Toon posts:

VBA cel kleur veranderen door klikken op andere cel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik zou graag in excel bij het klikken van een cel andere cellen een kleur willen geven en als ik nogmaals klik dat die cellen weer wit worden.

Bijv. klikken op cel B2 waardoor cellen D2:D4 groen worden en bij het klikken op B2 daarna weer wit worden. Ik had zelf al wat dingen geprobeerd en het lukt me wel om de cellen een kleur te geven bij het klikken op B2 alleen niet om ze weer wit te maken zodra ik nogmaals op B2 klik.

Zouden jullie mij hierbij kunnen helpen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Deel je code is even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Eerste hit op Google; stukje VBA voor Excel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
Cancel = True
Target.Interior.ColorIndex = 3
End Sub

Private Sub Worksheet_BeforeRightClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
Cancel = True
Target.Interior.ColorIndex = 4
End Sub

En als je dan goed leest: dubbeklikken om iets te doen, rechtsklikken om het niet meer te doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik ook gevonden, maar ik wil dat er een andere cel van kleur veranderd en niet degene die ik aanklik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dan definieer je gewoon de juiste cel of bereik als doel. Waar loop je precies vast dan?

(Je moet geen kant en klare code willen verwachten. Alleen al omdat het gevaarlijk is om zomaar code te draaien zonder te weten wat het doet).

Edit: trouwens welkom :)

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 03-05-2018 22:41 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)