Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond allemaal.

Ik werk bij een spoorbedrijf.
Momenteel zijn wij veel aan het digitaliseren, bij divers projecten worden nu werkmappen ingevuld. Dit kost een hoop tijd om ze te maken maar ook is het niet milieuvriendelijk.
Wij zijn nu met een progamma bezig dat online te gebruiken is. Hierdoor hebben ze op kantoor real live informatie werkmappen etc..
Ik ben opzoek naar tablets die tegen een stootje kunnen en 4g hebben. Ik heb er diverse gevonden zoals bijv die van caterpillar maar deze vallen helaas buiten ons budget. Het budget ligt op zo'n Ca.€350,- per tablet.
Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
350 is al een krap budget, als je dan ook nog rugged will wordt dat wel lastig.

Is een dikke case geen optie? OtterBox bijvoorbeeld?

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 03-05-2018 21:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je moet je afvragen wat het kost (aan vertraging dus alle loonkosten, vertraging, deadlines, niet-opgeslagen documenten, etc) als je zometeen een "goedkoop" tablet op lokatie hebt om 09:00 en dat ding gaat om 09:05 kapot en een vervanger kan er pas om 14:30 zijn (vanuit jouw hoofdkantoor) of pas 9 dagen later via reparateur?

De manier van vraagstellen doet me in ieder geval voorkomen dat je niet teken-bevoegd bent voor de aanschaf van de tablets, (nog) niet weet welke vereisten aan lifecycle / patchmanagement zitten, hoeveel data er verbruikt gaat worden (per dag) noch enige functionele/technische requirement "hoe" een bepaald (mobiel) OS uberhaupt gaat verbinden met kantoor.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Mijn ervaring met tablets op de bouw is dat je met dit budget nergens bent. Je wilt tekeningen kunnen openen en misschien ook aanpassen en dat vraagt wat van de Hardware. GIS applicaties idem. Beste optie is waarschijnlijk een Win 10 tablet of hybride met een groot scherm. En dan rugged versies of stevige hoezen. Ook even opletten dat je aan achterzijde ook een camera hebt.

En heb je al nagedacht over beheer van de devices? Hoe zorg je dat je data veilig is bij diefstal, etc

[ Voor 12% gewijzigd door Sethro op 03-05-2018 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:57:
Goedeavond allemaal.

Ik werk bij een spoorbedrijf.
Momenteel zijn wij veel aan het digitaliseren, bij divers projecten worden nu werkmappen ingevuld. Dit kost een hoop tijd om ze te maken maar ook is het niet milieuvriendelijk.
Wij zijn nu met een progamma bezig dat online te gebruiken is. Hierdoor hebben ze op kantoor real live informatie werkmappen etc..
Ik ben opzoek naar tablets die tegen een stootje kunnen en 4g hebben. Ik heb er diverse gevonden zoals bijv die van caterpillar maar deze vallen helaas buiten ons budget. Het budget ligt op zo'n Ca.€350,- per tablet.
Alvast bedankt
Overleg het eerst met je werkgever, of hebben ze jou gevraagd om Tabs te gaan zoeken ?
Je kunt voor bijna alle Tabs een cover/bumper kopen, sowieso de bekendere merken

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 03-05-2018 22:22 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:33
Als dit een opdracht is vanuit de werkgever, zou ik nog even nader onderzoek doen naar wat voor specs je tablets moeten hebben en welk prijskaartje daaraan hangt (vergeet ook het beheer niet!) en vervolgens de opdracht teruggeven tot je werkgever wel met een realistische opdracht komt.

Als het eigen initiatief is, zou ik hetzelfde inventariseren en vervolgens als compleet advies bij leidinggevenden neerleggen met wat voor budget er nodig is voor aanschaf en beheer.

Als je vast moet blijven houden aan een budget van 350, wordt het een vrij prijzige flop. Als je het budget naar realistische niveaus weet te krijgen wordt het een duurder (mogelijk) succes.

[ Voor 17% gewijzigd door anboni op 03-05-2018 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Dit betreft aankoopadvies, dus schopje naar ATT.

Verder is je openingspost al erg compleet, maar zou je nog even willen toevoegen welke tablets je exact gevonden hebt?

Overigens denk ik dat je met 350 euro per tablet erg krap gaat uitkomen. Het is al best lastig om überhaupt voor 350 euro een fatsoenlijke tablet te kopen, laat staan eentje die rugged is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:27
Ik weet dat ze bij Nedtrain in Onnen paar jaar geleden alle monteurs van een 9,7 inch iPad inc mobiel internet hebben voorzien. Weet alleen niet meer wat voor hoes men erbij kreeg, was geen rugged versie, maar wel een die om de hele tablet zat, plus flap aan de voorkant.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24

Nakebod

Nope.

Als Android een optie is, dan is een Samsung Galaxy Tab Active2 pricewatch: Samsung Galaxy Tab Active 2 4G Zwart nog wel het overwegen waard.
IP68 rating, 4G, stevige behuizing om de tablet, en voor het gemak ook een pen. Scherm zal denk ik altijd een zwak punt blijven als hi jvalt en verkeerd neerkomt.

Voor 350 euro kan het an sich prima, afhankelijk van de verdere eisen. Dan ga je al snel richting inmiddels wat verouderde of budget tablets.
Hier op het werk positieve ervaring met pricewatch: Samsung Galaxy Tab A 10.1 32GB (2016) 4G/LTE Zwart en die worden hier ingezet in varkensstallen. Dat vinden veel apparaten niet leuk met ammoniak en stof.

Overweging om voor goedkopere tablets te gaan was o.a. (Behalve dat het nog om een testproject gaat) dat een x aantal goedkope tablets ook op langere termijn waarschijnlijk goedkoper zal zijn dan dure rugged tablets, of nog duurder de echte industriële tablets. Dan vervang je maar een keer.
Onder het mom van "Liever 20x 200 euro dan 10x 400 euro" :)
Tot op heden nog geen vervanging nodig geweest overigens.

Of de nieuwe 2018 versie daarvan pricewatch: Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2018) 4G/LTE Zwart

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
"Een programma dat online te gebruiken is." Als je nog geen tablets hebt hoe stel je dan vast of dat "programma" ook geschikt is voor een tablet?
Alvast bedankt
Is er nagedacht over devicemanagement, security etc.?

Je bent zonder specificaties, met alleen een budget, op zoek naar een tablet waarvan je niet weer of die geschikt is.
- is 4G snel genoeg voor je toepassing
- welke resolutie is er nodig voor je werkmappen
- wat is een bruikbaar formaat
- naast een rugged uitvoering is leesbaarheid van het scherm ook een eis, je werkt immers buiten
- hoe ga je voor vervanging van een tablet zorgen als ze stuk zijn. als dit het enige device is waarop ze het dossier kunnen raadplegen zijn ze aardig onthand op lokatie
- hoe veilig is je "programma", gewoon een login, vpn, encryptie etc. wat is daarvoor nodig op je tablet?
- hoeveel tablets heb je nodig? (1, 10 of 100)

Het kan allemaal wel maar als je enige eis een budget van €350 is zou ik het meer als een pilot/proef zien. Koop een paar tablets, stevige case erom en ga ze gebruiken. Zorg dat je op lokatie altijd een papieren werkmap hebt voor het geval het niet werkt zoals bedacht. Tablets schrijf je na de proef af. Je evalueert en kijkt wat je nodig hebt als je helemaal digitaal wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als de tablet alleen wordt gebruikt om het dossier aan te vullen hoeft deze niet heel er ''rugged' uitgevoerd te worden aangezien die dan toch meestal in de bus blijft liggen, die Samsung hierboven is dan goed genoeg.
Als de tablet echt op de werkplek door de werklui gebruikt wordt voor tekeningen en andere informatie zal je toch echt naar een professioneel ''rugged'' apparaat moeten.

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 04-05-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotoriousBAS
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 00:44
Wij gebruiken Panasonic toughbooks, deze liggen wel ver buiten je budget. Je hebt dan echter wel levenslange garantie en bij defensie zijn ze er een keer met een tank over gereden en kregen ze gewoon een nieuwe. Bij ons dondert er regelmatig een van 5 tot 12 meter naar beneden en daar kunnen ze gewoon tegen, ook kun je ze in het water mikken en blijven ze gewoon werken. Draaien op windows dus je hebt weinig tot geen conversieproblemen.

Het budget lijkt me gemaakt op basis van huis- tuin- en keukengebruik en niet wat jullie ermee gaan doen. Maar mocht het management besluiten voor de nieuwe Samsung te gaan: succes.
Pagina: 1