Keuze behuizing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Oebie13
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-02-2021
Ik ben op zoek naar een nieuwe behuizing voor mijn systeem, en op basis van uiterlijk is mijn keuze gevallen op de Anidees AI Crystal: https://nl.hardware.info/...-je-pc-anidees-ai-crystal ,
of de Sharkoon TG5: https://nl.hardware.info/...tg5-kast-een-rgb-makeover

Ik heb nu ook een Sharkoon kast, de BW-9000W en ben daar tevreden over (ben alleen een beetje uitgekeken op het uiterlijk).
Kan iemand mij vertellen wat de betere kast zou zijn qua temps, geluid en overall betrouwbaarheid? Ik vraag me af of de vrij fors hoger geprijsde Anidees het prijsverschil waard is...

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Oebie13 op 04-05-2018 17:08)

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-02 15:08
Oebie13 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 23:09:
[...]

Ik krijg toch de indruk dat de prestaties allemaal enigszins vergelijkbaar zijn, soms is de ene beter, dan de andere weer.

[...]
Prestatie wijze, zijn ze wel enigszins vergelijkbaar. Ik zou kijken welke je het meest leuk uit vindt zien met/of zonder the componenten erin. Dingen zoals RGB fans (en strips) kun je altijd later nog vervangen door minder lawaaierige of beter presterende alternatieven. Misschien merk-kast specifieke features of de prijs als dat een rol speelt.

[ Voor 3% gewijzigd door rain2reign op 03-05-2018 23:35 ]

Alle reacties

• Max043
  • Laatst online: 04-02 18:20
Zelf heb ik de Sharkoon TG5. Ik ben er mwa over te spreken. Hij houdt de binnenkant zeer koel maar maakt wel n geluid (komt doordat ie 4 fans heeft, 1 achter en 3 voor. Ik zou eens kijken naar be quiet cases of corsair. Als je echt hele mooie van degelijke kwaliteit wilt kan je ook eens kijken bij dit merk: Raijintek.

• Oebie13
Oké, bedankt voor de feedback.
De meeste Raijinteks staan me qua uiterlijk niet aan. Niet mijn smaak, zeg maar...
Dan wordt die Anidees toch weer aantrekkelijker

• rain2reign
Persoonlijk vindt ik de Sharkoon TG5 het leuks uitzien en geluids productie kan je meestal reduceren door een stillere (lagere) RPM Static Pressure fans te nemen ipv de standaard meegeleverde.

Corsair biedt anders ook een paar vergelijkbare kasten, waarvan beide in verschillende uitvoering komt(RGB fans enige vershil):

[ Voor 8% gewijzigd door rain2reign op 03-05-2018 22:50 ]

• Oebie13
Die 570x ziet er wel cool uit, en wordt ook goed beoordeeld....
Ik krijg toch de indruk dat de prestaties allemaal enigszins vergelijkbaar zijn, soms is de ene beter, dan de andere weer.
Dan heb ik nu sowieso minimaal 3 opties....
Alle input is welkom ;)

Acties:
  • Beste antwoord

• rain2reign
Oebie13 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 23:09:
[...]

[...]
Prestatie wijze, zijn ze wel enigszins vergelijkbaar. Ik zou kijken welke je het meest leuk uit vindt zien met/of zonder the componenten erin. Dingen zoals RGB fans (en strips) kun je altijd later nog vervangen door minder lawaaierige of beter presterende alternatieven. Misschien merk-kast specifieke features of de prijs als dat een rol speelt.

[ Voor 3% gewijzigd door rain2reign op 03-05-2018 23:35 ]

• Oebie13
Dan denk ik dat het toch de Sharkoon gaat worden....
Thanx!

• Marco de Vries
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-12-2025
Het is mischien en beetje laat maar de nieuwe Corsair Crystal 280X is ook een goede kast. Vooral het uiterlijk staat mij persoonlijk erg aan. Qua temps heb ik nog niks gezien of gelezen. Maar Cable management wordt net zo makkelijk als die in de Corsair Air series.
Pagina: 1