en graag genoeg veiligheid op m'n telefoon.
Schermgrootte: heb nu een Huawei P9, dus rond die grootte is wel oké,een A8 kan ook nog vanwege de dunne behuizing die dan meteen ervoor zorgt dat ie stukje kleiner is t.o.v. de Nokia 8 die kleiner scherm heeft. Dus geen gigantisch ding van 6 inch, lekker in broekzak moet die wel zitten.
Accu: accuduur zou ik heel fijn vinden.
Camera: geef ik niet super veel om, dergelijke camera voor paar vakantie foto's zou wel handig zijn, maar dat weegt minder dan accu en andere zaken.
Earphone jack: is een vereiste trouwens
Materiaal van toestel: doe hem toch in een hoesje, maar beetje stevigheid is altijd meegenomen.

Heb de telefoon pas eind Juni nodig, dus als er nog iets uitkomt wat ik gemist heb dat echt een goeie kan zijn dan vind ik dat ook het overwegen waard.

Als ik nog niets mis dan zal ik het aanpassen als ik het hoor

[ Voor 17% gewijzigd door anoniem987654 op 04-05-2018 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:17
Sinds een aantal jaren gebruik ik dual SIM telefoons, momenteel een WileyFox Swift 2+ met (bijna stock) Android 7.1.2. Dual SIM bevalt me prima. Wel heb ik een extra app aangeschaft (Dual SIM Selector PRO) zodat je bij bellen niet iedere keer zelf de te gebruiken SIM hoeft te selecteren. Je kunt dit volgens mij wel per nummer instellen, maar dan moet je eerst het nummer bellen, een SIM kiezen, en dan aangeven dat je altijd de betreffende SIM wilt gebruiken. De app werkt met groepen en je kunt dus in een keer voor al je bestaande contacten de juiste SIM instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenomDalar1983
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-04 11:04
Ik wilde de Samsung A8...maar ben super blij met de Huawei P20 lite, 4GB RAM/64GB, daar is 2x Whatsapp mogelijk en verder goede specs (o.a. USB-c met snellader, 5.8" in compact formaat) tegen een aantrekkelijke prijs.

(n.b. Je moet wel tegen een notch kunnen)

[ Voor 11% gewijzigd door GenomDalar1983 op 04-05-2018 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leipe annie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 07:47
Ik heb zelf de nokia 8 dual sim variant. Gebruik hem momenteel met maar 1 sim dus daar kan ik weinig over zeggen. Maar voor 400 euro is deze telefoon wel echt een toppertje. Snel, stevig, prima accuduur en stock android.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeffrey.vaneijk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-02 14:07
Ik heb sinds november een Xiaomi mi a1 omdat mijn Nexus 5x het begaf in Thailand en ik daar iets anders moest kopen. Ik ben altijd fan geweest van de Nexus toestellen vooral om de stock Android. Hierdoor ben ik ook erg blij met de Xiaomi mi a1 die op Android One draait.

Ik gebruik de dual sim met een privé en een zakelijke simkaart en dit werk prima. Je geeft aan wat je primaire kaart is voor data en kan aangeven wat je wilt doen met sms en telefoon verkeer. Als je aan het bellen bent met één van de twee kaarten kan je niet gebeld worden op de ander maar een wissel gesprek op dezelfde kaart werkt ook prima.
Ik heb naast de ‘gewone’ WhatsApp ook WhatsApp Business geïnstalleerd. Deze werken prima naast elkaar en je kunt dus op beide nummers berichten versturen en ontvangen. Je hoeft verder niets met het Business gedeelte te doen als je dat niet wilt.

Verder is de Xiaomi mi a1 een redelijk toestel, zeker als je kijkt naar de prijs (nu zo rond €200,-).
Opslag capaciteit van 64 GB wat ruim voldoende is, telefoon draait soepel en stabiel en iedere maand security updates. Bij mij gaat de batterij makkelijk anderhalve dag mee, soms twee dagen.
De enige punten waar ik niet helemaal blij mee ben zijn de camera en het ontbreken van NFC. De camera is oké maar niet bijzonder, zeker niet in het donker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 10:40
Als antwoord op vraag 1:
Toen ik vorig jaar bij mijn werkgever begon had ik ook 2 telefoons. Vond ik vreselijk irritant, vandaar ook een A5 op de kop getikt.
Ik heb er alleen maar irritatie aan over gehouden, dual sim met de auto is niet te doen, want ik wil beslissen of ik via mijn prive of werk bel, maar dit ondersteunt de auto niet, krijg wel de melding op de telefoon zelf maar als ik niet snel reageer wordt de verbinding weer gesloten.
Natuurlijk kan ik een standaard sim aanwijzen, hiermee kan de auto wel overweg maar als ik bel wil ik kiezen met welke sim ik bel.

Qua whatsapp maakte ik gebruik van een applicatie waardoor 1 van de 2 in een sandbox draait, kan de naam even niet 1...2...3 vinden maar er zijn er genoeg voor te vinden.

Als antwoord op vraag 2:
De A5 is een prima toestelletje, waar niet veel poespas op zit en gewoon goed werkt. Zou ik nu moeten kiezen dan zou ik voor de Nokia gaan lekker clean en ik hoor er goede verhalen erover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:17
EdjeCageman schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:10:
...
Ik heb er alleen maar irritatie aan over gehouden, dual sim met de auto is niet te doen, want ik wil beslissen of ik via mijn prive of werk bel, maar dit ondersteunt de auto niet, krijg wel de melding op de telefoon zelf maar als ik niet snel reageer wordt de verbinding weer gesloten.
Natuurlijk kan ik een standaard sim aanwijzen, hiermee kan de auto wel overweg maar als ik bel wil ik kiezen met welke sim ik bel.
....
Daar heb je dus apps als Dual SIM Selector PRO voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etiennebruines
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-07 15:40
Zelf heb ik eerder gekeken naar de Motorola Moto G5 ivm uitwisselbare accu, maar heeft ook een dual-sim mogelijkheid. Android is vrij veel stock, en veiligheidsupdates heb ik de afgelopen anderhalf jaar ook regelmatig gekregen (laatste van april 2018). Voelt in gebruik vrij stevig in de hand (niet zoals een oude nokia).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:25
Ik was het zat om iedere keer 2 telefoons bij mij te hebben (privé en werk) en daarom gekozen voor een OnePlus 5. In de nieuwste Android versies kun je parallel aps draaien, zoals Whatsapp, ik heb dat bijvoorbeeld ook gedaan. 1 privé en 1 voor werk. Kan ik de boel mooi gescheiden houden.
Aan de beltoon hoor ik of het prive of werk is. Heb ik vakantie, dan schakel ik de werk SIM uit zodat ik niet lastig gevallen kan worden telefonisch.
Bijkomend voordeel voor mij was dat ik nu ook gewoon telefoontjes kan opnemen van beide SIM's in de auto via mijn carkit. Standaard zat mijn prive telefoon gekoppeld en dan zul je altijd zien dat je gebeld word op je werktelefoon....
Schakelen van de dataverbinding is bij de OnePlus ook gewoon mogelijk, als ik voor het werk iets remote moet doen en heb geen Wifi of Netwerk beschikbaar, dan schakel ik de dataverbinding om naar de werk SIM en maak van de telefoon een hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunthon
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01-2022
Naar welk land (of welk continent) ga je? In Australië en Zuidoost Azië werkt 2G (GSM) niet meer, dus zul je een dual sim moeten hebben die op beide SIM's 3G of meer heeft. Dat beperkt de keuze enorm kan ik je vertellen!

Afgezien daarvan, ik heb gekozen voor de Xiaomi Mi A1. Die heeft op beide SIM's 3G (of meer), heeft 4G RAM, 64 Gb opslag, Snapdragon 625. Bij Belsimpel nu € 205! Verder is de Xiaomi een Android One toestel, dus updates komen snel binnen en het toestel is dus ook stock Android. Een beter toestel zul je voor dit geld nergens vinden.

2x Whatsapp kan bij Xiaomi niet, maar daar zijn wel apps voor.

[ Voor 15% gewijzigd door Sunthon op 04-05-2018 19:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Zakelijk kun je WhatsApp Business gebruiken, privé de 'normale' WhatsApp.
Verder is het ongeveer hetzelfde als een Single SIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
Australië is het land.
Zag dat bij bijvoorbeeld T-mobile een Samsung 3 euro per maand goedkoper is dan een Nokia (i.c.m. abonnement nml) en dat dan de samsung A8 nog extra 50 euro cashback heeft. Ga denk ff morgen naar de winkel toe om telefoons eens in m'n hand te houden, Samsung lijkt zo groot en besturingssystem spreekt me minder, maar terwijl accu beter zou zijn t.o.v. Nokia ?? Gsmarena accu rating. Ook is Samsung scherm mss mooier? (Maar nu vergelijk ik een s8 tegen een P9 waar je 2 verschillende kleurenpalettrn ziet. Nokia is stock Android maar 100 duurder ofzo, terwijl ratings hoog zijn, goeie hardware, homebutton (persoonlijk), beetje nostalgisch. Xiaomi hebben ze denk niet daar, maar voor die prijs ga ik het zeker ff overwegen, heeft in principe alles, hoorde alleen camera iets minder en minder scherm dan de Nokia of de Samsung A8 en minder bekend alsmede is ie slechter in de RL benchmark & PCmark storage review on tweakers. Maar bekendheid was ook met m'n Huawei toen en dat is ook gewoon een dergelijke telefoon

Opinies over de toestellen zijn welkom,
Vooral over A8 VS Nokia, vooral scherm (amoled VS goeie LED) /accuduur & software technisch.
Zag Xiaomi (ost 130 met Abonnement, Samsung 230/250 (200 na goedkopere abonnement) na cashback & Nokia 300.

[ Voor 32% gewijzigd door anoniem987654 op 04-05-2018 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 18:40

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Heb zelf een samsung J5. Zit ver onder jouw budget, nog geen €200. Is voor mij voldoende.

Nadeel wellicht dat niet beide sims tegelijk 3/4g ondersteunen. Wel altijd op beide te bereiken.

Ik gebruik whatsapp voor privé en disa voor mijn werk.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
Okay Kan iemand nu titel veranderen in Nokia8 VS A8 ;-)
Ben naar de mm gegaan om ze eens vast te houden. Weet iemand of de Nokia8 duo sim is? Staat van niet,maar bij mm wel, online Nokia (Engelse site) stond nano-sim and non-sim or micro-sd. Want als degene duo sim is van gsmweb dan is de A8 70 euro goedkoper dan de Nokia 8. Zo niet dan is het verschil 120 omdat ie dan van Belsimpel moet komen en dan vind ik het verschil niet waard.
Mijn dillema: 70 euro verschil
Pro's Nokia:
- stock Android
- vingerafdruk aan goede kant,
- fysieke terug knop ipv in scherm
-fast charging al meteen vanuit de box meegeleverd
- 64 GB intern
- betere cpu/gpu
- hogere quality scherm?
- zekerheid future updates

Pro's Samsung:
- (betere accuduur??? Gsmarena)
- prijs
- hield ietsjes fijner vast in de winkel
- scherm? Amoled beter dan LED.

Additie: zag dat bij dual SIM versie de nano sim op plek komt van de micro SD kaart, waarom is dan de enkele sim versie ook geen duo sim? Valt daar iets aan te doen?

[ Voor 9% gewijzigd door anoniem987654 op 05-05-2018 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 10:40
Dronium schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 14:02:
[...]

Daar heb je dus apps als Dual SIM Selector PRO voor.
Ik heb gezocht en gezocht maar niks gevonden. Komt hij nu hiermee :P
Voor mij te laat heb al een nieuw toestel...maar misschien voor de volgende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
anoniem987654 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 12:13:

Additie: zag dat bij dual SIM versie de nano sim op plek komt van de micro SD kaart, waarom is dan de enkele sim versie ook geen duo sim? Valt daar iets aan te doen?
Bij de Samsung A8 heb je ruimte voor 2x nano SIM + een SD kaart

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:40
Ik was ook op zoek naar een dual sim toestel en de A8 en de Nokia 8 stonden beide op mijn lijstje. In aanvulling / correctie op jouw lijstje plussen en minnen:

- de A8 wordt volgens mij ook geleverd met fast charger. Iets minder lading in 30min dan de Nokia, maar geheel vol dan weer sneller (volgens de cijfers uit de reviews hier);
- de Samsung is waterdicht, de Nokia spatwaterdicht
- Nokia heeft idd 64GB opslag t.o.v. de 32GB van de Samsung. Echter, zoals hierboven aangegeven kun je bij de Samsung 2 sims + SD gebruiken. Bij de Nokia kan dat niet.
- prijsverschil is minimaal. Rekening houdend met de cashback op de Samsung (of de lagere prijs in de pricewatch) is het verschil iets van €20?

Ik heb uiteindelijk zelf voor de Samsung A8 gekozen. Enerzijds omdat ik na wat telefoons van kleinere merken nu wel weer toe was een een groot merk. Los daarvan waren de belangrijkste afwegingen voor mij het updatebeleid en het scherm. Uiteindelijk heeft het laatste de doorslag gegeven. Ik kom van een 5,5" phone die ik redelijk lomp vond en wilde liefst iets (veel) kleiners. Dat blijkt moeilijk als je redelijke specs wilt, dus uiteindelijk wel een lichte voorkeur voor de kleinere. Daarbij vind ik dat je door de schermverhouding van de A8 een telefoon hebt die helemaal 2018 is terwijl de Nokia wat dat betreft wat belegen over komt. Puur subjectief dus, maar ach. Uiteindelijk had ik denk ik met beide prima kunnen leven.

Hij wil.

Pagina: 1