Dolby Atmos setup 5.1.4 Stereo Surround maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Als ik de Stereo Surround Feature gebruik van de receiver zelf bij muziek bijv of stereo anime enz. Dan krijg ik alleen stereo sound uit alle ground speakers.
De height speakers zijn totaal genegeerd.
Nu heb ik in MPC HC ook nog eens custom mapping gebruikt 10 channels alles aangevinkt, maar dat lijkt ook niet te helpen helaas. https://prnt.sc/izrydi. AC3Filter krijgt het ook niet voor elkaar.
Weet iemand hoe je dit voor elkaar krijgt voor de height channels?

Wel heb ik gevonden een DTS:X Neural mode, die werkt voor sommige bronnen(volgens mij alleen dts/digital surround bronnen en maakt er DTS:X Neural van. Voor Stereo bronnen werkt dit niet helaas, en tevens is ook niet exact hetzelfde als een volledige stereo surround wat ik zoek.

Is dit gewoon weg onmogelijk?

Receiver: Marantz 6011/ windows 10 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoe heb je de boel aangesloten? Via optical / coaxial? Dat gaat niet verder dan DTS namelijk. Als je uitgebreidere audioformaten wilt doorgeven, dan moet je dat via HDMI doen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
The Eagle schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 22:09:
Hoe heb je de boel aangesloten? Via optical / coaxial? Dat gaat niet verder dan DTS namelijk. Als je uitgebreidere audioformaten wilt doorgeven, dan moet je dat via HDMI doen :)
Alles is gewoon via HDMI aangesloten. Normaal krijg ik dan perfect Stereo Surround feature op mijn 5 grond speakers. (hetzelfde geluid uit elke box op zelfde volume)
Dat doet hij nog steeds, echter pakt hij niet de height channels mee.
De height channels zijn ook gewoon aangesloten als de rest op dezelfde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 21:06

Mikayu

.srt

Volgens mij doet mijn Yamaha ook geen geluid over de 4 Atmos speakers bij gebruik van de All Channel Stereo mode. Kan het vanavond wel even bevestigen als ik thuis ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Mikayu schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:17:
Volgens mij doet mijn Yamaha ook geen geluid over de 4 Atmos speakers bij gebruik van de All Channel Stereo mode. Kan het vanavond wel even bevestigen als ik thuis ben
Thanks man! appreciate it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 21:06

Mikayu

.srt

Reconhell schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 20:21:
[...]

Thanks man! appreciate it.
Er komt toch wel overal geluid uit. De DSP heet 9ch stereo (vast omdat de fronts een eigen amp hebben) maar alle 11 kanalen krijgen signaal.

Nu kan het merk afhankelijk zijn of je mist ergens een instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Mikayu schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 18:21:
[...]

Er komt toch wel overal geluid uit. De DSP heet 9ch stereo (vast omdat de fronts een eigen amp hebben) maar alle 11 kanalen krijgen signaal.

Nu kan het merk afhankelijk zijn of je mist ergens een instelling.
Huh serieus? bij een stereo bron? en je hebt niet Dolby surround of DTS: X upmix aan staan? (dan komt wel volume uit de height speakers, maar dat mist veel audio en is ook zachter)

Dat is wel bizar.
Kan mij niet voorstellen wat ik zou moeten missen aan instelling.

Wat bedoel je met de DSP heeft 9 ch stereo? is dat de status wat je te zien krijgt op je receiver?
Want je gebruikt niet Movie/Music/Game/Pure knop en dat soort dignen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Antwoord gevonden op een ander forum! Multi CH stereo mode kiezen op de movie/music mode en dan floor/height instellen bij surround parameter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Nieuwe vraag echter, weet iemand hoe ik DTS: X Neural upmix op stereo bronnen krijg, meerdere stemmen op het AVS forum vertellen mij dat dit mogelijk is, echter nul instructie waarom ik dit niet tezien krijg.
Pagina: 1